אחרי שהיחצ"ן רני רהב ומנכ"ל רשת רולדין הסבירו אתמול מדוע אין מקום שהרשתות הגדולות יוזילו את מחירי הקפה, בשל האיכות הגבוהה יותר בהשוואה לרשת "קופיקס" המוכרת קפה בחמישה שקלים, אומרים היום ב"ארומה ישראל", כי הרשת שוקלת להוריד את המחירים.

המחיר ירד? קפה בארומה, אחת הזכייניות בנתב
בינתיים אין התייחסות למחירי שאר המוצרים. ארומה|צילום: חדשות 2

ביום חמישי האחרון, בעקבות פרסום בעיתון "דה מרקר" על כך שהרשתות הגדולות תיאמו שלא יורידו את המחירים בעקבות כניסת "קופיקס" לשוק, החליטה הרשות להגבלים עסקיים לפתוח בחקירה. בראיון לתכנית "מה בוער" בגלי צה"ל הודיע הממונה על ההגבלים, דיוויד גילה, כי "השבר הראשון שגורם ליוקר המחיה הוא תיאום מחירים בין גורמים שהיו אמורים להתחרות ביניהם. אני רוצה להדגיש שכאשר מתחרים מדברים ביניהם זו ההפרה הבוטה ביותר של חוק ההגבלים העסקיים". לדבריו, הטענות שהתפרסמו, בהנחה שהן מדויקות, הן עבירה לכאורה על החוק. גילה ציין כי בכוונתו להעביר את הממצאים לבדיקה ברשות.

בתגובה שהעבירה הרשת בעקבות הפרסומים על תיאום מחירים נכתב, כי "בהמשך לכתבות שהתפרסמו לאחרונה, רצינו להדגיש שלמקבלי ההחלטות בארומה ישראל אין ולא היו מעולם קשרים עסקיים או אישיים עם מקבלי ההחלטות או הבעלים של רשתות הקפה האחרות. נהפוך הוא, מבחינתנו מדובר במתחרים עסקיים שלנו, שבראש מעיינינו להיות תמיד טובים יותר וזולים יותר מהם".

על רשת "קופיקס" נכתב, בין השאר, "על פניו נראה שהם עשו עבודה טובה ואנחנו לומדים את העניין. אנו בוחנים את עצמנו בעניין מחירי הקפה לקחת. באופן אירוני לאחרונה הורדנו את מחיר הקפה לשבת, ולאור ההתפתחויות האחרונות כנראה שניאלץ להוריד גם את מחיר הקפה לקחת". בינתיים אין התייחסות ברשת למוצרים נוספים הנמכרים בה ונראה כי אין כוונה להוזיל את מחיריהם. על המכתב שהועבר חתומים מנכ"ל הרשת, אשר לב ויו"ר הדירקטוריון, יריב שפע.

לפני כשבועיים, השיקה רשת "קופיקס" את הסניף הראשון שלה בתל אביב והכריזה כי בכוונתה למכור קפה "לקחת" או סנדוויץ' במחיר של חמישה שקלים בלבד, ובכך הצטרפה לרשת "מקדונל'ס" שהחלה כבר מזמן להציע קפה במחיר דומה (4.90). בעקבות ההכרזה, החליטו בעלי בתי הקפה בקניון רחובות לצאת במבצע שיווקי בן שבועיים שמשווה את מחיר הקפה "לקחת" לזה של הרשת החדשה. עם זאת, בהנהלות הרשתות הגדולות (קפה קפה, ארומה, קפה ג'ו ועוד) השיבו בתגובה לשאלת mako, כי אין בכוונתן להוריד את המחירים או להגיב לתחרות החדשה בשוק הקפה.