מדינת ישראל דואגת לספק לאזרחיה הנזקקים ציוד עזר לנכים, ללא עלות. זהו שירות נדיב ומבורך, אבל הייתם מאמינים שנכים שמגיעים לשאול ציוד כמו כסא גלגלים, לא יכולים לעשות זאת בפשטות, כיוון שדווקא במקום הזה אין חניית נכים, או חנייה בכלל?
אורן, תושב תל אביב שאביו חלה במחלה קשה ונזקק לציוד תומך, סיפר היום בתכנית "יהיה בסדר" בהגשת אביב לביא ואסף ליברמן בגלי צה"ל, כיצד גילה שאין לו היכן להחנות את המכונית כדי להשיב את הציוד של אביו: "אבי נפטר לפני תקופה קצרה, והייתי צריך להחזיר את הציוד ששאלנו, כסא שירותים, כסא גלגלים וציוד מסוג זה. אלא שלא הצלחתי למצוא חניה, זה פשוט מקומם", הוא מספר.
את הציוד הנ"ל אורן השאיל ממרכז חלוקת ציוד לנכים של משרד הבריאות הממוקם ברחוב נוח מוזס 15 בתל אביב. "לכאורה יש חניה במקום, אבל זה לכאורה גדול, כי החניה משרתת את העובדים של המקום ואת הספקים, כך שאין כמעט חניה לציבור שאותו המקום הזה אמור לשרת, ציבור של נכים ובני המשפחות שלהם. אנשים באים לשם או כדי לשאול ציוד, כסא גלגלים, כסא מקלחת, שירותים, ואפילו מיטות מתכווננות לאנשים חולים, ממש ציוד מאוד מגוון ומאוד קריטי לאנשים שנמצאים במצב הזה. הם אמנם עושים שם עבודה נהדרת, העובדים שם, מאוד שירותיים ומשתדלים לעזור, רק חניה- אין", הוא מספר ל-mako.
במשך כשעה אורן חג סביב האזור, המתין בחנייה וקיווה למצוא מקום להעמיד בו את הרכב לכמה דקות, אך ללא הועיל, הוא גם לא מצא חניון באזור שבו יכול היה להשאיר את הרכב לזמן קצר בתשלום: "השומרים בכניסה אומרים לך תחכה עד שיתפנה מקום, התחכה הזה, היום בבוקר היה יותר משעה. זה לחכות מחוץ לשער הכניסה בציפיה שמישהו יעזוב. בסוף התייאשתי ונאצלתי להחנות באזור המסומן באדום לבן בחוץ ולמזלי לא קיבלתי דו"ח. החניונים הקרובים זה או מרכז עזריאלי או חניון מגדלי תל אביב ושניהם רחוקים מדי. מי שמגיע עם כסא שירותים או כסא גלגלים, זה לא הגיוני להתחיל לסחוב אותו חצי קילומטר.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, "אנו מודעים לכך שנושא מקומות החנייה הוא בעייתי וכי מספר המקומות מצומצם. ישנם מקומות חנייה השמורים לעובדים וישנם מקומות חנייה המיועדים לנכים לצורך קבלת והחזרת ציוד (ליד המחסן וליד בית המלאכה) והם נשמרים בקפדנות למטרה זו. אכן, בגלל מצוקת המקום, לעיתים קורה שתושב נאלץ להמתין מחוץ למתחם עד שמתפנה מקום חנייה. בימים אלה בוחן משרד הבריאות את האפשרות להעביר את השירות למקום אחר, מרווח, אשר ייתן מענה לפונים לשירות זה. זאת, כחלק מטווח רחב של פעולות של משרד הבריאות שמטרתן לשפר את השירות".
לפניות לתכנית "יהיה בסדר", המשודרת מדי יום שני, שלישי ורביעי בין השעות 15:00-16:00 בגלי צה"ל שלחו מייל ל- ok@glz.fm