דור העתיד של המורים לאנגלית בבתי הספר בישראל אינו יודע אנגלית ברמה מספקת – כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים היום (ד'). לפי הנתונים, הציון הממוצע בבגרות באנגלית של הסטודנטים להוראה נמוך משל הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות. בנוסף, 91% מהסטודנטים המתמחים בהוראת אנגלית במכללות האקדמיות לחינוך לא הצליחו לקבל במבחני המיון באנגלית ציון שיאפשר להם פטור מלימודי המקצוע.
לפי הנתונים, הציון הממוצע בבגרות באנגלית של סטודנטים לתואר ראשון בשנת 2018 הסתכם ב-102 (עם בונוסים). הציון של הסטודנטים באוניברסיטאות היה גבוה באופן משמעותי והסתכם ב-111, לעומת 97 בקרב סטודנטים במכללות ו-96 בקרב סטודנטים להוראה במכללות האקדמיות לחינוך.
רוב הסטודנטים החדשים לתואר ראשון, שהחלו ללמוד בשנת 2016, נדרשו להיבחן בפסיכומטרי (שכלל בחינה באנגלית) או בבחינות המיון באנגלית אמי"ר או בבחינה הממחושבת אמי"רם. ציון גבוה במבחן (בטווח של 150-134) מאפשר פטור מלימודי אנגלית במהלך התואר. אך בעוד ש-94% מהסטודנטים באוניברסיטאות נבחנו באחת הבחינות האלה, במכללות האקדמיות לחינוך רף הקבלה היה נמוך יותר ורק 63% מהסטודנטים נבחנו בהן.
יותר משליש מהסטודנטים באוניברסיטאות הגיעו לרמה הגבוהה ביותר באנגלית וקיבלו פטור, אך רק 5% מהנבחנים במכללות לחינוך קיבלו פטור מלימודי האנגלית (בהשוואה ל-21% מכלל הסטודנטים).
בנוסף, מהנתונים עולה כי 25% מהסטודנטים החדשים לתואר ראשון קיבלו ציון נמוך מאוד בבחינות אמי"ר (85-50), רק 10% מהסטודנטים שקיבלו ציון נמוך הצליחו להתקבל ללימודים באוניברסיטאות אך מחצית מהסטונדטים שקיבלו ציון נמוך במיוחד התקבלו ללימודי חינוך במכללות להוראה.
עוד עולה מהנתונים כי 16% מהסטודנטים שהתמחו בהוראת אנגלית במכללות האקדמיות לחינוך וצפויים להיות מורים לאנגלית קיבלו ציון נמוך מאוד בבחינה. 91% מהם לא הצליחו לקבל ציון גבוה מספיק כדי לקבל פטור מלימודי אנגלית במהלך התואר.
כתבה זו פורסמה במקור ב-TheMarker
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך: