דווקא עכשיו, בתקופה של חוסר וודאות בה מרבית מהעובדים נמצאים בבית, זהו הזמן של המנהלים בחברות והממונים על רווחת העובדים ועל האושר הארגוני, להתאים את עצמם למצב החדש ולא לתת לתקופה המאתגרת הזו לנצח ולפגוע בתרבות הארגונית. בשבועות האחרונים דיברתי עם מנהלות אושר רבות, שותפות שלנו לדרך, ואספתי כמה מהטיפים והדרכים שיכולים לעזור לכם לעשות התאמות למצב הנוכחי:

  1. שומרים על שגרה- שומרים על שפיות: באופן טבעי לחלוטין, כל העובדים חוששים בימים אלה לעתידם ולעתיד החברה. הם שומעים רכילויות ושמועות מכל עבר ועננה של חוסר וודאות מרחפת מעל כולם. המצב המורכב הזה מחייב את המנהלים להפגין מנהיגות ולהתאים את עצמם ואת החברה לתקופה החדשה ולמאפייני הניהול המשתנים.
    אז איך שומרים על שפיות? מקיימים מפגש דיגיטאלי באמצעות אפליקציות הוידאו השונות (זוום, הנגאאוט) בהובלת המנהלים ומעבירים מסרים שמשדרים שקיפות וניהול מודע של  הסיטואציה החדשה. אל תחששו להראות שגם עבורכם מדובר בסיטואציה חדשה, העובדה שכולנו יחד באותה סירה מייצרת רוגע ותחושת שותפות. בנוסף, חשוב ליזום שיחת טלפון אישיות לעובדים ולהתעניין לגבי מצבם האישי ובני משפחותיהם.
  2. בניית תכנית אושר ארגוני לתקופה הקרובה- תכננתם אופסייט להתרעננות? בניתם על נסיעה לחו"ל? תיקצבתם ארוחת צהריים מפנקת לכלל העובדים? המצב החדש דורש מאיתנו לבנות את תכנית האושר הארגוני שלנו מחדש, ולהעניק לעובדים ערך אמיתי בזמן שהם עובדים מהבית ואפילו נמצאים בחופשה ללא תשלום. מילת המפתח: דיגיטל. העולם הדיגיטאלי שלנו מייצר לנו מגוון רחב של אפשרויות להעניק ערך אמיתי לעובדים. סדנאות שף אונליין, גיפט קארד לשיעור יוגה לכלל החברה, הפעלות לילדים אונליין וכמובן משלוחים של דברים מפנקים עד הבית. בתקופה המאתגרת שבה אנו נמצאים, חשוב להבהיר לעובדים שהחברה רואה אותם- גם כשהם לא במשרד.
    חווית לימודים אחרת (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
    שיחות אישיות עם העובדים חשובות|אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock
  3. תוכן תוכן תוכן- בתקופה הזאת לאנשים יש קשב ופניות לצריכת תוכן- וזאת ההזדמנות של הארגון להנגיש תוכן מעניין ורלוונטי מקצועית או כזה שמייצר ערך לאור המצב. ניוזלטר שיחבר את כלל העובדים למה שקורה בחברה, רשימת תכנים מומלצים לפי תחומי עניין ונושאים מקצועיים, פודקאסטים- ועוד. 
  4. חוכמת ההמונים- כולנו באותה סירה- על מנת לייצר את תחושת ה"ביחד" שכל כך נדרשת בתקופות משבר, ננצל את הזמן בבית כדי להתמודד עם האתגרים השונים שכולנו חווים. העברת מסמך מלא באתגרים של התקופה, ושפתוח לעריכה מרחוק של כלל העובדים, ושילוב העובדים במתן הפתרונות ייצר פעילות מגבשת ויעילה. בעזרת הפעילות הזו, מנהלת החשבונות תוכל לסייע לסמנכ"לית השיווק למצוא פתרונות יצירתיים להעסיק את הילדים, ונציג השירות הסטודנט יציע הצעות להאזנה לפודקאסט חדשני, שיעביר למנהל המכירות את הזמן בצורה מעשירה. מעבר לפתרונות ולתחושת ה"נעבור את זה יחד", הפעילות הזו תגרום לאנשים שונים בחברה להכיר זה את זו בצורה טובה יותר- דרך פעילות משותפת.
    שני פיין (צילום: Art Spot)
    שני פיין|צילום: Art Spot
  5. הצעת תכנים לעובדים ללא עלות- בימים אלה פלטפורמות תוכן שונות ומותגים רבים פתחו לאור המצב את הגלישה וצריכת התוכן בחינם. לדוגמה: מנויים שבועיים לעיתון יומי מוכר, צפייה בתכנים של נטפליקס ללא עלות; אפליקציית עברית לספרים דיגיטליים ועוד. את התכנים ניתן לרכז לקטגוריה ייעודית בניוזלטר שבועי שיישלח לעובדים. לאותו דיוור אפשר להוסיף גם המלצות חמות לאפליקציות ששווה להכיר, תכנים שכדאי לקרוא ולשתף את החברים בהם ועוד... הם יצפו לזה וכך גם יקבלו זריקת עידוד ליצור משלהם.
  6. לא לשכוח את המשפחות- סביר שלרבים מהעובדים יש בבית ילדים שמצריכים טיפול ותשומת לב, בעיקר כאשר מוסדות החינוך מושבתים. כדי לאפשר לעובדים לייצר סדר יום פרודוקטיבי ניתן להציע להם סיוע יצירתי באמצעות עיסוקים מותאמים לילדים בכלים דיגיטליים, סדנאות אונליין כאלו ואחרות או בשליחת ערכות יצירה 'עשה זאת בעצמך' למגוון גילאים.
הכותבת היא סמנכ”לית B2B  בפלטפורמת המתנות והחוויות BUYME