התקדמות במשלוח נוסף של מטוסי קרב מתקדמים לחיל האוויר. שלושה מטוסי 35-F חמקן – "אדיר" כפי שהם נקראים בחיל האוויר – יצאו בחודש האחרון מפס הייצור של חברת "לוקהיד מרטין" בארה"ב, החלו את שלב טיסות הניסוי ועם סיומו יצאו לביתם החדש – בסיס נבטים של חיל האוויר הישראלי, אליו הם צפויים להגיע בחודש יולי.
משלוח המטוסים האחרון הגיע לישראל בחודש אוגוסט וכיום יש לחיל האוויר 36 מטוסים מהסוג הזה. אם לא יהיו בעיות של הרגע האחרון, אחרי השלושה שיסופקו ביולי, עוד שלושה מטוסים נוספים ינחתו בבסיס חיל האוויר נבטים בחודש נובמבר, אז ימנה המערך הישראלי 42 מטוסים, מתוך 75 בסך הכל שהזמינה ישראל עד כה.
In March 2021, IAF F-35I "Adir" fighter jets successfully intercepted two Iranian UAVs launched towards Israeli territory.
The UAVs were successfully intercepted, making it the worlds first operational UAV interception by an F-35. pic.twitter.com/HW08fYxlkj
יצרנית המטוס פרסמה השבוע נתונים מהם עולה שעד כה הוכשרו ברחבי העולם למעלה מ-2,000 טייסי חמקן ויותר מ-14 אלף אנשי תחזוקה לטיפול במטוס המתקדם. עוד פרסמה החברה שמטוסי ה-F-35 ברחבי העולם השלימו 676 אלף שעות טיסה מצטברות. הם מופעלים מ-38 בסיסים ונושאות מטוסים בתשע מדינות ברחבי העולם, כולל בסיס נבטים, שם יושבות טייסות החמקן של חיל האוויר ובסיס תל נוף, שם הוצב מטוס "אדיר מנ"ט" הייחודי של המרכז לניסויי טיסה.
ציון דרך למסוק הבא
היצרנית פרסמה גם עדכון משמעותי על המחליפים של מסוקי היסעור אותם היא מייצרת גם כן - מסוקי ה-CH-53K (מכונים גם "סופר יסעור"). אלו צברו כבר מעל אלף שעות טיסה מבצעית במארינס האמריקאי. ציון דרך משמעותי נוסף שהושג לאחרונה במארינס, היה הרמת משקל חיצוני של 16.3 טון במהלך אחת הגיחות. משקל זה הוא הגבוה ביותר שהונף על ידי מסוק צבאי אמריקאי, שלא במסגרת ניסויי טיסה או פיתוח.
בפברואר שנה שעברה נחתם ההסכם לאספקת 12 מסוקי CH-53K של לוקהיד מרטין-סיקורסקי עבור חיל האוויר הישראלי. מסוקים אלה יחליפו את מסוקי היסעור "המזדקנים", כאשר הראשון צפוי להגיע לישראל ב-2026. בחיל האוויר הישראלי היו מעוניינים לראות אותם קודם לכן בשל מצבם של מסוקי היסעור, מערך שבחודש שעבר החליט מפקד חיל האוויר לקרקע בשל תקלה טכנית.