בחצי השנה האחרונה עבדו ב"עין השביעית" על תחקיר שהתפרסם אתמול ובדק את נוכחות התוכן השיווקי בגופי התקשורת בישראל. צוות חוקרי התקשורת, בהם ענת באלינט עברו באופן מדוקדק ושיטתי על כל אתרי החדשות בארץ והממצאים ברורים: "גילינו שכל אתרי החדשות בעברית נגועים בדרך זו או אחרת במסחור. "הארץ" הוא אתר שמצטיין ובולט לטובה בהפרדה שלו בין תוכן לפרסום ובגילוי נאות לקוראים שלו. טיפה מתחתיו נמצא "דה מרקר" ואחריהם כלכליסט. אלו שלושת האתרים בהם הסטנדרטים מתקרבים לנאותים וראויים".
לדבריה "הממצא המטריד ביותר היה שווינט, שקידם עכשיו את הידיעות על סטטוסים מצייצים והפרסום הסמוי בו והעלה את זה בחדווה רבה, הוא אתר ששקוע עד צוואר בפרסום סמוי בלי גילוי נאות וממוקם במקום הראשון מבין האתרים שלא מקפידים על גילוי נאות". למקום השני הגיע אתר וואלה.
מווינט נמסר בתגובה, כי "הם לא מוכרים סטטוסים בפייסבוק ככל שמתקיימים שיתופי פעולה, וכי הדבר מתבצע בכפוף לכללי האתיקה העיתונאית".
מוואלה נמסר, "בכתבה המדוברת בתחקיר של העין השביעית אין אזכור למוצרי לקוח זה או אחר. הבאנרים הם בחסות מפרסם מסחרי וכל פרסום או תוכן שיווקי נעשים בהתאם לכללי האתיקה העיתונאית".