חיל האוויר האמריקאי קרקע את כל צי המפציצים האסטרטגיים שלו מסוג B-1B "לנסר" בפעם השנייה. על פי דיווחים, האמריקאים החליטו לקרקע את אחד המטוסים החשובים שלהם בגלל בעיות במערכת הדלק. על פי הגנרל טים ראיי, מפקד פיקוד התקיפה הגלובלי שאחראי על המפציצים האלה, קורקעו 57 מטוסים בשל "חשש מבעיות בטיחות" לתקופת זמן לא ידועה.
גורמים בחיל האוויר האמריקאי מסרו לתקשורת בארה"ב כי בעקבות "אירוע חירום קרקעי" שהתרחש ב-8 באפריל, התגלתה תקלה במסנן אחת ממשאבות הדלק של המפציץ. כחלק מאמצעי זהירות, מפקד צוות הקרקע של אותה הטייסת החליט לבדוק את המסננים בכל המטוסים. עקב כך יצאה הוראה לקרקע את הצי כולו.
למרות שלא התייחסו לכך רשמית, ההערכות הן כי התגלו בעיות נוספות במסננים המדוברים. "הבדיקה שנעשתה הצביעה על בעיות במלאי הקיים וישנו צורך בבדיקה מעמיקה יותר", מסר דבר הפיקוד. "הפקודה דורשת פירוק כלל המסננים ובדיקה שלהם ברנטגן ואמצעים אחרים", תהליך שייקח זמן רב.
B-1B לנסר הוא מפציץ אסטרטגי על קולי של חיל האוויר האמריקאי. נכנס לשירות באמצע שנות השמונים ובעל יכולת לשאת חימוש גרעיני או כמות גדולה מאוד של פצצות וטילים חכמים.
המפציץ הזה מסוגל לטוס כ-7,600 ק"מ עם חימוש במשקל של 16.8 טון אותו הוא נושא בתא פנימי ועל הכנפיים. לאורך השנים ארה"ב שלחה את המפציצים האלה לתקוף בעיראק, אפגניסטן ומדינות נוספות. בנוסף יש לו יכולת לשגר 24 טילי שיוט למרחק של 2,800 ק"מ - הרבה מעבר ליכולות ההגנה של מערכי נ"מ.
יש לציין כי לפני כשנה דווח שחיל האוויר האמריקאי מעוניין להתאים למפציץ הוותיק יכולת נשיאה של 24 טילי AGM-183A היפרסונים, שנמצאים גם הם בשלבי פיתוח. מרבית המידע על יכולות הטיל הוא מסווג, אולם הערכות שונות דיברו על מהירות של 6,000 קמ"ש וגם יותר.
בינתיים עד שהמפציץ יחזור לשרות, מי שממשיכים לעשות את העבודה הם צי מטוסי ה- B-52H הוותיקים שהחלו לטוס בשנות החמישים של המאה הקודמת. רק בימים האחרונים חלפו כמה מהם בשמי ישראל בדרך לאפגניסטן. הדגם ה"זקן" הזה כל כך מוצלח ובפיקוד התקיפה הגלובלי זקוקים לכל מטוס, עד שהוחלט להאריך את חייו עד לשנת 2050 מה שאומר שהוא עתיד לסגור מאה שנות טיסה.