קרן ברקן, בת 25, מחיפה הגיעה ביום שבת האחרון עם אחייניה, שון בן ה-9 וטום בן ה-5 לקולנוע "יס פלאנט" בחיפה לצפות בסרט "מטוסים". "בסיום הסרט טום בן ה-5 ביקש ממני לקחת אותו לשירותים, הלכתי לסדרן וביקשתי ממנו לצאת לשירותים עם הילד אך הסדרן סירב בתוקף", מספרת קרן.

טום ושון
האחיינים טום ושון רק רצו לבלות בקולנוע. (צילום ביתי)
לדבריה, הסדרן טען כי היא מוזמנת ללכת לשירותים בקניון אך אסר עליה לצאת לשירותים שבקולנוע עד שכל הצופים לא יצאו מאולם הקולנוע. ברקן מדגישה כי ניסתה להסביר לסדרן שמדובר בילד קטן שלא יכול להתאפק, אך הסדרן הבהיר לה שאלו נהלי הביטחון והיא אינה יכולה לצאת לשירותים. לטענתה, הוא החל לספור את האנשים שנותרו באולם על מנת שהיא תבין שהיא צריכה לחכות בסבלנות.

בפוסט שפרסמה בפייסבוק וזכה לתגובות רבות היא כותבת: "טום כבר בכה ולא היה יכול להתאפק, אז החלטתי לאחוז בידו ופשוט ניסיתי לעבור לשירותים. הסדרן העז והרים עלינו יד ודחף במלוא העוצמה את טומי ואותי". "ניסיתי להוציא את המצלמה ולצלם אותו והוא פשוט תפס את ידי", מספרת היום קרן ל-mako. "זה היה פשוט מצב מביש, הילד התאפק כל הסרט ורק לבסוף אחרי שכל האנשים יצאו התאפשר לנו לצאת לשירותים". "הייתי כבר נסערת ובוכה והחלטתי ללכת למנהל", היא מוסיפה. לטענתה, כאשר הגיעה להתלונן בפני המנהל נאמר לה להתלונן בנושא בפני שירות לקוחות. ברקן מספרת כי המנהל הצדיק את התנהגות הסדרן ואמר לה "אם הילד הצליח להתאפק עד סוף הסרט אז הוא יכול לחכות עוד קצת".

קרן והאחיינים
קרן ברקן: "זה לא הגיוני שיגידו לילד בן 5 להתאפק". (צילום ביתי)

ברקן לא ויתרה, ושלחה לחברת "יס פלאנט" מכתב החתום על ידי עורך דין בו היא דורשת התנצלות ופיצוי כספי בגין התנהלות עובדי החברה. ברקן מספרת לנו היום כי גורם משירות הלקוחות של "יס פלנט" אכן צלצל אליה והציע לה פיצוי של שלושה כרטיסי קולנוע בתוספת פופקורן ושתייה. ברקן מספרת שסירבה להצעה. "האחיין שלי סיפר לאמא שלו על החוויה המזעזעת שעברנו ואמר לה: 'לא נתנו לי ללכת לעשות פיפי והאיש הרע דחף אותי".

עורך דינה, איל מגן, מדגיש כי המכתב שנשלח ל"יס פלאנט" הוא מכתב התראה ובמידה והחברה לא תענה הם ישקלו האם לתבוע את החברה. מגן מבהיר כי במידה ויחליטו להגיש תביעה זו תהיה תביעה על פגיעה נפשית בילד וכמו כן, יגישו תלונה במשטרה. "בינתיים לא קיבלנו שום התנצלות, אנחנו נחכה, אבל מדובר פה בהתנהלות משפילה, מבזה ואלימה שלא תעשה". 

מחברת "יס פלאנט" נמסר בתגובה: "פניית הגברת התקבלה במשרדי החברה ונבדקה ביסודיות ובאחריות הנדרשת. מהבדיקה עולה כי לא נעשה שום שימוש בכח כפי שעולה מטענתה וישנם פרטים נוספים שאינם מדויקים. בכל מקרה החברה מצרה על התקרית ועל חוסר הנעימות שנגרמה ללקוחה ולילד. בעקבות המקרה חודדו הנהלים ויוסקו המסקנות הנדרשות".