בעמק מקסים, בין שדות מוריקים, שוכנת לה המכללה האקדמית עמק יזרעאל. זו לא התחלה של אגדת ילדים, אלא המציאות. המכללה האקדמית עמק יזרעאל נחשבת לאחת מפניני המוסדות להשכלה גבוהה בישראל, זאת הודות למיקומה הייחודי והשקט, התארים שמותאמים למקצועות המבוקשים בעולם התעסוקה, והתשתיות המתקדמות.

"כל מי שמגיע אל העמק ואל המכללה בפרט, מיד נשבה בקסם של הטבע הירוק והיפהפה מסביב" אומרת שרי לוי, מנכ"לית המכללה האקדמית עמק יזרעאל ומרחיבה "כבר בדרך לכאן אפשר לראות את השדות היפים של העמק, החמניות והחיטה בקיץ, השקדיות בחורף,  והקסם הזה גולש אל תוך שערי המכללה, הירוקה והפסטורלית גם כן".

שרי לוי (צילום: מורן מעיין)
צילום: מורן מעיין

לצד המראה המלבב ותחושת שלוות הנפש המלווה את הסטודנטים כבר בכניסה למכללה, הלומדים במכללה האקדמית עמק יזרעאל נהנים ממתקני לימוד מהשורה הראשונה, למרות ששכר הלימוד הוא אוניברסיטאי.

"כל סטודנט וסטודנטית שמגיעים לכאן נהנים ממרחבי הלימוד המגוונים ומהקפיטריות המפנקות" מספרת לוי ומרחיבה על מתקני המכללה. "יש לנו את מרכז הסימולציה המתקדם בארץ בחוג להכשרת אחים ואחיות אקדמאיים. כמו כן, מרכז התקשורת שלנו הוא מהמאובזרים ביותר. יש בו אולפן טלוויזיה ברמה גבוהה מאוד, אולפני רדיו משוכללים שבהם אנחנו מקליטים גם פודקאסטים באופן מקצועי, ותחנת רדיו פעילה שהסטודנטים משדרים ועורכים בה תוכניות. לצד אלו, רמת הלימודים שלנו היא איכותית ביותר, הודות למרצים וחוקרים מוכרים, כל אחד בתחומו, מהשורה הראשונה שמלמדים אצלנו. אנחנו שמים דגש נרחב על לימודים יישומיים ופרקטיים, ולכן רבים מהמרצים שלנו הם אנשים שמגיעים ישירות מהשטח ועוסקים במקצועות הלכה למעשה. חשוב לנו שבסיום הלימודים הסטודנטים שלנו ישתלבו היטב בעולם התעסוקה, ולכן ברוב החוגים משולב פרקטיקום או במילים אחרות – התנסות בשטח. ההתנסות מאפשרת יישום מעשי של הכלים שהם קיבלו, תוך כדי המשך הליווי של המומחים שלנו, וכמובן יצירת נט וורקינג ושדרוג של קורות החיים. חלק מהסטודנטים משתלבים בסיום התואר במקום בו הם קיימו את ההתנסות, כי שני הצדדים היו מרוצים. למזלנו גם ההתנסויות בחברות ובמוסדות המשיכו לאורך כל השנה האחרונה".

לוי מוסיפה כי "הלימודים האקדמיים אצלנו מהווים קרש קפיצה לקריירה בעולם התעסוקה ההולך ומשתנה. הסטודנטים שלנו נהנים מלימוד התמחויות מבוקשות בתארים הראשונים והשניים, ביניהן: דאטה אנליסט וראיית חשבון בתואר בכלכלה וניהול, דאטה סיינס בתואר במערכות מידע, פסיכולוגיה רפואית וגרונטולוגיה קהילתית בתואר שני והתמחויות מובילות נוספות".

בחזית הקדמה - האקדמית והטכנולוגית

במכללה האקדמית עמק יזרעאל לא קופאים על השמרים. סגל ההוראה והצוות כולו מבינים את רחשי התעשייה ובפרט בכל הקשור לנושא הבינה המלאכותית. "מבחינה אקדמית, לקחנו את הנושא של בינה מלאכותית והתחלנו לשלב אותו בכל תחומי הלימוד" מספרת לוי ומרחיבה " אנחנו מלמדים למשל כיצד ניתן לשלב בינה מלאכותית בעת הלימוד והמחקר בצורה חכמה ונכונה וכיצד עושים בו שימוש מושכל. חשוב לנו מאוד שהמרצים והסטודנטים גם יחד יהיו בחזית הקדמה ומעודכנים בכל מה שחדש. יש לנו מרצים מובילים בתחום הבינה המלאכותית – גם בלימודים וגם במחקר".

בנוסף הסטודנטים זוכים לקחת חלק גם בפעילויות של מכוני המחקר הרבים שיש במכללה. למשל במרכז הפסיכוביולוגי שכולל מעבדת שינה ומעבדה להתפתחות הילד ועוד, מכון ג'ין גודול שעוסק בקיימות וקידום איכות הסביבה, והמרכז למחקר פעולה וצדק חברתי.

יחס אישי לכל סטודנט ולכל סטודנטית

לצד רמת הלימודים הגבוהה במכללה האקדמית עמק יזרעאל, כל סטודנט וסטודנטית מקבלים יחס אישי וחם, כבר מהרגע הראשון בו הם נכנסים בשערי המכללה. החל מהמכינות אותן מפעילה המכללה ועד לסיום התואר – סגל ההוראה וצוות המכללה מלווה את הסטודנטים יד ביד.

המכללה האקדמית עמק יזרעאל - כתבה 3(2) (צילום: תמר רוזנבלום)
צילום: תמר רוזנבלום

"זו האג'נדה שלנו" אומרת לוי ומרחיבה "כל מי שמגיע ללמוד אצלנו מקבל ליווי ותמיכה באופן רציף. יש אצלנו אפשרויות סיוע מגוונות. יש עידוד תמידי מצוות המרצים עד לסיום התואר בהצלחה. אחרי השבעה באוקטובר עשינו זאת ביתר שאת. אנחנו יודעים לתפור לכל הסטודנטים חליפות אישיות, מותאמות על פי צרכיהם, ובפרט לאלו אשר עדיין משרתים במילואים. הסגל שלנו לא מגיע 'ללמד וללכת', הוא באמת חש שליחות בהכשרת דור העתיד ועושה זאת מכל הלב. המרצים נשארים בסיום ההרצאות לענות על כל השאלות, ולא מעט סטודנטים מציינים שהם רואים במרצים ממש מורים לחיים.

חשיבות הלימודים הפרונטליים

גם בתקופה מאתגרת זו, לוי רואה בלימודים פרונטליים חשיבות ראשונה במעלה. "למרות שהיו לנו אנשי סגל שהתגייסו, וחלקם עדיין מגויסים, הצלחנו לקיים את כל ההרצאות, הסדנאות המעשיות, והכנסים באופן פרונטלי" אומרת לוי ומדגישה "לסטודנטים מאוד חשוב להיות בסביבה שנוכחים בה צעירים נוספים כמוהם. חלק מחוויית הלימודים היא להכיר אנשים חדשים  ולהיות ביחד

הלימודים בקמפוס גם מאפשרים לסטודנטים לתמוך אחד בשני בשנה כל כך קשה. סטודנטים שלנו למשל הרצו בפני חבריהם על החוויות הנוראיות שהם עברו בנובה בשבעה באוקטובר. קיימנו בקמפוס עצרות הזדהות עם המאבק לשחרור החטופים והחטופות, ויזמנו התנדבויות רבות לטובת כל החברה הישראלית. גם אירועים גדולים בקמפוס הותאמו לרוח התקופה, למשל אירוע 'שובר מסך' של החוג לתקשורת עסק השנה בעיקר בנושאים שקשורים למלחמה, והעיתונאי והמגיש דני קושמרו הגיע לקבל מידי הסטודנטים את פרס 'כד החלב'. גם אגודת הסטודנטים שילבה בין העיסוק בהתנדבויות למען כוחות הביטחון, לבין פעילויות שירימו את המורל בקמפוס ובמעונות. האזור שלנו אמנם שקט, אבל לכל אחד מאתנו יש חברים ובני משפחה שנפגעו בשבעה באוקטובר ובמלחמת 'חרבות ברזל', ולכן קיום התנדבויות ופעילויות משותפות למענם חשוב כעת במיוחד".

קונספט לימודים היברידיים

המכללה האקדמית עמק יזרעאל ממוקמת כשעה ממרכז הארץ, העמק הירוק נחשב לאחד האזורים השקטים והבטוחים. במהלך השנה האחרונה נשמעו באזור שתי אזעקות בלבד, ובשני המקרים מדובר היה באזעקות שווא והצוות לא נדרש להיכנס למרחבים המוגנים. עובדה זו חשובה ומצטרפת לנושא השקט הנפשי ממנו הסטודנטים נהנים במכללה, שמסייע להם בהצלחה בלימודים.

"הסביבה שלנו בטוחה ושקטה" אומרת לוי ומרחיבה "ובכל זאת, ועל אף שאנחנו תומכים בלימודים פרונטליים, יש לנו מספר חוגים המשלבים מספר קורסים מרחוק, בקונספט היברידי. כמכללה שעושה רבות ותורמת למען איכות הסביבה, יש לנו ימים ירוקים. כדי להפחית את נוכחות הרכבים על הכביש, בימים הירוקים הסטודנטים אינם צריכים להגיע אל המכללה והם לומדים מרחוק. יש לנו מעל שישים כיתות היברידיות שבהן נלמדים קורסים רבים, וכך גם מונגש החומר עבור הסטודנטים שמשרתים במילואים".

פעילויות חברתיות וחיבור לקהילה

לצד הלימודים האקדמיים, נהנים הסטודנטים ממגוון רחב של פעילויות חברתיות ברחבי הקמפוס ובמעונות האטרקטיביים. האגודה דואגת לארגן הפסקות פעילות שבהן לעיתים יש הופעה של זמר, או דוכני מזון מיוחדים. לצד זאת חלק מהאג'נדה של האקדמית עמק יזרעאל היא נתינה ומערבות חברתית. לוי מסבירה כי "אלו ערכים ששזורים בהוראת התארים. קיימת במכללה יחידה למעורבות חברתית שפעילה גם בשגרה וביתר שאת בתקופה של מלחמת 'חרבות ברזל'. סטודנטים יכולים לקבל מלגה או נקודות זכות בתמורה לפעילות חברתית".

החיבור לקהילה הנמצאת מחוץ לכותלי המכללה קיבל תפנית בבוקר השבעה באוקטובר. "כמי ששירתה כקצינה בפיקוד העורף , כבר בתחילת אירועי השבת השחורה זימנתי את צוות המכללה והסטודנטים להגיע ולהשמיש חדרים במעונות הסטודנטים של המכללה עבור משפחות מפונות מעוטף עזה. הסגל הגיע ואיתו גם תושבי האזור. הגיוס המהיר כלל תרומות של ציוד רב וכל דבר שיכל לסייע להתאקלמות מהירה של אותן המשפחות. באותו הלילה הגיעו לכאן משפחות מהצפון ומעוטף עזה. חלקן הסכימו להתפנות מהתופת רק כשהבינו שבמעונות, עם הדשאים הרבים, נוכל לקלוט אותן עם חיות המחמד שלהן שמהוות חלק מהמשפחה. מאז הם הפכו לחלק מהקהילה שלנו.

המכללה האקדמית עמק יזרעאל מציעה חווית לימודים איכותית בסביבה פסטורלית. בזכות החיבור לטבע הירוק מסביב, השקט שהוא מייצר עבור הסטודנטים וכמובן רמת הלימוד המעולה והמתקנים המתקדמים -  הבחירה במוסד הלימודים הבא שלכם עשויה להיות קלה יותר מתמיד.