טלפון גמיש
רתמו את הטכנולוגיה של המחר לטובתכם
"הכל מתחיל ברעיון טוב" - לא קיים איש קריאייטיב, מנהל שיווק, או מנהל מותג שלא הולכים לישון עם המנטרה העל-זמנית הזו. בדרך כלל הכל באמת מתחיל ברעיון טוב, אך בעולם הדיגיטל של 2014 עם רעיונות בלבד לא ניתן יהיה לקחת את כל הקופה. כאנשי התוכן והקריאטיב של עידן הדיגיטל, אנו צריכים לעבור אדפטציה - לא רק להיות רעיונאים מבריקים, אלא גם להכיר ולדעת את הכלים הטכנולוגים העומדים לרשותנו. מהו הפיתוח החדש שממיר טקסט לסרטוני וידאו, איזו אפליקציה מאפשרת לשדר לייב-סטרימינג תוך כדי תנועה, מהו הצמיד הרפואי החדש בעל הקוד הפתוח שיצא לשוק.

איך מקשרים את כל זה לפרסום ולתוכן? ככל הנראה חברות הסטארט-אפ שייצרו את המוצרים הללו, מעולם לא פגשו במילים "ערכי מותג", "מסרים" או "תובנות".בנקודה זו אנשי התוכן והקריאיטיב מתחברים לתמונה. אנשי המקצוע הללו יודעים שמוצר מסוים, בעטיפה הנכונה, יכול להתאים בצורה מושלמת לבנק כלשהו, שבדיוק עכשיו מחפש כיצד להתחבר לצעירים, או שקהל היעד של לקוח מתחום הרפואה יוקיר וישמח לקבל אפליקציה מסוג זה .לידע החדש הזה יש את הכוח להפוך אותנו לחלוצי תוכן טכנולוגי, כאשר למעשה אם תעשו בו שימוש הוא יקפיץ אתכם מעל כולם, בפרזנטציה הבאה. כשטכנולוגיה וקריאיטיב נפגשים- זה קסם אמיתי.

תנסו לראות איך הטכנולוגיה יכולה לסייע לכם

ניתן לראות את היישום של התובנה הזו במהלך המבריק ששילב טכנולוגיה עם תובנות צרכניות. דרום אמריקה ידועה כאזור בעל האחוזים הגבוהים ביותר להשמנת יתר, בקרב האוכלוסיה. קוקה קולה, בחרה להרים את הכפפה הבריאותית-החברתית. היא החליטה להשתמש באפליקציית Google Maps ותיגמלה את התושבים באמצעות מטבעות וירטואלים, על כל הליכה שנעשתה באמצעותה - ששרפה קלוריות במקום דלק. המטבעות הוירטואלים שנצברו הומרו לטובת מוצרים אמיתיים, בחנויות.

דוגמא נוספת שניתן להבחין בשימוש בטכנולוגיה בתוך הרעיון הקראייטיבי, היא דווקא של מותג שבחר לפתח בעצמו מוצר טכנולוגי לטובת לקוחותיו. פולקסוואגן מצאה דרך נפלאה לזכות באמונם של לקוחותיה, על ידי כך שפיתחה עבורם אפליקציית אייפד. אפליקציה מאפשרת, בעזרת טכנולוגיית אוגמנטד ריאליטי, לסקור את הרכב מכל זווית, לזהות תקלות אפשריות ולקבל את כל המידע בנוגע לטיפול.

 

הלקוחות של היום, מחפשים יותר מאשר באנרים, או ניהול שוטף של עמוד הפייסבוק. הם מחפשים את האקסטרה, את הקריאיטיב החדשני, את הריגוש הבא. 

חמשת הכללים לגיוס טכנולגיה לעבודה קראייטיבית

1. תתערבבו - הירשמו לכנסי טכנולוגיה ולתצוגות תכלית של סטארטאפים חדשים בישראל. רשמו לכם מוצרים שיוכלו, גם אם בעתיד, להתחבר לאחד הלקוחות שלכם. בנוסף, הכניסו לכם לפיד אתרים ובלוגים שיזרימו לכם את החידושים האחרונים בשוטף. הנה כמה מומלצים:  geektime ,mashablewired

2. אמצו חבר מומחה - צרפו לסיעורי המוחות שלכם "טכנולוג". תתפלאו לראות כיצד שני מוחות, שונים במהותם, יכולים לעוף יחד.

3. הציגו חידושים - הרגילו את הלקוחות שלכם לגישה הטכנולוגית החדשה, על ידי כך שתציגו להם מדי חודש, את החידושים החמים בעולם הטכנולוגיה. רצוי כמובן לקשר את זה לעולם התוכן של המותג. אחרי המצגת הראשונה, הם כבר יחכו ויצפו למצגת הבאה.

4. אל תאבדו את הדרך - זיכרו שאתם קודם כל רעיונאים - אנשי תוכן. נורא קל להתלהב ממוצרים טכנולוגים חדשים, אך לצד ההתלהבות, חשוב לזכור שאי אפשר לכפות את הטכנולוגיה על הרעיון, מאחר והם אמורים לשרת זה את זה באופן סימביוזי.

5. אל תפחדו להיות לבד - אחרי שתצברו ידע ותרגישו חלק מהעולם הטכנולוגי, אין סיבה שלא תיזמו פיתוח חדש שיתחיל מרעיון שלכם.

השנים הבאות יהיו ללא ספק שנים בהן הטכנולגיה תתפוס מקום מרכזי יותר בעולם הפרסום. השינוי המתבקש, חייב להתבטא קודם כל בסקרנות שלנו, כאנשי התוכן והקריאיטיב ולאחר מכן גם ביישום של הרעיונות החדשניים בפועל.

הכותבת היא מנכ"ל משותף קניבל מדיה - חברה לפרסום ושיווק באינטנרנט