אז האם השקעה בהקמת אתר אינטרנט עבור בית העסק היא החלטה חכמה? התשובה, כמובן, מורכבת, ותלויה לא מעט בנסיבות, אולם די ברור שאתר אינטרנט איכותי יכול לייצר לא מעט יתרונות משמעותיים וערך מוסף אמיתי עבורכם, כבעלי עסק חדש.
אז בלי להכביר במילים, הנה 8 סיבות שבגללן כדאי לכם לשקול בחיוב תהליך בניה של אתר אינטרנט עבור העסק:
סיבה ראשונה: הרגלי הצריכה השתנו
אם הייתם שואלים, רק לפני שנים ספורות את רוב הצרכנים, האם הם נוהגים לרכוש בגדים אונליין, הם היו חושבים שאתם הזויים: הרי לשם רכישה של בגד צריך להגיע לחנות הבגדים, למשש אותו, למדוד, להתלבט ועוד. אולם מאז ועד היום, הרגלי הצריכה של הלקוחות השתנו ללא היכר. לקוחות בוחרים לקנות אונליין גם מוצרי צריכה שבאופן מסורתי נהגו להגיע בשבילם לסניפים פיסיים בחנות.
יש לכך, כמובן סיבות טובות: הרכישה באמצעות אתר אינטרנט מאפשרת ללקוח לחסוך זמן יקר על מציאת חניה (ואפילו תשלום על חניה). היא מאפשרת ללקוח לעשות זאת מכל מקום, בכל זמן, בקצב שלו, וללא תלות בזמינות של מוכר או מוכרת. מגיפת הקורונה, שמלווה אותנו מאז תחילת שנת 2020, עודדה גם אוכלוסיות שבאופן מסורתי לא נהגו לרכוש אונליין, לעשות זאת ביתר קלות.
לכן, אם אתם מעוניינים לספק מענה איכותי ורלוונטי עבור קהל הלקוחות שלכם, אתר אינטרנט איכותי הוא ללא ספק אחד הפתרונות שבהם תוכלו לעשות שימוש.
סיבה שניה: תוכלו לאפשר ללקוחות שלכם חווית קניה בטוחה
בימים אלו, חלק לא קטן מן הלקוחות עדיין מוצאים את עצמם חוששים להגיע למרכזי קניות הומי אדם. אוכלוסיות בסיכון חושבות מספר פעמים לפני יציאה מן הבית. רכישה באמצעות אתר אינטרנט מספקת לאלו החוששים להימצא בקרבת אנשים אחרים בקבוצות גדולות, פתרון בטוח, מהיר, נגיש וזמין, שגם שומר על הבריאות שלהם.
סיבה שלישית: תהנו מחשיפה לקהלים חדשים
הקמה של אתר אינטרנט מודרני עבור העסק, תאפשר לכם להרחיב באופן משמעותי את קהל היעד שנחשף להצעות הערך השיווקיות שלכם. כאמור, אל אתר האינטרנט שלכם יוכלו גולשים להגיע מכל מיקום גאוגרפי, ושירותי המשלוחים הפכו להיות זמינים כמעט בכל ענף ומשק: מזון, ביגוד, הנעלה, מכשור אלקטרוני ועוד ועוד.
חשיפה של המותג שלכם לקהלים חדשים, תאפשר לכם למצות טוב יותר את פוטנציאל הצעות הערך השיווקיות שלכם, להגדיל את הסיכוי שגולשים ומתעניינים יהפכו ללקוחות משלמים, ולהגדיל בהתאמה גם את מספר הלקוחות החוזרים.
חשוב לציין: תוכלו לפנות אל קהל יעד איכותי, כזה שמחפש את השירותים שאתם מספקים, אם תבצעו תהליך תכנון ויישום מוקפד של קידום אתרים.
סיבה רביעית: תשפרו באופן משמעותי את הזמינות שלכם
בניגוד לאדם בשר ודם, שיכול לעבוד מספר שעות מוגבל במהלך המשמרת, אתר אינטרנט זמין עבור קהל הלקוחות שלכם במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע.
כמו כן, בעוד שנציג שירות יכול לטפל במספר מצומצם מאוד של לקוחות בו זמנית, לאתר אינטרנט אין קיבולת מעשית כזאת (אלא אם כן מדובר בהיקפים גדולים ממש), והוא יאפשר לכם לשרת נאמנה מספר רב של לקוחות באותו פרק זמן.
סיבה חמישית: תהיו חשופים לפחות סיכונים
בואו נשים את הדברים על השולחן: גם בעבודה אונליין ישנם סיכונים רבים שיכולים לפגוע ברווחיות של העסק. אולם, רמת ההשקעה הנדרשת על מנת להקים עסק מתפקד היא לאין ערוך קטנה יותר, כאשר מדובר בעסק המנהל אונליין. מעבר לכך, אם תחליטו להקים את אתר האינטרנט שלכם באמצעות חברה מקצועית המתמחה בכך, תוכלו להיות בטוחים שאתם מתאימים את עצמכם לטרנדים הנוכחיים, לשיטות מכירה מקובלות, לחיבור מהיר לאמצעים שיקלו על הגולשים בעת תהליך הרכישה ועוד.
סיבה שישית: תקבלו שליטה טובה יותר על ניהול הקמפיינים שלכם
העברת הפעילות של העסק שלכם למרחב האינטרנטי, מייצרת לכם הזדמנות ממשית, להקים ולנהל באופן שוטף קמפיינים, תוך יכולת לעדכן אותם בזמן אמת, ולהתאים אותם לצרכים שלכם בכל זמן נתון. כך, למשל, אם הגיעו במסגרת קמפיין אל האתר שלכם מספיק גולשים שהפכו ללקוחות מזמינים, באופן שחצה את רף הקיבולת שלכם לספק שירות, תמיד תוכלו להאט את הקצב, להזרים פחות תנועה לאתר, ולוודא שכל גולש שמשאיר פרטים יקבל מענה בזמן סביר.
סיבה שביעית: תספקו מידע קריטי ובעל חשיבות לצורך ההתקדמות בעסקה
לא מעט פעמים, אתר אינטרנט מהווה אישור רשמי לכך שיש אבא ואמא מאחורי העסק. באתר כזה, תוכלו לשלב דף מידע עם שאלות ותשובות נפוצות, שתעשנה לגולשים המגיעים לאתר סדר בראש, ותאפשרנה להם לקבל החלטות מושכלות, להתגבר על מכשולים קטנים ולצלוח את ההתקשרות.
מידע כזה, יכול לעסוק במדיניות ההחזרות של העסק, ביכולת של הגולש לבטל עסקה, בסוגיות הקשורות באחריות, במועד האספקה, במיקומים גיאוגרפים להם המותג מספק שירות ועוד ועוד.
כמו כן, אתר אינטרנט יאפשר לכם לשלב גם מידע שיסייע לגולשים לקבל החלטה, כמו חוות דעת גולשים על המוצר או השירות, סרטוני וידאו שבהם תראו כיצד מתפעלים את המוצרים השונים, כיצד פותרים בעיות ותקלות וכו'.
סיבה שמינית: תוכלו למדוד טוב יותר את הביצועים שלכם
בסופו של יום, ייתכן בהחלט שחלק מן הפעולות השיווקיות שתטמיעו בתהליכי העבודה שלכם יצליח, בעוד חלק אחר יצליח הרבה פחות. הדרך להגיע אל הנתונים האלו היא כמובן באמצעות מדידה וניטור איכותיים. כאשר הפעילות של הלקוחות שפונים אליכם מבוצעת אונליין. באמצעות אתר אינטרנט, קל הרבה יותר למדוד ולנטר את הביצועים האלו.
תוכלו, למשל, להבין מאילו מקורות תנועה מגיעים הלקוחות הרווחיים ביותר של האתר, להבדיל בין קמפיינים מוצלחים ומוצלחים פחות, להבין אילו מוצרים מעניינים יותר את הגולשים ואילו פחות, האם יש עמודים באתר שגורמים לנטישה של לקוחות, כמה מסורבל תהליך הרכישה באתר, והרבה מדדים נוספים.
לסיכום
בניית אתר אינטרנט עבור העסק היא צעד מתבקש בימנו, לא רק משום שכל המתחרים שלכם נמצאים שם, בזירה האינטרנטית, אלא גם בגלל היתרונות העצומים שמספק האתר להתנהלות השוטפת בעסק: היכולת שלכם להתאים את עצמכם להרגלי הצריכה המשתנים של הלקוחות, האפשרות שלהם לרכוש מוצרים או שירותים באופן בטוח ומבלי לצאת מהבית, האפשרות שלכם להגיע לקהלי יעד חדשים, להיות זמינים יותר, חשופים לפחות סיכונים, למדוד בצורה מדויקת יותר ביצועים, ולהיות עוגן מקצועי לשאלות של לקוחות פוטנציאליים.
עסקים שפועלים באמצעות אתר אינטרנט מקצועי נתפסים כעסקים סמכותיים יותר בתחומם, וקל ללקוחות להתקשר מולם יותר, גם אם ההתקשרות הזאת אינה מבוצעת אונליין. חשוב יהיה להבין בהקשר הזה, כי אתר אינטרנט הוא לא רק כלי להעברת מידע, אלא מרכיב תדמיתי חשוב ביותר, שמסייע לבית העסק לשמור על המוניטין שלו, בסביבת תחרות משתנה.
הכתבה בשיתוף Seo-up קידום אתרים: https://www.seo-up.co.il