אם בעבר "הפרעת קשב וריכוז" הייתה אבחנה שיוחסה בעיקר לגיל הילדות ולגיל ההתבגרות, היום כבר מכירים בעובדה שמי שסובל ממנה אינו "מבריא" באורך פלא כאשר הוא מסיים את בית הספר התיכון, אלא נאלץ להתמודד עם המורכבות שלה כל החיים.

בעידן שבו עוד ועוד חברות מוותרות על המשרדים הקונבנציונאליים ועוברות למתכונת של "אופן ספייס", תהינו כיצד אותם עובדים המאובחנים כסובלים מהפרעת קשה וריכוז, מצליחים להתמודד עם הרעש, ההמולה ואינספור הסחות הדעת, שמטבע הדברים נולדות כאשר כמה עשרות עובדים חולקים יחד חלל אחד.

ד', מפתח בכיר בחברת קפיטוליס המייצרת פלטפורמה של כלכלה שיתופית בין בנקים ומוסדות פיננסים, המאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז עוד מימי הלימודים בטכניון. ניסח עבורנו את הטיפים הקטנים שעזרו לו להתמודד עם העבודה באופן ספייס:

אוזניות איכותיות

"מחירן גבוה יחסית אך הן משתלמות בטווח הארוך, מאחר והן מציעות מגוון שימושים, המסייעים להתמודדות עם הרעש שמסביב. ניתן להשתמש פשוט כדי לאטום את הרעש החיצוני ולזכות בשקט מוחלט, אפשר גם להאזין למוזיקת רקע רכה ומרגיעה, אך עדיף כזאת ללא מילים מסיחות דעת – כדי שלא תתפתו לשיר ביחד איתה. לחילופין אפשר להשתמש בהן כדי להאזין לרעש לבן. ברשת קיימים אתרים רבים המציעים מגוון של רעשי רקע סטטיים, החל מגשם מטפטף, אוושת גלים, קרקור צפרדעים ועוד.

אוזניות, אישה (צילום: Shutterstock/Eugenio Marongiu)
לשמוע מוזיקה, להאזין לרעש לבן - או פשוט לבודד את הרעש מהסביבה|צילום: Shutterstock/Eugenio Marongiu

תרגלו ויפאסנה

"ויפאסנה היא סוג של מדיטציה בה יושבים בשקט מוחלט ומתרכזים בנשימות, מבטלים כל מחשבה ופשוט נוכחים ברגע. אחרי שתתרגלו זמן לא ארוך תצליחו להגביר את המודעות לגוף, ותגלו שיש לכם יכולת להשקיט את הרעש בראש".

סטודנט לומד נרגע לפני מבחן עושה מדיטציה (אילוסטרציה: Elnur, Shutterstock)
אגב, אפשר לתרגל ויפאסנה גם בלי ישיבה מזרחית|אילוסטרציה: Elnur, Shutterstock

אתם לא לבד

"על פי נתוני קופת חולים כללית, 4 עד 7 אחוזים מכלל המבוגרים סובלים מהפרעת קשב וריכוז, רובם לא מאובחנים. שתפו את הקולגות ואת המנהלים שלכם בקשיים שאתם חווים  -תופתעו לגלות שהם ישמחו לעזור לכם לשמור על השקט".

בואו מוקדם

"דרך נוספת להתמודד עם קולגות רעשניים והמולה היא פשוט להגיע למשרד בשעות מוקדמות מאוד, הרבה לפני שכולם מגיעים. כך תבטיחו לעצמכם זמן מה של שקט ותוכלו להתרכז במשימות שלפניכם. נצלו את הזמן הזה כדי לטפל בדברים שדורשים ריכוז רב וכדי לסיים משימות מורכבות הדורשות תשומת לב מרבית".

אישה מכבה שעון מעורר  (אילוסטרציה: Shutterstock)
קומו מוקדם ובואו למשרד|אילוסטרציה: Shutterstock