הסקרים בארצות הברית אמנם צמודים, אבל לפחות על פי מדד אחד אובמה מנצח את רומני בגדול. תחפושת של הנשיא המכהן נמכרת הרבה יותר מהתחפושת של יריבו הרפובליקני. יחס המכירות, לקראת ליל הקדושים, בו האמריקאים מתחפשים, עומד על 60 אחוז למסיכות של אובמה מול 40 אחוזים בלבד למסיכות של רומני. כך לפחות לפי "רוח ליל הקדושים", רשת החנויות הגדולה בארצות הברית (למעלה מאלף חנויות).
למי שזה נשמע כמו בדיחה, נגיד רק שמדד המסיכות ניבא את זהות המנצח בבחירות האמת האמריקאיות החל מ-1996 ברציפות, כלומר במשך 4 מערכות בחירות.
"יש לי מסיכות של אובמה במחסן, רוצה?", שואל הבוקר שלמה אהרונסון, בעלי החנות "זמיר טריקים" ברמת גן, חנות התחפושות המוכרת והגדולה בארץ. "התחפושת כוללת מסיכה שנראית בדיוק כמוהו עם השיער ועם הכל, שמים חליפה, ואתה אובמה".
בארץ לא מקובל לקנות תחפושות של אישים פוליטיים, גם לא בפורים. אבל אהרונסון, לא פחות מ-44 שנים בתחום, זוכר עדיין את הימים בהם תחפושות של פוליטיקאים ישראלים היו להיט. "בשנות ה-70 ילדים היו מתחפשים למשה דיין ולגולדה. היתה תקופה שקנו הרבה אריק שרון, אבל בשנים האחרונות כבר לא עושים תחפושות של פוליטיקאים. לייצר תחפושת חדשה זה לא זול, צריך לשלוח לסין ולמכור כמות מספקת כדי שזה ישתלם. בקצב בו מתחלפים הפוליטיקאים בארץ, אין מה להשקיע. אתה לא יודע מה יהיה מחר".
לאהרונסון יש עדיין כמה תחפושות של פוליטיקאים במחסנים. "לפנ י כמה שנים עוזי כהן היה להיט, היה אז בארץ נהדרת, והיתה לו דמות צבעונית. אז מכרתי המון עוזי כהן. במחסן נשארו לי כמה דוד לוי, שגם היה פופולרי בזמנו. לפני כמה שנים מכרנו פה תחפושת של ביבי, אבל לא נשארו לי וכבר לא מייצרים יותר".
אהרונסון לא צופה שבעקבות הבחירות, ולקראת פורים, יתחיל גל חדש של תחפושות של פוליטיקאים, אבל רעיון אחד כבר יש לו. "יאיר לפיד, זה נראה לי כמו תחפושת שתתפוס. נראה כמה הוא יעשה בבחירות ונחליט אם להזמין, יכולה להיות שזה יצליח".