ביישוב הישן אי שם לפני מאה שנים קראו לזה ״כספי החלוקה״, בשנות השישים והשבעים הושקו לראשונה מבצעי ״הקש בדלת״ ובשנות התשעים החלו מבצעי הגיוס של הקופאיות בסופר. בישראל של 2022 כמו הרבה מאוד תחומים ושירותים, גם התרומות עברו דיגיטציה.

"בעבר היינו משקיעים משאבים ומאמצים גדולים על מנת להגיע עם המסר שלנו לציבור הרחב, לגעת בו ולאפשר לו לתרום. בשנים האחרונות ההתפתחות הטכנולוגית ועולם האפליקציות שינו את המשוואה", מספרת רוני אבירי, סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים בארגון לתת. "הרשתות החברתיות מאפשרות לנו להעביר את המסר שלנו באופן ישיר ובמהירות לאורך כל השנה ולא פחות חשוב האפליקציות מאפשרות לאנשים הפרטיים לתרום בקלות ובמהירות מה שכמובן מגדיל  את כמות התרומות לארגונים החברתיים".

לתת וולט - 1 (צילום: mako)
מתוך אפליקציית WOLT ישראל בשיתוף פעולה עם ארגון לתת|צילום: mako

האם אתה תורם דיגיטלי?

על פי נתוני ארגון לתת, בשנת 2021 חלה עלייה של 290% בתרומות באמצעים דיגיטליים, דרך אתר הארגון או באפליקציות תשלום (בהשוואה לשנת 2019). לשינוי הזה תרמה במידה כזאת או אחרת מגפת הקורונה, שהכניסה משפחות רבות למעגל התמיכה של ארגונים ועמותות. ב-2020 חל גידול של מעל ל90% בפניות לארגון לתת ונוספו מעל 12,000 בתי אב שנתמכים ע״י הארגון. 

"כולנו מכירים את הסיטואציה, כשאנחנו ניגשים לקופה בסופר והקופאית שואלת אם נרצה לתרום לארגון חברתי. מבצעים כאלו מתרחשים עד היום וכבודם במקומם מונח, אבל האמצעים הטכנולוגים שמים גם את עולם התרומות במקום אחר", מספר דור גביזון, מנהל הריטייל של Wolt ישראל. ״אנחנו כפלטפורמה טכנולוגית באים להנגיש את כל הדברים שהיו כרוכים במאמץ, סרבול או סתם המתנה מיותרת, מהזמנת אוכל במסעדות ועד קניית מצרכים בסופר יודה, והיה לנו מובן מאליו שבדיוק את אותה המהפכה הטכנולוגית אנחנו רוצים להביא גם לעולם התרומות״.

הנגשת התרומה לקהילה באמצעות כלים טכנולוגיים

״עושה רושם שהקורונה חיזקה את תחושת השייכות והמחויבות לקהילה בחברה הישראלית. אנשים מודעים יותר, מחפשים לתרום וגם אנחנו ב-Wolt קיבלנו בשנים האחרונות פניות רבות מלקוחות ששאלו האם יש אפשרות לתרום דרך האפליקציה״, מספרת חמוטל רוזן, מנהלת קשרי הקהילה ב-Wolt ישראל.

״המיזם המיוחד הזה בשיתוף ארגון לתת והשותפים שלנו בקבוצת פז הרגיש חיבור מאוד נכון לערכים שלנו כחברה וגם לתחום העיסוק שלנו, שהוא ברובו אוכל. התגובות שאנחנו מקבלים מלקוחות פשוט מדהימות״, מוסיף דור גביזון, מנהל הריטייל של WOLT ישראל.

״אחריות תאגידית ותרומה לקהילה במיטבה היא כשהארגון או החברה עושים משהו שמיטיב עם הקהילה בה הם פועלים בחיבור סינרגטי לליבת העשייה שלהם ומשתמשים באמצעים שלרשותם לעשות טוב״, מוסיפה רוני אבירי, סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים בארגון לתת.

לתת - 2 (צילום: mako)
מתוך אפליקציית WOLT ישראל בשיתוף פעולה עם ארגון לתת|צילום: mako

השנה תורמים סלי מזון באפליקציה

מיזם התרומות לחגי תשרי באפליקציית Wolt מאפשר ללקוחות האפליקציה לתרום מארזי מזון של סופר יודה לקשישים ומשפחות נזקקות, דרך ארגון לתת. ניתן לתרום שלושה מארזים שונים, בשלושה טווחי מחירים - 30 ש״ח, 50 ש״ח ו100 ש״ח והמוצרים יגיעו למשפחות במהלך חגי תשרי.

לדברי אבירי, ״שיתוף הפעולה עם Wolt הוא דוגמא מושלמת כי מדובר על אפליקציה שמטרתה להנגיש לאנשים מזון במהירות וביעילות והיא מסייעת גם בהנגשת מארזי מזון לקראת ראש השנה וחגי תשרי לאלו הזקוקים לכך. למעשה מדובר על רתימת הכוח והיכולות של Wolt ביחד עם ציבור הלקוחות הנאמן של החברה, על מנת לעודד תרומה חשובה".

לתרומה >> לחצו כאן

נתונים שאולי תרצו לדעת:

 

מגמת הגידול בתרומות המקוונות בעולם (מתוך דו"ח של Blackbaud Institute 2021)

  • בשנת 2021 חלה עלייה של 21% בתרומות המקוונות.
  • שבעה מכל עשרה אנשים יעדיפו לתרום לארגון אונליין.
  • 12% מסך גיוס הכספים מגיע ממקורות מקוונים.

עליה בתרומות בדיגיטל באתר לתת:

  • בין 2017 ל-2019 חל גידול של 107% בתרומות מקוונות באתר.
  • בין 2019 ל-2021 חל גידול של 290% בתרומות מקוונות באתר ובאפליקציות תשלום למיניהן.
  • בשנת 2021, 60% מהתרומות המקוונות באתר ואפליקציות תשלום בוצעו במבצע גיוס של חגי תשרי.

באיזה שעה תורמים הכי הרבה מארזי מזון באפליקציית Wolt?  

16-18 בערב, 8-9 בבוקר