בשעה שהרב המוחץ של חברות הפרסום בארץ מפחדות לפנות לקהילה הגאה, ומפספסות בענק את כוחה הצרכני העצום, כמה טוב שאפשר להתנחם בעולם - שם יש שיודעים לעשות את זה כמו שצריך.
אבסולוט וודקה, אחד המותגים החזקים והמוכרים בעולם, מציינת 30 שנות תמיכה בצרכניה הגאים. לציון החגיגות, תצא הוודקה השבדית בקמפיין ייחודי רחב תחת השם "Absolute Outrageous" - מדהים או שערורייתי לחלוטין (וגם משחק עם המילה "out", במשמעות של יציאה מהארון).
הקמפיין יכלול פרסומות מיוחדות, מסיבות ושיתופי פעולה במועדונים ובאירועים מיוחדים של הקהילה הגאה, לאורך השנה הקרובה.
התייצבה לצד הקהילה כבר ב- 1981
"זוהי חגיגה של שלושים שנות ידידות בינינו לבין הקהילה הגאה", אמר מקסים קושניר, סגן נשיא הפרוטפוליו של וודקה בפרנוד ריקרד, החברה המשווקת את וודקה בארה"ב. "כמובן שאנחנו עסק לכל דבר, אבל בסופו של דבר מדובר בהחלטה שלנו לעמוד לצד הקהילה הגאה בשלושים השנים האחרונות".
ובאמת מדובר באחת הידידות הגדולות של הקהילה הגאה בארה"ב. אבסולוט וודקה הייתה לאחת החברות הגדולות הראשונות שחיבקה את הגייז ופרסמה להם באופן ישיר. כבר בשנת 1981 יצאה בקמפיין ייעודי להומואים וללסביות בשני מגזינים של הקהילה: אדבוקט ואפטר דארק. הפנייה האמיצה לקהל זה הייתה יוצאת דופן, בתקופה בה מעטים המותגים במיינסטרים שהסכימו לפנות במישרין ללסביות ולגייז.
מאז תמכה בקהילה הגאה, המשיכה לפרסם באופן ייעודי עבודה בברים, במועדונים, באגודות ובמצעדי גאווה. רק לאחרונה שימשה כמפרסם הראשי בתכנית של מלכת הדראג הכי בולטת בארה"ב רופול, במסגרת תכניתה ברשת לוגו – רשת טלוויזיה לקהילה הגאה. המותג זכה, בין היתר, בפרס על חלוציותו ב"מתן קול לקהילה שהייתה מודרת זמן כה רב בתקשורת".
לפני 3 שנים יצאה אבסולוט עם הבקבוק הידוע בצבעי הקשת במהדורה מוגבלת לציון 30 שנה לדגל הגאווה, אותו הגה ג'ילברט בייקר ב- 1978 בסן פרנסיסקו.
הדגל, עליו מתנוססים 6 מצבעי הקשת, נועד לסמל את הגאווה של הקהילה הגאה. לאט לאט, הדגל התבסס כסמל המייצג את הקהילה הגאה, והפך לבולט שבסמלים במצעדי הגאווה ברחבי העולם.
מאז הפכה אבסולוט לסמן הימני בתחום הפרסום לקהילה הגאה, הצטרפו חברות ומותגים נוספים. "אבסולוט הייתה הראשונה שהתחייבה לקהילה הגאה ופרסמה באופן תדיר לקהילה, ובאמצעי התקשורת המיועדים לקהילה הגאה", אומר מייקל ווילקה, המנהל לשעבר של ה"אגודה לפרסומות בארון", המשמש כיום כיועץ בכיר ל"שיווק מחוץ לארון".
חייב להיות מדהים: קמפיין בעיצוב של לשאפל
הקמפיין החדש של אבסולוט יופיע תחת השם "אבסולוט אאוטרייג'ס" ("Absolut Outrageous"): שערורייתי לחלוטין, כאשר האותיות OUT מודגשות בוורוד, ומתחתיהן הכיתוב הבא: "חוגגים 30 שנים של בילויים ויציאה מהארון". תקציב הקמפיין מוערך ביותר מארבעה מיליון דולר.
הקמפיין עוצב במיוחד על ידי האמן האגדי דויד לשאפל בכיכובה של מושא השראתו, אמנדה לפור, ומשלב אייקונים גדולים המאפיינים את הקהילה הגאה. "גברים, נשים וכל מה שביניהם – לפי האופן בו אני רואה את הסצנה הגאה", אומר לשאפל. בחזונו, מבקש לשאפל לבטא את השמחה והצבעוניות המאפיינים את הקהילה הגאה, כזו שהופכת אותה ל"קהילה שהכי יודעת ליהנות ולבלות".
בין השאר מתכננים בקמפיין פרסומות בעיתונות הכתובה ובאינטרנט, ובעיתונים מיועדים לקהילה כמו האדבוקט, אינסטינקט ואאוט. הקמפיין המיוחד ינדוד בברים, מועדונים ובמסיבות רבות ברחבי ארה"ב. בליינים יוכלו להצטלם עם המיצגים השונים, להעלותם בפייסבוק וברשתות החברתיות, ולקחת חלק פעיל בקמפיין. בינואר הקרוב יעלה עמוד פייסבוק מיוחד לציון הקמפיין, שם יוכלו בליינים ומעריצים "לסובב את הבקבוק המוכר און ליין", ולהרים כוסית ביחד עם חבריהם, גם מרחוק", אומרים מארגנים בקמפיין.
בנוסף, יאפשר העמוד לשלוח תרומות לפסטיבל הסרטים הגאה OutFest, במסגרת שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין וודקה אבסולוט לקהילה הגאה.
מייקל רוקד, נשיאה לשעבר של חברת קרילון, יבואנית אבסולוט בארה"ב, היה זה שהחליט כי אבסולוט צריכה לתמוך בקהילה הגאה. "הקהילה הגאה מובילה בתחום הבילוי ומייצרת טרנדים שמאומצים לאחר מכן על ידי שאר האוכלוסייה. בכך, הציבה אבסולוט את הרף לכל חברה שרצתה לפנות לקהילה הגאה", אומר טוד אוונס, אשר מטפל בשירותי המדיה של אבסולוט מ- 1981.
אוונס זוכר כיצד החברה לא רק קנתה שטחי פרסום קטנים בתוך עיתונים לקהילה, אלא הגדילה לעשות ורכשה עמודים אחוריים, בתקופה בה לא ניתן היה לשכנע אחרים לתת לקהילה נראות.
"תחילה אבסולוט פרסמה את מודעותיה הרגילות בעיתונים לקהילה, דוגמת האדבוקט. לאחרונה, החלה לפנות לקהילה הגאה בפרסומות ייעודיות לה. בין היתר, "Absolute GLAAD" ( לכבוד הליגה ההומו- לסבית נגד השמצה), "Absolute OUT"(במסגרת קמפיין יציאה מהארון) ו"Absolute Commitment" – קמפיין למען מחויבות זוגית, בדמות עוגה ועליה שני בקבוקי אבסולוט זהים.
בין היתר מציינים בחברה, כי אבסולוט רכשה את אמונם ונאמנותם של הקהל הגאה המבוגר, שזוכר את התגייסותה לגיוס תרומות למען איידס, בתקופה בה מעטים עשו כך. "יחד עם זאת, אנחנו מתחברים לקהל הצעיר באמצעי המדיה החדשים ובפעילויות שונות", מוסיפים.
>> היכנסו ותיהנו מכתבות נוספות בערוץ הגאווה
>> לקבוצה של mako גאווה בפייסבוק כבר הצטרפתם?