תשכחו מעוגן: את ביקורתה החריפה והלא חדשה של השחקנית אורלי ויינרמן כלפי ממשלת ישראל, ניתן לראות בקלות בעמוד הפייסבוק שלה. הפוסטים שכתבה סוקרו לא אחת בכלי התקשורת, בשל הסערה הפוליטית שייצרו. ויינרמן מפרסמת בשנים האחרונות עמדות ברורות ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולמרות הביקורות הרבות אינה נמנעת מלהביע את עמדותיה.

ביממה האחרונה מתחוללת בעמודה של ויינרמן סערה וזאת לאחר שפרסמה פוסט תמיכה בעזה. "הלב שלי יהיה לנצח במקום הזה, עזה, והגורל שלי הפך לאחד איתו כשניצלתי מניסיון הטבח בזמן שאנשים אחרים נרצחו. הייתי בריו בקיץ 2014. הלב שלי יהיה לנצח בשני המקומות האלה. כשאתה מנסה לפגוע במישהו - עדיף שלא תפספס. אתה פשוט לא יודע כמה חזק הוא הפך להיות", כתבה ויינרמן, וכצפוי זכתה למטח תגובות נגדה. הפוסט הורד מפייסבוק, אך החזית החדשה שפתחה ויינרמן כעת בעמודה האישי, היא סימון פעילים פרו-ישראלים שהביעו תרעומת על דעותיה. ויינרמן עשתה צילומי מסך של הפרופילים שתקפו אותה, אותם היא מכנה טרולים.

הפוסט הראשון שתוקף את הפעילים פורסם אמש ובו כתבה: "אני מתעוררת הבוקר בארבע - שעת ההתעוררות הממוצעת שלי - ורואה שיש לי 20 עוקבים יותר מאשר ארבע שעות קודם... ואז מתברר לי שהטרולים של ISRAHELL (ישרא-הל, גיהנום), מטרילים אותי בפוסט הזה: אינני מכירה את ההיסטוריה וישראל רוצה שלום. כי זה איך שעושים שלום ומביעים רצון לשלום על ידי הרג חפים מפשע, ואח"כ מטרידים את האנשים שמפרסמים את ההוכחות לפשעים שישר-הל מבצעת. האם יש איזושהי היסטוריה שיכולה להצדיק את זה?

העבדים/חיילים/טרולים של רוטשילד תוכנתו לבורות. אני לא יכולה אפילו להתרגז עליהם. זו לא אשמתם שמדינת רוטשילד בנויה לשלוט על הציבור כדי שיכירו רק את השקרים של רוטשילד, כך שיבצעו רק את הוראותיו וישרתו את שליטתו במלחמות העולם. כל מי שרואה את הפוסט הזה, יכול לגלול מטה לפוסט הזה שכתבתי אתמול ולצ'וטט או לנפץ את הטרולים האלה בעמוד שלי. אתם יכולים לעשות את זה בעמודים שלהם, מכיון שעכשיו חסמתי אותם. צילמתי את העמודים שלהם, הם כולם עובדים בשביל מדינת ישראל". 

הפוסט נכתב תוך כדי שיתוף של פוסט המתאר את מותו של נער פלסטיני שנורה ונהרג כשעט בידו. 

לאחר מספר שעות המשיכה ויינרמן לפרסם פוסטים נגד פעילי רשת בולטים כמו לב סולודקין ושי אלפסי. על אלפסי, שמקדיש את השנים האחרונות למאבק באנטישמיות ובחרמות על ישראל ברשת, כתבה: "הטרול הזה חזר עכשיו לעמוד שלי, אחרי שחסמתי אותו!!! יכולות מיוחדות שרק עובדי מדינה שקרובים לבעלי פייסבוק יכולים להשתמש בהן - לכתוב על אותו פוסט שהוא כבר הגיב עליו בעבר, ולהוסיף שזה כל כך מסוכן מה שאני עושה כי יש לי 3,000 עוקבים בעמוד, אז דרך אגב, טרול, היום יש לי 4,000 ותודה לטרולים מהמדינה שלך. האם יש סכנה כלשהי כשהיחידים שאשכרה רואים את הפוסטים שלי הם אתם, עובדי המדינה של ישרא-הל... זה יכול ממש לגרום לאדם לבוא ולתקוף ישרא-הלים עם גרזן גדול. כמו כל התקפות הסכינים הדמיוניות שהם תמיד אומרים שלפלסטינים שהם הרגו היו עליהם. היחידים שמסוכנים פה, ביקום כולו, ולא רק לפסלטינים הם אתם הציונים. האם מאוחר מידי לעזור לכם להתעורר?"

אלפסי מוסר בתגובה לפרסום של ויינרמן: "לא מפתיע מה שקורה. תמיד שמעתי שהדעות שלה מאוד קיצוניות, אך מעולם לא יצא לי באמת לקרוא את מה שהיא חושבת. אבל יותר מעמדותיה, נדהמתי מהאפקט של מה שהיא כותבת. אנשים הגיבו לה עם תמונות של צלבי קרס ואמרו שהם מתגעגעים להיטלר. כשכתבתי לה - תראי מה החברים שלך מגיבים לך, היא חסמה אותי, פיתחה עליי תיאוריית קונספירציה ופרסמה עליי פוסט".

האם תגיב משפטית לפרסום נגדך?

"לא. אני לא אגיב משפטית. אני אחרי הכל משועשע מהעניין. מאחל לה בריאות ושלווה".

אם להיות כנים, נצבט לנו הלב כשאנחנו קוראים את המילים של ויינרמן נגד ישראל ונגד פעילים פרו-ישראלים. אנחנו מתגעגעים לאורלי של פעם.