>> היכנסו לאינדקס העסקים הקטנים
אין גלידה תאכלו קרפים
אין כמו לאכול גלידה בקיץ, וגם רשתות הגלידריות יודעות שהן יעשו קופה כשהשמש בחוץ קופחת. ענף הגלידריות מגלגל כ-450 מיליון שקלים בשנה לפי נתוני דן אנד ברדסטריט מחודש יולי האחרון שהתפרסמו ב"גלובס". התקופה המוצלחת ביותר היא חודשי הקיץ שמהווים 70% מנתח המכירות לעומת 30% מהמכירות בחודשי האביב והחורף.
דני כותני, מייסד רשת ד"ר לק מספר ל-mako שתפריט החורף החדש אמור למשוך לקוחות שמעוניינים בקינוחים חמים, "זו מהדורת קינוחים חורפית שמתבססת על משקאות החורף הנוסטלגיים". התפריט החדש משלב בין טעמי הגלידות למשקאות ביניהם סחלב, סיידר ושוקולטה. "אנחנו מציעים גם וופל בלגי חם ומעליו תוספות חמות כמו גלידת רום צימוקים, רוטב סיידר תפוחים, קרמל, קינמון ותפוחי עץ טריים", מסביר כותני ומדגיש, "עונת החורף מהווה עבורנו תקופת פיתוח בה אנו משקיעים בבחינת טעמים חדשים לקיץ"
מרק שוקולד במקום גלידה קרירה
מי קונה שולחן למרפסת בחורף?
לא רק בתעשיית המזון, אנו רואים עסקים עונתיים אלא יש בתי עסק נוספים שמוכרים מוצרים שמתאימים בעיקר לקיץ, כמו שוק ריהוט הגן שתמקד במכירת רהיטים לקיץ, מי צריך שמשייה כבחוץ יורד גשם? אלי יהב, מבעלי גלריית אאוטסטנדינג שמציעה ריהוט לגן ולחצר מסביר שעונת החורף יכולה להיות חיובית ומאפשרת חידושים ושינויים בקולקציה הקיימת, "זה הזמן לצאת לתערוכות ולהכין את עונת הקיץ הקרובה" ומוסיף "הצרכן נהנה בתקופה זו ממוצרים מעוצבים בהנחות שמגיעות עד 70% ולכן בתקופת החורף יש כאלו שממהרים לרכוש וזוכים למחירים אטרקטיביים".
אז נראה ששולחן פלסטיק לחצר אולי לא עומד בראש מעייניו של הקונה הישראלי בחורף וכנראה בחורף אף אחד לא יארח את אורחיו במפרסת ולכן שוק ריהוט הגן מתאים את עצמו לעונה, "אנחנו מציעים פינות ריהוט מעוצבות בעזרת חומרים חדשניים וטכנולוגיית ייצור מתקדמת וכך מציגים ריהוט חוץ שעמיד יותר לתנאי מזג האוויר", הוא מוסיף. למרות זאת הוא אומר שאכן שוק ריהוט הגן מצליח בעיקר בחודשי האביב, "מי שמרבה לקנות בחורף הם בעיקר אדריכלים ומעצבי פנים שבונים או מתכננים שיפוץ ועורכים קניות מקדימות בכדי להנות מהם בזמן הכניסה לבית החדש".
"בעולם קונים בגדי ים גם בחורף, בגד ים לכל חופשה"
לדבריו, חודשי אוקטובר עד מרץ מסמלים את התקופה הפחות אטרקטיבית של "עלמה ביץ' והמסעדות השונות שעל החוף, "היקף המכירות נמוך, היקף העובדים שאני מעסיק יורד וגם מבחינת התפריט יש שינויים", הוא אומר. "התפריט משתנה כי יש דברים שאני לא אחזיק בחורף", ומספר שמשקה הבית בתקופת הקיץ, מרגריטת לימונים קפואה נמכר מן הסתם פחות בעונה הגשומה, "בקיץ בסוף שבוע אני מוכר בערך 50 ליטרים מהמשקה ובסוף שבוע האחרון מכרנו רק 5 ליטרים".
גנור טוען שהלחץ לפתוח את המקום גם בחורף נובע דרישת הקהל, "אנשים פשוט מבקשים בפייסבוק שאפתח, אני מודיע בפייסבוק אבל אין מה לעשות המקום לא סגור ולא מוגן ולכן יכול לעבוד רק בימים שאין גשם", הוא מכריז.

ואם מדברים על בחורות בביקיני, אין ספק שהעסק הכי קייצי הוא חנויות לבגדי ים אך מה עושים שמגיעה עונת החורף וכל מה שהישראלים רוצים זה להתעטף בבגדים חמים? "בארץ הישראלים קונים בגדי ים בעיקר בקיץ אבל "גוטקס" היא חברת בינלאומית שמוכרת ל- 60 מדינות נוספות בעולם", מסביר יריב ברנבלום, מנהל תקשורת שיווקית ב"גוטקס" וטוען שעונת החורף לא מהווה בעיה עבורם. "בגדי ים של "גוטקס" נמכרים ברחבי העולם לאורך כל השנה כי שם קונים בגד ים חדש לכבוד כל חופשה", הוא מוסיף.
קניית בגד ים בחורף עשויה להיות משתלמת ביותר, ברנבלום מסביר כי המחירים יכולים להגיע עד 50% הנחה בדומת למבצעים בסוף עונה. בנוסף, הוא מסביר כי מוצרים נוספים בחנויות עוזרים לשמירה על מצב המכירות, "יש לפלפל למשל מוצרים משלימים כמו טייצים ובגדים שנמכרים לאורך כל השנה", הוא מדגיש "ולכן אנחנו מצליחים למכור גם בחורף". ברנבלום טוען שהחורף אינו משפיע על תעשיית בגדי הים ב"גוטקס", ""הקיץ רק הולך ומתארך, כמה חודשי חורף יש לנו בארץ? אולי ארבעה חודשים", הוא מסכם.