עוד עולה מהנתונים, שהשוו סל קניות בסיסי שנקנה ב-25.1.12 לעומת סל קניות בסיסי מה-25.12.12, כי במגה באינטרנט נרשמה העלייה הגדולה ביותר עם סל היקר ב-7% יותר מאשר בשנה שעברה. ברמי לוי נרשמה עליה של 3.72% במחיר סל הקניות הממוצע ובשופרסל ישיר נרשמה עליה של 4.79%.
למרות העלייה הלא גבוהה יחסית, ישנם מוצרים שעלו במיוחד בשנה האחרונה בארץ. למשל, הכנת הסלט התייקרה בעשרות אחוזים. עגבניה עולה 8% יותר, מחיר המלפפון עלה ב-7% ומחיר הבצל עלה ב-63%. במקום עגבניה אפשר לנסות פלפל אדום, שמחירו דווקא ירד ב-7%.
בבריטניה עליית המחירים שינתה מהותית את הרגלי הצריכה של התושבים. 52% מהבריטים אמרו בסקר שנערך על ידי "מכון רשתות המזון הבריטי" שהם משנים את תכניות הארוחה שלהם בהתבסס על מוצרים שנמכרים במבצע. 60% מבני ה-25-34 מרכיבים ארוחה לפי מבצעי הסופר לעומת 47% מבני ה-55 פלוס. 43% מהנשאלים אמרו שהם מקפיאים יותר מוצרים טריים מבעבר, כדי להפחית בבזבוז המזון.