המטוס הקל שאיתו התרסקו למוות קצין מילואים ששימש כמדריך טיסה וחייל צה"ל ששירת כפרח טיס בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בשטח פתוח בדרום הארץ, הוא מטוס מסוג גרוב A120 "סנונית", המטוס הראשון שאותו מטיסים חניכי קורס טיס של חיל האוויר הישראלי.

בשנת 2002 נכנס לשירות ומאז משמש כמטוס הדרכה ומיון לחניכי קורס טיס. הוא מאפשר למדריך לשבת לצד החניך, לשלוט בנעשה וגם יכולת הדגמה נרחבת באוויר. לסנונית החניכים מגיעים אחרי לימודי קרקע על מבנה המטוס, אווירודינמיקה, פיזיקה ועוד.

כאשר מגיע השלב המכין בקורס, הם עוברים בין השאר 15 טיסות מיון עליו, מה שמכונה "צ'ק סנונית". זה המטוס הראשון עליו הטייס הישראלי מבצע טיסת "סולו". בדרך כלל בשלב הזה מנפים הכי הרבה חניכים מקורס הטיס, כ-50 אחוזים בממוצע.

על המטוס הזה יביאו את חניכי קורס הטיס לעוצמת תמרון של 6 ג'י כדי לבחון את הסיבולת לראשונה ומי שלא יעמוד באתגר ינשור בשלב הזה. מהירותו המרבית של הסנונית - 235 קמ"ש.

לאורך 18 שנות שירות של המטוס לא נרשמו יותר מדי אירועים חריגים יחסית והוא נחשב אמין ונוח להדרכה. בשנת 2004 מטוס סנונית נחת נחיתת חרום אחרי שאחד מגלגליו לא נפתח בנחיתה. המערך קורקע למספר שבועות. אירוע נוסף אירע בחודש ספטמבר האחרון, אז במהלך נחיתת סנונית נגרם נזק לחלקו הקדמי. בשני האירועים לא היו נפגעים.

מטוס הסנונית של חברת "גרוב איירקראפט" הגרמנית נחשב אמין יחסית. חוץ מישראל הוא נבחר גם כמטוס ההדרכה של חיל האוויר הצרפתי והקנדי כמו גם חברת התעופה "לופטהנזה". בישראל הם נרכשו על ידי חברת "אלביט" המתחזקת אותם עבור חיל האוויר.

בעקבות מותם של השניים בתאונה הקשה הודעות נמסרו למשפחותיהם ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות  קצין בדרגת אלוף-משנה לבחינת נסיבות האירוע. כמו כן, החליט מפקד חיל האוויר על עוצר טיסות אימונים והכשרות בחיל החל מהיום.

מטוס קל התרסק בנגב (צילום: מד
שרידי המטוס בהתרסקות|צילום: מד"א