נמשכת חקירת חיל האוויר לנסיבות שהובילו לתאונה הקטלנית שבה מסוק ינשוף התרסק, במהלך משימת חילוץ ברצועת עזה. מהעדויות של הנפגעים, מתחזקת ההערכה שטעות אנוש הובילה להתרסקות, שהביאה למותם של שני לוחמי 669 רס"ם (במיל׳) דניאל אלוש ורס"ם (במיל׳) תום איש-שלום ז"ל.
עוד שבעה אנשי צוות אוויר ולוחמים נפצעו ומאושפזים בבית החולים. חקירת חיל האוויר נמשכת ויש להדגיש כי מוקדם להגיע למסקנות סופיות.
מהתחקיר הראשוני עולה שכאשר מסוק הינשוף הגיע לאחד ממנחתי חילוץ הפצועים במרחב רפיח והחל בתהליך הנחיתה סמוך לחצות וחצי, טייסת המסוק רס"ן ע' דיווחה שאינה מזהה את המנחת. יש לציין שזה קרה בחושך מלא, ברקע אורות שיכולים להטעות את הצוות ואבק שהמסוק העלה.
בשלב הזה צוות הטייסים מחליטים "ללכת סביב". תהליך די שגרתי במקרים שצוות האוויר מעריך שהנחיתה אינה טובה ובמסגרתו כלי הטיס מבטל את תהליך הנחיתה ועושה סיבוב כדי להתארגן לנחיתה מסודרת מחדש.
מסיבה שאינה ברורה בשלב הזה, להבי המסוק פגעו בסוללת העפר שמגנה על המגנן שבו נמצא המנחת. צוות האוויר, שכלל את הקברניט שהיא סגנית מפקד הטייסת ועוד טייס מילואים, הבינו שהם הולכים להתרסק ודיברו על זה בקשר הפנים. זה אפשר למכונאים המוטסים ולוחמי 669 להיכנס לתרגולת התרסקות. אבל בגלל אופי המשימה ותצורת תא הלוחמים רובם לא היו חגורים שם.
הרוטור של המסוק פוגע בשלב הזה בקרקע והמסוק מתרסק על הקרקע, חלק ממנו פוגע ברכב האמר ריק ואז, מתחילה משימת החילוץ. בשלב הזה עולה מהתחקיר הראשוני שתנאי החושך והאבק הביאו לאיבוד קשר של צוות האוויר עם הקרקע. ייתכן שבשלב הזה הם נכנסו ל"וורטיגו" קצר, איבוד תחושת ההתמצאות. ולכן הם פגעו בקרקע. כאמור מדובר בתחקיר ראשוני.
אחרי ההתרסקות החל מבצע לפינוי כלל הפצועים ולאבטחת המרחב. ארבעה מסוקים הוזנקו לזירה, וקצת אחרי 02:00 בלילה הושלם פינוי הפצועים לבית החולים סורוקה. צוות החקירה שהוקם על ידי מפקד חיל האוויר, הגיע לפנות בוקר לזירה וגבה שם עדויות מלוחמי אוגדה 162 ואסף ממצאים.
מדובר בתאונה המבצעית הראשונה של מערך מסוקי הינשוף, שמשרת בחיל האוויר מאז שנות ה-90. המערך ביצע אלפי שעות טיסה במהלך המלחמה וחילץ תחת אש מאות פצועים, במשימות דומות לזו שהסתיימה בהתרסקות בעזה. כ-1,800 פצועים חולצו על ידי מסוקים מהרצועה, כשהצוות שהתרסק כבר ביצע משימות כאלה, כולל ממרחב רפיח.