"אתה כזה סטרייט, 'כנס לפה!", קוראת נערכה צעירה לעבר החבר שלה, רגע לפני שהיא דוחפת אותו לתא ההלבשה. היא מסיטה את הווילון, פותחת אותו מחדש ולפתע החבר הסטרייט הופך לבחור הומו בחולצה פרחונית, משקפי שמש גדולים ומניפה בצבעי הגאווה. זה לא סרט בנות מתחילת שנות ה-2000, אלא קמפיין של רשת קניוני עופר לכבוד חודש הגאווה, שהצליח לעורר ביקורות חריפות מצד הגולשים. 

בעוד היא מסתובבת עם החבר הגיי שלה בחנויות הבגדים, קניוני עופר יצאו עם ההבטחה להביא "ידיד גיי שיקח אותך לשופינג היסטרי עם גיפט קארד שווה במיוחד", לאלו שיזכו בפעילות גולשים שהשיקו ברשתות החברתיות שלהם. "גם את רוצה ידיד גיי פור א דיי? תרשמי למטה בתגובות, מתוקה", נאמר בקריינות בסוף הפרסומת, שנמחקה מאז מהרשתות החברתיות. 

לא לקח הרבה זמן עד שהקהל התחיל להביע את דעתו הנחרצת על הפרסומת, מכיוון שהיא מנציחה סטריאוטיפים עייפים על דמותו ותפקידו של ההומו הממוצע. "בואו נצפה ביחד בפרסומת שקניוני עופר בחרו להוציא לחודש הגאווה - ואז ניכנס בה", אמרה אחת הגולשות בסרטון טיקטוק שזכה לעשרות אלפי צפיות תוך פחות מיממה, רגע לפני שהחלה לשטוף את רשת הקניונים על המסרים שצפים בפרסומת.

"אני כל כך עצבנית. מבין כל הדברים, בחרתם לשמר את הנרטיב של החבר הגיי שעושה איתך קניון והומו המחמד?", היא תקפה. "הייתם יכולים לקחת כסף ממכירות ולתרום לעמותות שעוזרות ללהט"ב, לנוער להט"ב מחוסר בית, לאגודה. הייתם יכולים להעלות מודעות למקרי להט"בופוביה, לאמירות מזעזעות של נבחרי ציבור כנגד להט"ב, הייתם יכולים לדבר על להט"ב שעושים שירות מילואים ולא שווי זכויות. כל כך הרבה דברים, ומה שבחרתם לעשות זה קמפיין שמחלק גיפט קארדים לנשים סטרייטיות. אתם פאקינג צוחקים איתי? מה זה?". 

מאות צופים לא האמינו למראה עיניהם והציפו את מדור התגובות. "תשבעי באלוהים שזאת פרסומת אמיתית", "אני פיזית לא מאמינה" ותגובות דומות נכתבו, וחלק מהגולשים אף הציעו צעד קיצוני וקראו להחרים את הרשת. "אני כל כך שמחה שבתל אביב יש יותר קניוני עזריאלי מעופר, כי אני לא הולכת לקניוני עופר יותר בחיים", כתבה אחת.

@ophrie כמה מפתיע, הנה עוד חברה למטרת רווח שעושה ניצול ציני של חודש הגאווה במקום לעשות משהו משמעותי שבאמת עוזר לקהילה הגאה, כמו לתרום לארגוני הלהט״ב שממשיכים לקצץ יותר ויותר בתקציבים שלהם, להעלות מודעות לנושאים חשובים או בכלל לפנות בפרסומת שלהם ללהט״בים ולא לנשים סטרייטיות.  תתביישו לכם באמת. זה כל כך מביך וכל כך מנותק, תפטרו את כל מי שהיה בשרשרת האישור של הקמפיין הזה, הם לא טובים בעבודה שלהם.  @MY OFER  #להטב #לסביות️‍ #חודשהגאווה #גאווה #הקהילההגאה️‍ #הומו #פוריו #פוריוישראל #foryou #טיקטוק #טיקטוקישראל #קניוניעופר #ביקורתפרסומות ♬ original sound - Ophrie Gabi Bashan

הקמפיין הגיע גם לקבוצת הפייסבוק Creative First, בה אלפי חברים שעובדים בתעשיית השיווק והפרסום, מאנשי תוכן ושיווק ועד עיצוב והפקה. שם, לא ריחמו על הקמפיין בכלל. "אני לא יודע מי אחראי על הדבר הזה, אבל הרבה זמן לא ראיתי משהו מרתיח כזה", כתב אחד מחבריי הקבוצה, ואחד אחר סיכם את הקמפיין במילים "מעליב ומשפיל". "להיות גיי מסתכם בללכת עם חברה לשופינג ולהיות צבעוני ושמח? לא חושב. הומואים הם יותר מ'חבר גיי ללכת איתו לקניון'. אנחנו סובלים מדימוי כזה שנים, לעשות סרטונים כאלה רק מנציח את זה", פירט חבר אחר בקבוצה והגדיר את הקמפיין כ"הזייה".

בפורומים הגאים המצומצמים הקהל הלהט"בי אמנם דחה את הקמפיין, אבל דווקא בעמוד הרשמי של רשת הקניונים הפוסט זכה לתמיכה רבה מהקהל הנשי שהשתתף בקמפיין. "אני חייבת ידיד גיי שיקח אותי לשופינג כי הם הכי מצחיקים וקלילים", "אני חייבת ידיד גיי נטו בשביל הכנות, הוא זה שיגיד לי אם בגד משמין אותי ואם אני נראית בטטה או פצצה", היו חלק מהתשובות שקיבלה הרשת בתגובה לפעילות. 

מקניוני עופר נמסר בתגובה: "הפוסט שעלה אמש נועד לציין את חודש הגאווה גם בקניוני עופר ולהעלות את המודעות לחודש חשוב זה. הפוסט הוסר ואנו מתנצלים בפני מי שנפגע מכך".