לוקהיד מרטין הורידה את עלותו של סימולטור המשימה המלא (FMS) למטוס ה-F-35 בכ-3 מיליון דולר ליחידה, לעומת מחירו עם תחילת הפרויקט. בחוזה LRIP 11 צפויים להימסר 15 סימולטורים, המהווים חיסכון מצטבר של 45 מיליון דולר לתוכנית מטוס ה-F-35. חיל האוויר הישראלי אמנם פספס את המחיר המוזל משום שכבר רכש וקיבל את הסימולטור, אך אם יחליט לרכוש סימולטורים נוספים הם יימכרו במחירם העדכני.
על פי ההודעה שנמסרה מלוקהיד מרטין, צוותי הייצור בתחומי פתרונות הלוגיסטיקה והאימון (TLS) בתוכנית מטוס ה-F-35, השיגו את החיסכון באמצעות מגוון דרכים, ביניהן ביצוע חוזי שרשרת-אספקה ארוכי טווח והגדלת האוטומציה בקו הייצור. שימוש בטכניקות ייצור מתקדמות כדוגמת הדפסת חלקים ב-3D, מסתכמות בחיסכון צפוי של 11 מיליון דולר בחמש השנים הבאות.
ההשקעות כוללות מודרניזציה של סביבת האימונים הווירטואלית בסימולטור, המבוססת על איומים עכשוויים ועל צרכי הלקוחות הספציפיים המפעילים את מטוסי ה-F-35. כל זה נעשה תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות להקטנת כמות החומרה והתוכנה בתשתיות המחשוב של הסימולטור, מבלי לפגוע בביצועים. בנוסף, מתאפשרת תמיכה אוטומטית ונגישה לפתרון תקלות, שחוסכת בכוח האדם הנדרש לתמיכה בהפעלת הסימולטור ועוד.
יעדי האימונים לשנת 2019 כוללים יכולת DMT ראשונית (Distributed Mission Training) ושדרוגי מערכת האימונים לבלוק 4. DMT מאפשר למתאמנים בשני מקומות שונים, להתאמן יחד ולהשתמש ברכיבים ובציוד אימונים של מטוסים מהדור הרביעי בסביבה הווירטואלית.
העובדה שאין מטוסי חמקן דו מושביים, ושהטייסים עוברים את ההכשרה שלהם טרם הטיסה הראשונה על הסימולטור, מלמדת על חשיבות המערכת והאיכות שלה.