"קהילה מטיילת" היא תכנית ארצית המופעלת על ידי תנועת של"מ (שירות לאומי למבוגר) של  החברה למתנ"סים הארצית  ומשרד התיירות. מדובר בעצם במועדון מטיילים, במסגרת המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים המופעל על ידי מתנדבי תנועת של"מ ברחבי הארץ. ישנם מאות מתנדבים ב"קהילה מטיילת", מתוך כ-15 אלף מתנדבי של"מ הפעילים בה, והם מארגנים מאות רבות של טיולים במהלך השנה עבור הקהילות השונות בכל רחבי הארץ. יותר מ-300 אלף איש יצאו לטיולים ונופשונים שאורגנו בהתנדבות על ידי מתנדבי של"מ בקהילה מטיילת.

לדברי צביה עדני, רכזת קהילה מטיילת במרכז קהילתי מזכרת בתיה, "השנה ארגנתי 10 טיולים ונופשון של 4 ימים והדרכתי בחלקם. דרכם סיפרנו את סיפור ההתיישבות בארץ לחברי הקהילה במסכרת בתיה, ובנוסף יצרנו נישה שמיועדת לאוכלוסייה שאינה מסוגלת לטייל בכוחות עצמה."

עדני, כמו שאר הרכזים מתנדבים המובילים את התכנית, עוברים הכשרה הכוללת השתלמות מקצועית במקומות שונים ברחבי הארץ. זאת כשמטרת ההכשרה הינה לתת לרכזים כלים ומיומנויות בארגון טיולים לאנשים בקהילה.

מלכי מזרחי האחראית של התוכנית מספרת ש"היעדים של "קהילה מטיילת" לשנים הקרובות הם הרחבת מעגל המטיילים מכל שכבות האוכלוסייה המעוניינים בטיולים ובנופשונים במחירי עלות.  הקמת אתר של שותפים באינטרנט, ארגון הרצאות בעקבות טיולים המתקיימים במסגרת "קהילה מטיילת' במרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים"

המעוניינים להצטרף לתכנית כרכזי "קהילה מטיילת", מוזמנים לשלוח מייל ובו – שם, כתובת, מספר טלפון ומייל, לכתובת : kehila3@gmail.com  או לפקס : 5666620 -02  עבור  'קהילה מטיילת'.