בהתחלה כולם אמרו להם שהם משוגעים ושאף אחד לא יסכים לשלם עבור תוכן באינטרנט, אך כיום אנו רואים שיש דווקא הרבה שמוכנים ומשלמים. ליאור קודנר, סמנכ"ל דיגיטל בקבוצת "הארץ", מסביר את החשיבה מאחורי המהלך שהוביל לדרישת התשלום עבור התכנים האינטרנטים של "הארץ". הרבה אנשים ניבאו שחורות לפני המהלך, אך לפי מספר המנויים במהדורה הדיגיטלית של הארץ, אנשים בהחלט מוכנים לשלם עבור תוכן איכותי. קודנר מציין שזה מהלך שאמור, בסופו של דבר, להביא תקווה לכל שוק העיתונות. "הארץ" לא יכול להתקיים בלי הכנסות של גולשים ולכן צריך להרגיל את השוק שזה הכיוון שאליו הולכים, כי אחרת פשוט יצטרכו לסגור. "'הארץ' הוא למעשה גוף התקשורת הראשון שהחל לגבות עבור התוכן האינטרנטי ומה שקרה הוא שעשינו חינוך של שוק שלם", מסביר קודנר.