ב-9 ביוני חשף חיל האוויר האמריקאי כי טייסת האגרסור ה-65 לביום אויב קיבלה את שני מטוסי החמקן הראשונים שלה, ובכך הפכה לטייסת ביום האויב החמקנית ראשונה של ארה"ב. אותם מטוסי הקרב אמורים לדמות באימונים את מטוסי ה J-20, החמקן הסיני וה-SU-57 (החמקן הרוסי), ולכן הם נצבעו בצבעים ייחודיים ומנומרים השונים מהצביעה של מטוסי ה-F-35 בחיל האוויר האמריקאי.

"אנחנו לא צופים שתהיה לזה השפעה שלילית על תכונות ה-F-35", מסר דובר בסיס נליס שם פועלת טייסת האגרסור החמקנית הראשונה של חיל האוויר האמריקאי.

"צוות התחזוקה של בסיס נליס צבע את המטוסים באופן ייחודי כדי לייצר ערכת הסוואה שונה", מסר דובר נליס למגזין הרשמי של חיל האוויר האמריקאי. "למרות שמדובר ביישום צביעה שונה וראשון, אנחנו לא צופים שתהיה לזה השפעה שלילית על תכונות החמקנות של המטוס". 

אלא שמתברר שדובר נליס הוסיף בתגובתו כי "ידרשו בדיקות נוספות בכדי להבחין אם יש מאפיינים נוספים אותם יש לבדוק באופן פרטני". מטוסי ה-F-35 מצופים ונצבעים במספר שכבות של חומרים מיוחדים ומסווגים - חלק ממה שהופך אותם לחמקנים. אחרי הצביעה המטוסים מוכנסים לחדר מיוחד בו הם נתלים באוויר ומערכת מיוחדת מוודאות את רמת החמקנות שלו. רק בסיום השלב הזה הם מקבלים כוח עצמאי בפעם הראשונה ועוברים לקו הטיסות לאחר שישה שבועות של טיסות ניסוי.

מדובר בחלק מתהליך ייצור מורכב, וכל מטוס F-35 מתחיל את חייו במאות מפעלים ברחבי ארצות הברית והעולם, כולל ישראל, המייצרים חלקים של המטוס ושולחים אותם למפעל של לוקהיד מרטין בטקסס, שם מתחיל תהליך הרכבה בבניין שאורכו 2 ק"מ. החלקים מורכבים על סוג של עגלה בתחילת הבניין וכל התקדמות לאורכו היא שלב בהריון של המטוס שיוצא בצד השני של אותם שני קילומטרים.