נועם לניר (צילום: תמר מצפי, גלובס)
נועם לניר. "מחוייב לבבילון ומאמין בחברה"|צילום: תמר מצפי, גלובס
חברת בבילון הישראלית דיווחה לבורסה כי קיבלה אתמול מכתב מגוגל לפיו היא אינה מחדשת את החוזה מול בבילון שמסתיים בנובמבר השנה. על רקע ההודעה הדרמטית קורסת נכון לעכשיו מניית החברה בבורסה בכ-67%.

בבילון מסבירה את אי החידוש בצל העובדה כי גוגל קיבלה תלונות ממספר רב של משתמשי הדפדפן שלה, גוגל כרום, אשר טענו כי התקנת סרגל הכלים של החברה פוגעת בחוויית השימוש שלהם בדפדפן והדבר העלה דאגות אצל גוגל בקשר ליכולתה של החברה לאפשר חוויית משתמש חיובית. עם זאת, גוגל תיבחן מחדש את החלטתה ב-2014.

בבילון מדווחת עוד כי לאי חידוש ההסכם האמור צפויה להיות השפעה מהותית על הכנסות החברה ועל רווחיה. הכנסותיה של בבילון כתוצאה מההסכם עם גוגל ברבעון השני היוו כ-43% מסל הכנסותיה.

בעקבות האירועים, מנסה מנכ"ל בבילון אלון כרמלי להרגיע את המשקיעים ככל האפשר והוציא התייחסות מיוחדת בהודעה לבורסה. "הארועים שחווה בבילון בימים האחרונים אינם קשורים רק בבבילון אלא נוגעים לכלל התעשייה", כותב כרמלי. "כמי שמובילים את התעשייה, אנחנו הראשונים לחוות את הארועים במידה שכזו".

הודעת החברה היתה אחד הגורמים לקריסת המניה היום בבורסה ולפיכך כרמלי כותב בהודעה הנוכחית, כי "אנחנו עדיין נמצאים בהערכת מצב שבה נבחנות ההשלכות וכן חלופות הפעולה של החברה, לכן מוקדם מדי לתת הערכה כזו או אחרת על מלוא ההשלכה של האירועים ודרך הפעולה שבבילון תבחר לנקוט בה".

עוד מוסיף כרמלי, כי הוא ובעל השליטה בבבילון נועם לניר, "מחוייבים לבבילון, מאמינים בחברה ובהחלט מסתכלים קדימה. יחד עם צוות עובדי החברה, הנסיון והידע, ולמרות האתגרים המורכבים, נעשה את מירב המאמצים, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להתאים את החברה למציאות החדשה".

לדבריו, "לבבילון יש ידע נרחב, נסיון מוכח, יכולות הפצה ומוניטיזציה באינטרנט וטכנולוגיה מתקדמת בכל הנוגע להכרת עולמות האינטרנט והגולשים. אנו פועלים כדי להתאים עצמנו למציאות החדשה בהסתמך על יכולות אלו. אנו נמשיך כמובן לעדכן את המשקיעים בכל התפתחות מהותית בעניין", מסכם כרמלי.

החוזה של בבילון עם גוגל מסתיים בנובמבר השנה. בבילון מסבירה את אי החידוש בכך שגוגל קיבלה תלונות ממספר רב של משתמשי הדפדפן שלה, גוגל כרום, אשר טענו כי התקנת סרגל הכלים של בבילון פוגעת בחווית השימוש שלהם בדפדפן והדבר העלה דאגות אצל גוגל בקשר ליכולתה של החברה לאפשר חוויית משתמש חיובית.