מלחמת סכיני הגילוח עולה מדרגה. רשת המזון הגדולה בישראל שופרסל חתכה את מחירי סכיני הגילוח של ג'ילט פיוז'ן ל-39.90 שקל למארז של ארבעה להבים. עד הורדת המחיר היה המחיר של המוצר בשופרסל 92.80 שקלים. המחיר ירד גם באתר האינטרנט של החברה.

מלחמת המחירים בין רשתות השיווק על מחירי סכיני הגילוח הגבוהים בדרך כלל עקב המונופול של ג'ילט בתחום סכיני הגילוח החלה לאחר שרשת ויקטורי, המונה 29 סניפים, החלה למכור אתמול סכיני ג'ילט פיוזן ביבוא מקביל במחיר של 45 שקל למארז של רביעייה. ברשת רמי לוי שיווק השקמה הגיבו כבר באותו היום והורידו את מחיר המוצר מ-77.5 שקל ל-42.90 שקל. כעת שמעו ברמי לוי על המחיר החדש של שופרסל - ומיהרו להוריד את המחיר ל-38.9 שקל.

"אמרתי שהמחירים ירדו בעקבות המהלך שלנו וזה אכן קרה רק ששופרסל ורמי לוי תורמים 27 שקלים מהכיס שלהם על כל מוצר שהם מוכרים כי הם קונים מהיצרנים הישראלים וזה הרבה כסף כשלוקחים בחשבון שהם מוכרים עשרות אלפי יחידות בחודש ואנחנו פשוט קונים את זה במחיר נמוך בייבוא מקביל", אמר בתגובה אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי רשת ויקטורי.

בעוד שאתמול הושק הסניף הראשון של רשת המזון החדשה, "אחד", המוכר אך ורק מוצרים של יצרנים קטנים ומוצרים ביבוא מקביל, ברשתות השיווק הגדולות טוענים כי יבוא מקביל הוא לא הפתרון למחירים הגבוהים. "גם אני יכולתי להביא מוצרים ביבוא מקביל ואני מכיר את היבואנים שאייל רביד מכיר. הבעיה היא שמדובר ביבואנים שהיום יש להם סחורה ומחר אין להם. זה כמו מבצע שנמשך זמן מסויים ונגמר. בנוסף, אני מפחד שתהיה בעיה עם המוצרים והן לא יהיו תקינים באופן כלשהו", אמר השבוע בכיר ברשת שיווק גדולה.

המותג ג'ילט לא מוכרז כמונופול, על אף שהוא שולט ביותר מ-80% משוק סכיני הגילוח בישראל. בשנת 2007 ביטל הממונה על הגבלים עסקיים הכרזה על שסטוביץ כמונופול בתחום הגילוח, לאחר ששיווק המותג עבר לפרוקטר אנד גמבל וההפצה לדיפלומט, אך אלה לא הוכרזו כמונופול בתחום על ידי הממונה על הגבלים דאז, רונית קן. בשמונה השנים שחלפו מאז, אף אחת מהחברות, דיפלומט ופרוקטר אנד גמבל, לא הוכרזו כמונופול בתחום זה, אף שלמותג אין מתחרים משמעותיים בשוק הישראלי.

ברשות ההגבלים עסקיים אמרו בעבר בנושא כי לא קיימת הכרזה כיוון שהכרזת מונופול היא הצהרתית בלבד והחובות חלות על המותג בכל מקרה. עם זאת, מומחי הגבלים עסקיים טוענים כי יש בהחלט משמעות להכרזה. מהשוואות מחירים שפורסמו בעבר ב-TheMarker עלה כי מחיר מארז רביעייה ג'ילט פיוז'ן בישראל (שופרסל) גבוה ב-42% ממחיר המוצר בבריטניה וב-78% ממחיר המוצר בארה"ב.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

לכתבות נוספות באתר:

ויקטורי נגד רמי לוי: מחיר מארז סכיני גילוח של ג'ילט פיוזן נחתך בחצי

מגלחים אתכם: מוצרי ג'ילט יקרים בישראל עד פי 2 לעומת העולם