לראשונה מאז שהותר לפרסום שהמטוסים ללא-טייס של צה"ל גם נושאים חימוש ותוקפים, חיל האוויר מפרסם שחוץ ממטוסי ההרמס 450 "זיק", גם הכטב"מים מסוג "הרון 1 שובל" של טייסת 200 נושאים חימוש ותוקפים.
באתר חיל האוויר חשפו את הפעילות שלהם ברצועת עזה במסגרת של מלחמת חרבות ברזל. "בימים של תמרון בשטח הרצועה וסיוע לכוחות הקרקע זה מהווה מכפיל כוח עצום", אמרה רס"ן ג', סגנית-מפקד הטייסת בראיון לאתר חיל האוויר.
בחיל האוויר אף ציינו, שכשהחל התמרון הקרקעי גם טייסת 200 ביצעה משימות סיוע אווירי קרוב "ותקיפות סיוע לכוחות בשטח". סרן ל', מפעיל כטב"מ בטייסת 200 הוסיף: "אני חובר ללוחמים, מקבל בקשר משימות מהאוגדה או מהגדודים ומסוגל להשלים את מעגל התקיפה ולחפות עליהם בעת הצורך".
בחשיפה של חיל האוויר אף תואר שרס"ן במיל א' מהטייסת, היה במשימת "ציד מחבלים" כשזיהה משגר ממנו שוגרו רקטות לעבר ישראל. "אנשי הקרון תקפו את המשגר, ובכך מנעו את המשך המתקפה", סיפרו בחיל האוויר. "אנחנו מתאמנים לתרחישים המציאותיים ביותר שעלולים לקרות, כאשר אנו יודעים שיגיעו הפתעות בדרך. בכל זאת, מצופה שנעשה את עבודתנו בצורה הטובה ביותר".
בחיל האוויר הדגישו כי מערך הכטב"מ מעורב בכל שלבי התקיפה. החל משלב איסוף המודיעין ועד לתחקיר שבא אחרי. "המפעילים רואים הכל, כלי-הטיס נמצא באוויר לפני שהכל מתחיל ומסיים את משימתו אחרי שהכוח עוזב את המתחם".
טייסת 200 - "טייסת המל"טים הראשונה", הפועלת מבסיס חיל האוויר חצור, מפעילה מטוסים ללא טייס מסוג "הרון 1" המכונים בחיל האוויר "שובל" מתוצרת התעשייה האווירית, הנחשב לאחד מהכטב"מים הגדולים של צה"ל. על פי היצרנית, המטוס מסוגל לשהות באוויר עד 52 שעות ברציפות, אם כי כשהוא נושא מערכות וטס בפעילות מבצעית, זמן השהייה מתקצר.
המטען הייעודי (מטע"ד) שנושא המטוס, מאפשר לו איסוף מודיעין מגוון בטווחים רחוקים לאורך כל שעות היממה ובכל תנאי מזג האוויר. שילוב היכולות של המטוס עם אמצעי האיסוף והחימוש מאפשר משימה חשאית, כשלאויב קשה יותר לגלות את המטוס. כלי הטיס נחשב לאחד המוצלחים של התעשייה האווירית ונמכר לצבאות נוספים בהם אזרבייג'ן, גרמניה, יוון ועוד.