"בשבריר שניה של היסח דעת הרסתי את החיים של שתי משפחות", מספר אחד הנהגים שעשה תאונה עקב התעסקות בטלפון בזמן נהיגה, "כשאתה מסיט את המבט את עובר עשרות מטרים שאתה לא מודע אליהם, ואז זה כבר מאוחר מדי". לא פשוט לעשות את המעבר הזה מ"אדם נורמטיבי" ל"אדם שהרג שני אנשים": "זה לא נתפס, אני לא אחד כזה שהורג ופתאום אני מוצא את עצמי מובהל באזיקים לבית הכלא".

לא מעט נהגים מדווחים שכמעט ועשו תאונה בגלל הסלולארי, אז למה אנחנו ממשיכים לעשות משהו שאנחנו יודעים שהוא כל כך מסוכן? הערב ב-21:00 תצא גלית גוטמן לבדוק מה עומד מאחורי התופעה ההולכת ומתעצמת בתרבות הנהיגה בישראל: שימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה. הסרט "התקבלה תאונה חדשה" יסקור את התופעה המדוברת דרך סיפוריהם של אנשים שהיו מעורבים בתאונת דרכים שנגרמה כתוצאה מההתעסקות בטלפון הנייד, תוך התייחסות לכל המעורבים בתאונה, השפעותיה והשלכותיה על חייהם.

עוד בנושא:

אין תמונה
Cut Like Steel
11% מהנהגים מציינים שאין שום עונש שירתיע אותם

לקראת שידור הסרט ערכה חברת "Market Watch-Ipsos" סקר בנושא שימוש בסלולארי בזמן נהיגה, והמספרים מטרידים: 80% מאוכלוסיית הנהגים בישראל דיווחו כי הם מתעסקים עם הטלפון בזמן הנהיגה: 15% לעיתים קרובות, 31% מדי פעם ו-35% לעיתים רחוקות. רק 19% מהנהגים דיווחו שהם אף פעם לא מתעסקים עם הנייד בזמן נהיגה. התופעה בולטת יותר בקרב צעירים בגילאים 25-44, בהשוואה לגילאים המבוגרים יותר.

ומה הם השימושים העיקריים שהנהגים עושים עם הטלפון שלהם? 70% משתמשים בתוכנות ניווט למיניהן, 63% בשיחות קוליות באמצעות הרמקול שבמכשיר עצמו, 55% בשיחות באמצעות הדיבורית ברכב , ו- 41% מסמסים (וואטסאפ, הודעות טקסט), מה שבעיקר בולט בקרב צעירים בני 18-44. כשליש מאוכלוסיית הנהגים מודים שהם משתמשים בסלולארי גם במקרים שסובלים דיחוי, וגם כאן בולטים הצעירים לעומת המבוגרים.

חושבים שאתם מסוגלים לנהוג ולסמס במקביל? בחנו את עצמכם >>

אז איך בכל זאת אפשר למגר את התופעה? העונש שעלה כמרתיע ביותר עבור הנהגים הוא שלילת רישיון הנהיגה (53%), במקום השני קנס כספי גבוה (45%), במקום השלישי השבתת הרכב (33%), ובמקום הרביעי מאסר (31%). 11% ציינו שאין עונש שירתיע אותם מלהשתמש בסלולארי בזמן נהיגה, בעיקר כאלו שמשתמשים בסלולארי בתדירות גבוהה וגילאי 25-44.

"התקבלה תאונה חדשה" הערב ב-21:00 

חתמו על כתב ההתחייבות - אם נוהגים לא מסמסים