אמא עם תינוק (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
בטיחותי לשימוש גם בקרב תינוקות. טיפול הומיאופתי|צילום: אימג'בנק / Thinkstock
קצת לפני יותר מ-200 שנה, פיתח ד"ר סמואל האנמן (1755-1843) את ההומיאופתיה: תורה טיפולית, שפותחה בעקבות ניסיונו הרב כרופא קונבנציונאלי וחיפושו אחר דרכים לא קונבנציונאליות ברפואה. על רגך אחת, ההומיאופתיה מבוססת על שלושה עקרונות יסוד:

1. דומה בדומה ירפא: הומיאו = דומה, פתיה = המחלה. לפי תפיסה זו חומר הגורם להופעת סמיפטומים באדם בריא, מסוגל לרפא סימפטומים באדם חולה. לדוגמה: ניתן בהומיאופתיה לטפל בתופעות שהתסמין שלהן עיניים דומעות באמצעות תכשיר המבוסס על בצל, הידוע כגורם לדמע בעיניים.

2. העיקרון ההוליסטי: ההומיאופתיה מתייחסת לאדם כמכלול שלם של גוף ונפש. לפיכך ההומיאופתיה תטפל באדם כמכלול ולא באיבר כלשהו בגופו. לפי תורה זו, המחלה שממנה סובל החולה היא ביטוי של חוסר הרמוניה בגוף ושל יציאה מאיזון.

3. עיקרון הכמות המזערית: ההכנה ההמויאופתית (רמדי) תחזק את הגוף ותפעיל את כוחות הריפוי הטבעיים שלו, על מנת שיוכל להתמודד עם מחוללי המחלה. לפי גישה זו יש צורך בכמות מזערית של חומר פעיל. 

 >> צפו: אמא'לה, אני אבא!

תכשירים הומיאופתיים בטוחים לשימוש בקרב תינוקות

אחד מיתרונותיה הבולטים של ההומיאופתיה הינו שהיא בטוחה ומתאימה לשימוש גם בקרב אוכלוסיות אשר בדרך כלל נמנעות מטיפול תרופתי כמו נשים בהריון, תינוקות וילדים ואנשים הנוטלים תרופות כרוניות. "סופר-פארם מפעילה בשנים האחרונות מעבדה הומיאופתית בה מוכנות ההכנות ההומיאופתיות בהתאם למרשמים ואנו רואים עלייה בביקוש כל העת", מספר מגיסטר אילן שקד, מנהל שיווק וסחר בית מרקחת. "סדרת 'הומיאו' מציעה שיטת טיפול על פי עקרונות הומיאותפי, ומאפשרת ללקוחות שמעוניינים בכך טיפול זמין בתופעות שכיחות".  

LIfe מבית סופר-פארם משיק לראשונה סדרת תכשירים הומיאופתים בשם "הומיאו", הכוללת 5 תכשירים לטיפול בתופעות נפוצות ובהן בשפעת, שיעול וכן חיזוק הגוף ולטיפול בקוליק (גזים) ובקיעת שיניים בקרב תינוקות:

אין תמונה
להקלה על כאבי בקיעת שיניים וגזים. תכשירי הסדרה ההומיאופתית מבית סופר-פארם

הומיאו קוליק טיפות לבליעה (HOMEO COLIC ORAL DROPS)

תכשיר המיועד לטיפול על פי עקרונות ההומיאופתיים  בקוליק, כאב בטן המאופיין בעוויתות פתאומיות אצל תינוקות בגילאי שבועיים עד שלושה חודשים. כאבי הבטן נוצרים כתוצאה מהצטברות גזים במערכת העיכול של התינוק עקב בליעת אוויר ואי בשלות של מערכת העיכול.

התכשיר מיועד לתינוקות על פי הוראת רופא או רוקח, וכן למבוגרים הסובלים מכאבי בטן. התכשיר מגיע עם טפטפת הוא בטעם פטל ואינו מכיל סוכר, אלכוהול או צבע מאכל.
מכיל: 25 מ"ל. מחיר: 49.99 ₪

הומיאו גאם טיפות לבליעה RAL DROPS) HOMEO GUM)

תכשיר המיועד להקלה על כאבי בקיעת שיניים על פי העקרונות ההומיאופתיים אצל תינוקות. בקיעת שיני התינוק כרוכה בכאב טורדני, עצבנות ואי שקט כללי. התופעה נובעת מדלקת המתבטאת באדמומיות ונפיחות ברקמות הרכות של החניכיים דרכן בוקעות השיניים. תקופת בקיעת השיניים נמשכת עד גיל שלוש, אך מרבית התסמינים מופיעים עם בקיעת השיניים הראשונות ואף מספר חודשים לפני כן, בשל רגישות הרקמות והתינוק. הומיאו גאם מותאם לתינוקות ונועד להקל על תסמינים אלו. התכשיר בטעם תפוז, אינו מכיל אלכוהול, סוכר או צבע מאכל וכן אינו מרדים.

מינון מומלץ: 2 טיפות כל ארבע שעות ולהגדיל את טווח הנטילה עם ההטבה. ניתן להתייעץ עם רוקח או רופא, ליטול חצי שעה לפני או אחרי האוכל.
מכיל: 25 מ"ל. מחיר: 49.99

התכשירים, המיוצרים על ידי חברת Homeocan, בעלת מוניטין רב וניסיון של 12 שנה, המייצרת ומפיצה תכשירים הומיאופתים בקנדה, מגיעים בצורת גלובולים (כדורים קטנים המסודרים בשפורפות המכונות "מנות") למציצה מתחת ללשון, טבליות ללעיסה, טיפות וסירופ. כל התכשירים ניתנים לשילוב עם טיפול תרופתי קונבנציונאלי, אינם מכילים אלכוהול, אינם גורמים לתופעות לוואי, מתאימים גם לילדים ולנשים בהריון ואינם דורשים מרשם רופא. את התכשירים יש ליטול כחצי שעה לפני האוכל או כשעה לאחריו.

וגם להורים: איך מתמודדים עם שפעת?

הומיאו פלו גלובולים HOMEO FLU GLOBLE- מיועד למניעה וטיפול, על פי העקרונות ההומיאופתיים, במחלת השפעת בקרב ילדים ומבוגרים. את התכשיר ניתן להשיג באריזה של 6 מנות (6 שפורפרות המכילות גלובולים קטנטנים) ובאריזת חסכון של 12 מנות. למניעת השפעת מומלץ ליטול פעם בשבוע מנה אחת (שפופרת אחת) במשך תקופת החורף. לטיפול במחלה כדאי ליטול כל שלוש שעות מנה אחת למשך יומיים.
מחיר ל- 6 מנות: 59.99 ₪
מחיר ל- 12 מנות: 99.99 ₪

הומיאו טוסין (HOMEO TUSSIN) סירופ- מיועד לטיפול והקלה על פי העקרונות ההומיאופתיים על שיעול יבש, שיעול לח ושיעול הנובע מעישון. הומיאו טוסין מיועד למבוגרים ולילדים מגיל שנתיים, אינו מרדים או מייבש ואינו מכיל סוכר וצבע מאכל.
מכיל: 150 מ"ל. מחיר: 49.99 ₪

אין תמונה
תכשירים הומיאופתיים של סדרת "הומיאו" מבית סופר-פארם

הומיאו ריקברי טבליות HOMEO RECOVERY TAB– מיועד לחיזוק ואיזון תפקוד הגוף ולעידוד תהליכי החלמה על פי העקרונות ההומיאופתיים. התכשיר מכיל שילוב ייחודי של מלחים החיוניים לחיזוק המערכת החיסונית ומשפרים את המטבוליזם של התא. התכשיר מכיל 11 מרכיבים של מלחי תא: סידן זרחתי, סידן גופרתי, ברזל זרחתי, אשלגן כלורי, אשלגן זרחתי, אשלגן גופרתי, מגנזיום זרחתי, נתרן כלורי נתרן גופרתי וצורן. הומיאו ריקברי מתאים למחלימים ממחלה, פציעה או פרוצדורה רפואית ולמטופלים המשתקמים לאחר טראומה.
מחיר: 54.99 ₪ ל-125 טבליות.

* תכשיר הומיאופתי הוא ללא התוויה רפואית מאושרת. יש להיוועץ ברופא או רוקח טרם שימוש בתכשיר ובמידה שאין הטבה.

 

להשיג בסניפי סופר-פארם

>> נכנסתם להריון? מזל טוב! לאבי נוסבאום יש כמה טיפים חשובים עבורכם