זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל מתברר שהתקופה הזאת שבין חג החירות ליום העצמאות, חגים עם שמות סימבוליים, מעוררת בלא מעט ישראלים את הרצון לצאת לדרך חדשה ולהפוך לעצמאים.

אין ספק שמהפך כזה כרוך בלא מעט חשיבה והכנה מוקדמת – בין אם מדובר בהיערכות כלכלית או מנטלית – וכדי שלא תצאו לדרך לא מוכנים, החלטנו לפנות לכמה מהיזמים והעצמאים המצליחים בישראל, שיתנו לנו את הטיפים הכי חשובים בעיניהם לעצמאים או עצמאיות:

 

 

רונן שטרית, בעלים של אנגלו-סכסון: "כשבונים עסק עצמאי אין קיצורי דרך!"

"ישנם לא מעט קשיים בתחילת הדרך העצמאית, אך ההצלחה מגיעה רק למי שמתמיד ועובד על-פי משנה סדורה, או כפי שהנרי פורד אמר 'מכשולים הם הדברים המפחידים שאתה רואה כשאתה מוריד את העיניים מהמטרה שלך'. קיצורי דרך תמיד מפתים, אך זו לא הדרך - ככה אולי מצליחים לסגור עסקאות בודדות, חודש כן וחודש לא, אבל בטח לא לבנות עסק מצליח לאורך זמן".

רמי לוי, מנכ״ל ובעלים של רמי לוי שיווק השקמה: "מנהל טוב הוא מנהל שמשאיר את האגו בבית ומביא מנהלים יותר טובים ממנו לסייע לו לנהל את העסק"

"זאת הגישה הניהולית שלי ואני מאמין שבזכותה הצלחתי לצמוח ולהגיע למקום שאני נמצא בו היום. גם בתחילת הדרך העצמאית תמיד טוב להביא כוח סיוע איכותי, להרחיב את הצוות הניהולי וליצור צוות מנצח - בו כל מנהל מתמחה בתחומו ותורם את חלקו".

עו"ד רועי כהן נשיא לה"ב - לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים: "להתמקד בתכנון, בבידול ובשיווק"

"לפני פתיחת כל עסק חובה תכנון עסקי מפורט וירידה לפרטים של סיכוי מול סיכון, עלות ותועלת, חשיבה קפדנית על בידול העסק מהמתחרים ולמקד 80% מהזמן בשיווק, במכירה ובהבאת לקוחות ולא להישאב למשימות השוטפות".

עידן אלקבץ, מייסד ומנכ"ל חברת PLAN A: "צריך לבוא מוכנים- לבנות תוכנית עבודה מסודרת ולקחת בחשבון שלוקח זמן לממשה"

"חשוב להכין תכנית עסקית ברורה וסדר פעולות - מה עושים בשבוע הראשון, השבוע השני וכו'. כשהופכים לעצמאים ומתחילים מאפס, רצוי לבנות מחדש מסגרת יומיומית של פעילויות עסקיות וחשוב שזו תהיה בנויה מראש. בנוסף, צריכים להיות סבלנים ולהבין שאין הצלחות בין לילה וכסף לא נופל מהשמיים. לכן צריך לבוא עם אורך נשימה שיאפשר להמשיך להתקיים לפחות למשך שנה ולא לצפות לפגוש את הכסף הגדול אחרי כמה חודשים, אלא אחרי שנה – שנתיים של עבודה קשה".

יוליה גל, מייסדת ובעלים רשת YULLIA: "צריך שני דברים - עמוד שדרה חזק ועור של פיל"

"עצמאות לא מתאימה לכל אחד. במהלך השנים למדתי על בשרי שבתור התחלה צריך להיות לך עמוד שדרה חזק, שלא נשבר בקלות ויכול לעמוד בכל העומס והאחריות שמוטלת על כתפיך. בנוסף, עם השנים פיתחתי עור של פיל ואני לא נשברת בקלות ולא לוקחת ללב. אם כל דבר עלול לשבור אותך ולפגוע בך אישית - עדיף לך להיות שכיר".

המרואיינים השתתפו בוועידה ה-11 לעסקים קטנים ובינוניים ביוזמת מידע כנסים