פינטרסט (צילום: באדיבות
אתם כבר נועצים? (צילום מסך מתוך פינטרסט)|צילום: באדיבות "אנשי הפרחים בישראל", Pinterest

כמו פייסבוק בתחילת דרכה, גם פינטרסט (תמצית השם היא שילוב בין סיכה ועניין) החלה בהשקה שקטה, פעילות ממושכת שהתבצעה באמצעות "חבר מביא חבר". רק מי שקיבל הזמנה ישירה היה רשאי לפתוח חשבון משתמש פעיל ולהזמין את חבריו להירשם לרשת.

בדרך זו, נוצרה קהילה נאמנה של משתמשים והחדירה השקטה לשוק אפשרה לפינטרסט להתייעל ולהשתכלל תוך כדי תנועה, ללמוד את ההעדפות של חבריה ולהיחשף בשלב כשיש לה הוכחות בשטח - מיליוני משתמשים מכל העולם, הרבה מעבר לכמות המשתמשים הפעילים בגוגל +.

לא פלא אם כן שפינטרסט הפכה במהרה לרשת המחוזרת על ידי בעלי עסקים שגילו את הפוטנציאל להתפרסם ולקדם את העסק דרכה.

כמובן שכמו כל שימוש ברשתות חברתיות, גם בפינטרסט כמו בפייסבוק וגוגל+ דרושה הכרות מעמיקה עם היכולות והפלטפורמה של פינטרסט, כדי שהאפקט התקשורתי יהיה אפקטיבי ולא ייתפס כאקט פרסומי מכוון.

עקרונות הבסיס לשימוש בפינטרסט

 אם בפייסבוק יש סטטוסים, הרי שפינטרסט היא רשת חברתית חווייתית המבוססת על "נעיצה", תיוק השראות בלוח מודעות וירטואלי. מעין לוח "שעם" אישי עליו אתם יכולים להדביק בלחיצת עכבר כל השראה שבעולם, שיטה זו מקורה ברשתות social bookmarking אחרות שנהנו גם הן במשך שנים מחשיפה גדולה בשווקים בינלאומיים, כל דבר שאהבתם מהרשת או מתיקיית המסמכים האישית שלכם החל מלינקים, דרך תמונות ועד סרטונים ולתאר בקצרה מה אהבתם, איזו השראה קבלתם מהמוצר וכדומה.

ניתן לחלק את התמונות ל"פינבורד", אלבום התמונות במושגים של פינטרסט, קטגוריות שיעשו עבורכם ועבור העוקבים קצת סדר בבלגן.

בלוח הפרטי שלנו ניתן לראות אחרי מי אנחנו עוקבים ומי עוקב אחרינו, כמו כן אפשר להבין גם את עולם התוכן של המשתמש כיוון שניתן גם לראות את כל הדברים שאהבתי ברשת, לאילו מבנינו שמעוניינים להסתיר קיימת האפשרות של קיר פרטי.

  כיצד נועצים?

את פעולת הנעיצה ניתן לבצע באמצעות הדבקה של לינק או על ידי לחיצה על pin it או בדרך פשוטה יותר, על ידי הורדה חד פעמית של סימניית PIN IT ואז בכל עת, כשנתקלים במשהו מעניין ברשת ורוצים לצרף אותו לאלבום תמונות, מקליקים על האייקון של pinterest והתמונה או הקישור מתווסף באופן אוטומאטי.

בפינטרסט מכבדים זכויות יוצרים ולכן, כשמקליקים על תמונה מסוימת במטרה לנעוץ אותה, מגיעים לעמוד המקורי בו התמונה התפרסמה והיא לקחת משם הישר ללוח המודעות שלכם. כמו כן, תוכלו לשאוב השראה ממשתמשים אחרים ועל ידי פעולה שמכונה בעולם של פינטרסט Repinולנעוץ אותה גם בלוח שלכם.

סרטון הסבר קצר על עדכון כפתור pin it בדפדפן

 יצירת תקשורת

בדומה לעקרונות של רשתות חברתיות אחרות בהן הכוח נצבר על ידי אינטראקציה בין משתמשים, גם בפינטרסט כללי המשחק הם שמשתמשים יכולים לעקוב אחרי פרופילים או לבחור לבצע מעקב על לוח מסוים בלבד לפי תחומי עניין ונושאים (למשל, טבע, מוצרים למכירה, אמנות ועוד).

העיצוב של פינטרסט, אגב, חולל מהפכה מבחינה עיצובית ומציע חוויה ויזואלית ייחודית בשמי המדיה החברתית שכבר זכתה לחיקויים רבים. בניגוד לפייסבוק בו צריך לגלול למטה את הדף כדי להתעדכן בהיסטוריה של עדכונים קודמים, בפינטרסט העדיפו לעצב את הרשת החברתית בטורים, כך שבמסך אחד תוכלו לראות מקבץ רחב ומגוון של עדכונים ותמונות.

קהל היעד של פינטרסט מגוון, אך רובו המכריע (80%) הן נשים, 80% מהמשתמשים הם בין 25-54 תחומי העניין החמים של פינטרסט הם אופנה, טיולים ונופים, עיצוב, יינות ומטעמים, החיים הטובים. כל אלה מתובלים בקורטוב של הומור, ציטוטים יפים והמלצות.

טכניקה לקידום עצמי של העסק עם פינטרסט

בפינטרסט שם המשחק הוא רלוונטיות בשילוב יצירתיות, אנשים מחפשים המלצות אובייקטיביות והשראות ממשתמשים אחרים כדי להיחשף לדברים חדשים ולכן, חשוב מאוד להשתלב בזהירות ובעדינות ולהעניק ערך מוסף לחברי הרשת שבסופו של דבר תעבוד גם לטובתכם.

איך עושים את זה בפועל?

שיווק באמצעות פינטרסט - ניתן לפתוח פרופיל משתמש תחת שם החברה או המותג וליצור באמצעותו עניין או לחילופין, לשלב בפרופילים אישיים של נציגים מהחברה תמונות של מוצרים עם קישורים לאתר לצורך רכישה וכך למשוך את תשומת לב המשתמשים ולהניע לפעולה.

חשוב לשים לב, שכשממלאים תגית לכל מוצר, יש להשתמש בשם הקטגוריה כמו אופנה או בעלי חיים וכך להגדיל את הסבירות שימצאו אתכם במנוע החיפוש הפנימי של פינטרסט.

חשוב לדעת שניתן לסנכרן בין הפינטרסט לפייסבוק וטוויטר וכך ליצור סינרגיה משותפת של מסרים שיווקיים אחידים וליהנות מנוכחות במובילים שבין ערוצי המדיה החברתית (כרגע, פינטרסט עוד לא מאפשרת סינכרון לדפי אוהדים רק לדף האישי, אז קחו זאת בחשבון).

הגיבו כמה שיותר למשתמשים פעילים בתחום העסק שלכם כדי למשוך עניין בחזרה.

 נראות בגוגל באמצעות פינטרסט – כמו כל רשת חברתית, גם פינטרסט הינה פלטפורמה כדאית לקידום בגוגל. ראשית, המציאו שם פרופיל שיקדם אתכם בגוגל, שם המותג ותיאור של ביטוי מפתח. בקטגורית אודות, נסו להשתמש בתיאור של האתר או העסק תוך שימוש במילות מפתח מקדמות – אזור זה מאונדקס טוב על ידי גוגל ולכן, חשוב להשקיע בו.

כמו כן, העלו לוגו של המותג או תמונה המזוהה עם המותג כדי לייצר בולטות. כמו כן, ניתן להוסיף לקטגוריה זו 3 קישורים, כשאחד מהם הוא לאתר שלכם, הקפידו על קישור לדף ממוקד תנועה ובדקו שאכן הפרופיל שלכם ניתן לסריקת גוגל (עליכם להפוך את תיבת הנראות לפעילה).

באתר האינטרנט שלכם, מומלץ ליצור דרך קיצור למשתמשי פינטרסט שמעוניינים לשתף תמונות מהאתר על ידי כפתור ייעודי Pin It Button, כך שכשילחצו על תמונה ששותפה מאתר זה, התמונה מיד תעביר את הגולש לאתר שלכם (המקור לתמונה ששותפה).

דרך זו מוסיפה לכם קישורים איכותיים של משתמשים שבחרו לשתף קישור לאתר שלכם.

כמובן שאם משתמשים אחרים לוחצים על הקישור של אותו משתמש ששיתף קישור לאתר שלכם, הרי תוכלו ליצור תנועה חוזרת לאתר שלכם שוב ושוב.

חשוב לזכור, אנו נמצאים בעיצומה של התנהגות גולשים חדשה במדיות חברתיות ובתקשורת האינטרנט בפרט, כיום ניתן לראות שלאנשים חשוב האפקט הוויזואלי וכולם כבר מבינים למה פייסבוק רכשה את אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם, האם לדעתכם בקרוב נראה עוד רכישת ענק בעולם האינטרנט כאשר גוגל או טוויטר תיתן הצעת רכש לפינטראסט?

יהודה עדי אדלר מרצה בקורס ניהול מדיה חברתית של בית הספר למקצועות השיווק באינטרנט.

למידע והרשמה לקורס לחצו כאן