עד כמה שזה נשמע מוזר - גם מעצמת העל שמשקיעה כ-700 מיליארד דולר בתקציב הביטחון לא מצליחה לתחזק את המטוסים שלה כמו שצריך. אנחנו מדברים כמובן על הצי האמריקני, שמפעיל מטוסי F/A-18 "סופר הורנט" מתוצרת בואינג. עד כה, יותר מחצי מ-546 המטוסים הפועלים מנושאות מטוסים היו מושבתים ומקורקעים. עכשיו, סוף סוף, מסתמן שינוי.
בשנתיים האחרונות פתח הצי האמריקני בשורה של תהליכי התייעלות, במיוחד בתחום התחזוקה – ומספר המטוסים המבצעיים עלה מ-241 ל-270, עדיין נתון עגום למדי כשמדברים על הדוד סם. וזה לא הסוף: בתקופה הקרובה יתחיל פרויקט לשדרוג והארכת החיים של המטוסים. בפרויקט שעלותו 427 מיליון דולר, בואינג תשפץ 40 עד 50 מטוסים בשנה במפעל שבסנט לואיס. בנוסף, הנשיא טראמפ אישר לאחרונה רכישה של כ-110 מטוסי "סופר הורנט" חדשים, שיכנסו לשירות מבצעי בחמש השנים הקרובות.
ה-F/A-18 הוא מטוס קרב משימתי שפועל בנושאות המטוסים של הצי האמריקני. על כל נושאת מטוסים יש שתי טייסות, וכל מטוס מסוגל לשאת 8.05 טון חימוש ודלק על 11 נקודות תלייה. למעשה, מטוס הקרב הזה נחשב ל"שריר" של הצי האמריקני, עם מהירות טיסה מירבית של 2.4 מאך וטווח של כ-3,000 ק"מ. "זה יותר ממטוס", אמר סגן מפקד המבצעים של הצי, סגן אדמירל ביל מורן. אז איך זה שהם הגיעו למצב הזה? לדברי מורן, לאורך השנים האמריקאים פשוט השתמשו בהם יותר מדי – וחילקו את התקציב לא נכון. "איבדנו את הדרך כששלחנו עוד ספינות ועוד מטוסים ליותר ויותר משימות", אמר בראיון לדיפנס ניוז. "הלחץ עשה את שלו".