אין ספק שבזמן האחרון אנשים לוקחים את העבודה יותר ויותר ברצינות, מה שגורם לה לנגוס בעוד ועוד תחומים מחיי היומיום. אבל מה אם נגיד לכם שיש חברות שהמוצר או השירות שהן מעניקות הצליח להשתלט גם על נראות של המשרדים שלהם? הנה כמה משרדים שהצליחו להפתיע אותנו, וגם קצת לגרום לנו לקנא.

חברת Cylus, אותה ייסדו עמיר לוינטר המנכ"ל ביחד עם סמנכ"ל הפיתוח העסקי והטכנולוגיות מיקי שיפמן, היא החברה הראשונה שייצרה פתרון מותאם המספק הגנת סייבר לרכבות, מתוך הבנה שתעשיית הרכבות הולכת לעבור טרנספורמציה בשנים הקרובות, בהיבט הבטיחותי והטכנולוגי. ואכן, לא רק התעשייה עברה טרנספורמציה. מרגע שהחברה "עלתה על הפסים" (הבנתם מה עשינו כאן?) באפריל 2017, זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהמשרדים ייראו – ניחשתם נכון – ממש כמו תחנת רכבת.

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: אדריאן דאודה,  יח
, אפילו הפס הצהוב שעובר בכל המסדרון הוא אמיתי|צילום: אדריאן דאודה, יח"צ

״כשנכנסים למשרד, התגובה הראשונית של כולם היא ׳וואו׳״, מספרת רוית קוטק, סמנכ״לית משאבי האנוש ומנהלת האופרציות בחברה. ״עיצבנו את המשרד ממש כמו תחנת מטרו אירופית, אפילו הפס הצהוב שעובר בכל המסדרון הוא אמיתי, כזה שמשתמשים בו בתחנות רכבת". לדבריה החלל עוצב עם איורים מיוחדים שמדמים תחנות רכבת, חלונות ממוספרים, עיצוב שמזכיר קרונות וגם פינה עם רכבות מיניאטוריות.

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: אדריאן דאודה,  יח
המדבקות דמויות חלונות הרכבת שהודבקו על זכוכיות החדרים מייצרות משחק של אור וחושך|צילום: אדריאן דאודה, יח"צ

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: אדריאן דאודה,  יח
״כשנכנסים למשרד, התגובה הראשונית של כולם היא ׳וואו׳״|צילום: אדריאן דאודה, יח"צ

ואם זה עדיין לא גרם לכם להתלהב, בטח תופתעו לדעת שכרטיס העובד עוצב גם הוא ברוח המשרד, ונראה כמו כרטיס מנוי לרכבת מטרו אירופאית. "בזכות כל הפיצ'רים האלו העובדים נהנים מחלל פתוח ומרווח במסדרון ובסלון המשרד, ומצד שני גם מפרטיות בחלל העבודה עצמו", מספרים בחברה, "המדבקות דמויות חלונות הרכבת שהודבקו על זכוכיות החדרים מייצרות משחק של אור וחושך, כזה שמאפשר פרטיות ומרחב ציבורי בו זמנית".

דם על הקירות – זה הרבה פחות קריפי ממה שזה נשמע

והנה חברה נוספת שקשורה למשרדים שלה בקשר דם. וכשאנחנו אומרים "קשר דם" אנחנו באמת מתכוונים לזה. חברת Sight Diagnostics המציאה טכנולוגיה פורצת דרך שמאפשרת לבצע בדיקת דם בדרך פשוטה, יעילה ומהירה. המוצר שפיתחו, בשם OLO, מאפשר לבצע ספירת דם במשרד הרופא באמצעות דקירת אצבע ולקיחת 2 טיפות בלבד, בפרק זמן של דקות ספורות, בתפעול פשוט וללא תחזוקה. 

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: אדריאן דאודה,  יח
בקיר המרכזי של המשרד, החליטו בחברה להביא את אמן הגרפיטי Elna שצייר את הסיפור של החברה|צילום: אדריאן דאודה, יח"צ

הפריט הדומיננטי ביותר בעיצוב המשרד הוא המוצר עצמו, ובנוסף ישנם קירות שצבועים בטקסטורה של דם (זה הרבה פחות קריפי והרבה יותר פסטורלי ממה שזה נשמע, ראו בעצמכם). "בבואי לעצב את סביבת העבודה, היה לי ברור שאני צריכה לבחור בקו נקי ומסוגנן, אך עם גליצ'ים מפתיעים", מספרת שני רינג, מעצבת המשרד. לדבריה ההחלטה הראשונה הייתה להפוך את כל הקירות שמפרידים בין המשרדים למסדרון זכוכית ולאחד את אזור הכניסה. לאחר מכן, בקיר המרכזי של המשרד, החליטו בחברה להביא את אמן הגרפיטי Elna שצייר את הסיפור של החברה, והאופן שבו הם מפיצים את הבשורה בכל העולם.

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: אדריאן דאודה,  יח
וככה נראה המוצר שלהם|צילום: אדריאן דאודה, יח"צ

עבודה או מגרש כדורגל

גם חברת WSC Sports החליטה להביא את המוצר שפיתחה למגרש הביתי שלה. החברה, שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לחיתוך סרטוני ספורט באופן אוטומטי לכל יעד דיגיטלי, בחרה לעצב את המשרדים של החברה ממש ברוח הפעילות: ספורט.

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: עומר הכהן,  יח
"חיפשנו ערך מוסף שיחבר את העובדים ל-Core Business של החברה״|צילום: עומר הכהן, יח"צ

״אפשר להסתפק בעיצוב של בטון תעשייתי ומתכת, כמו שמחצית ממשרדי ההייטק בישראל נראים", מסבירה גלית שירי סמנכ"לית השיווק וראש תחום הפיתוח העסקי בחברה, "אבל חיפשנו ערך מוסף שיחבר את העובדים ל-Core Business של החברה״.

לדבריה, לרוב העובדים בחברה חיבה משותפת וכפולה לספורט ולטכנולוגיה. בזכות העיצוב הספורטיבי העובדים יכולים מצד אחד ליהנות מכל המתקנים הדרושים בשביל עבודה נוחה, וגם ממתקני ספורט כמו סל, מגרש כדורגל קטן או הוקי אוויר כדי להשתחרר קצת במהלך יום העבודה.

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: עומר הכהן,  יח
אין ספק שמדובר בגן עדן לעובדים חובבי ספורט|צילום: עומר הכהן, יח"צ

״אנשים שמבקרים במשרד שלנו פעם ראשונה, בין אם זה אורחים שבאים לפגישות או מועמדים שמגיעים לראיון, בהחלט מתרשמים ממנו", מסכמת שירי בהתלהבות, "בואו נגיד שאם מועמד מגיע מהוסס לגבי העבודה אצלנו, אחרי שהוא נחשף למשרדים כנראה שההתלבטות שלו תוכרע״.

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: עומר הכהן,  יח
המסדרונות בחברת WSC Sports|צילום: עומר הכהן, יח"צ

המשרדים שעוצבו בהשראת המוצר שלהם (צילום: עומר הכהן,  יח
משחקים תוך כדי ישיבות?|צילום: עומר הכהן, יח"צ