בר רוזנצוויג, בת 29 ממושב עולש, ילדה ביום שני בפעם השלישית. אך הלידה הזו הייתה שונה לגמרי. בר מספרת שלא הייתה הרבה זמן בבית החולים, "הם קיבלו אותי בחיוך מהאמבולנס, הייתי בסך הכל שני רמזורים לפני בית החולים. והבן שלי לא התאפק, הוא החליט לצאת בכביש". מי שניהלה את האירוע ביד רמה כל אותו הזמן היא שולי אדטו, אמה של בר.

אדטו, דולה במקצועה, הייתה גם בשתי הלידות הקודמות של בתה. אבל אפילו היא לא האמינה שהיא תיילד אותה ברכב, שתי דקות נסיעה מבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

בר, אמא לילדה בת ארבע וילד בן שנתיים וחצי, מספרת שאתמול בבוקר החלה להרגיש צירים לא סדירים. "הספקתי עוד לקחת את בתי מהגן, ולהכין ארוחת צהריים"

אמה של בר הגיעה כמדי יום שני להיות עם בר וילדיה ובשלב מסוים כשהצירים התחזקו והחלו להיות תכופים וחזקים יותר זירזה את בר לצאת לעבר בית החולים. באמצע הדרך, הן פגשו את חמותה של בר שלקחה את הילדים מהרכב, והשתיים המשיכו לבית החולים בעוד הצירים של בר מתחזקים.

"התקשרנו לאורי, בעלה של בר, שכבר המתין לנו בבית החולים ואמרנו לו לסדר לבר כיסא גלגלים", אומרת שולי. "לאחר שתי דקות הבנו כי לא נספיק להגיע בזמן והתקשרנו לאורי שוב וביקשנו כי יסדר שמיילדת תגיע למטה כי הראש של התינוק כמעט בחוץ".

מעט אחרי השעה שלוש, מספרת בר, היא  החלה להרגיש צירי לחץ ואמרה לאימה לעצור בצד בתחנת אוטובוס "ממש שני רמזורים לפני מאיר". שולי מספרת כי עד כה תמכה בלידות אך מעולם לא קיבלה לידה בעצמה. לאחר שעצרה בתחנת האוטובוס ביקשה מבחור צעיר שעמד בתחנה להתקשר למד"א ולהזמין אמבולנס כי בתה החלה בלידה. היא הוציאה את התיק אותו הביאה כדי שיהיה לה ביגוד ולאחר שהתינוק יצא היא הניחה אותו על בתה ועטפה אותו.

בר רוזנצוויג מגיעה לבית החולים (צילום: אורי רוזנצויויג)
בר מגיעה לבית החולים|צילום: אורי רוזנצויויג

לאחר כשלוש דקות הגיע האמבולנס והעביר את בר למרכז רפואי מאיר שם המתין לה  בכניסה לבית החולים אורי בעלה יחד עם צוות רב שכלל מיילדות, אחות כללית, משנע רפואי ואנשי ביטחון שקיבלו אותן עם כל הציוד הנדרש ועם התרגשות רבה. "כל חיי רציתי לקבל לידה אבל לא תיארתי לעצמי שאקבל לידה של הבת שלי. בתוך הסיטואציה הייתי מאוד מפוקסת ואחר כך הגיעה האופוריה וההתרגשות. צוות מקסים של מרכז רפואי מאיר קיבל את פנינו בחום, במקצועיות ובהתרגשות".

יום לאחר הלידה, בר כבר חזרה לביתה. "חתמתי שחרור מוקדם, אני מרגישה שזו חוויה מטורפת. אני מתאוששת מהכול, מהחוויה, מהלידה. החלום של אמא שלי היה להיות מיילדת והיא לא הצליחה להגשים כי היא נכת צה"ל ולכן היא עוסקת כדולה, כתומכת לידה. וזו הלידה הראשונה אבל זו הפעם הראשונה שהיא בעצם מגשימה את החלום שהיא לא יכלה להגשים בגלל המגבלה שלה. היא עשתה את זה בקור רוח, אין מילים, חוויה משמעותית וחשובה לשתינו".

מיכל פרס, מנהלת הסיעוד של חדרי הלידה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ציינה כי "אנחנו שמחים מאוד ומברכים על לידה של תינוק בריא ועל כך שבר מרגישה טוב ושהלידה עברה ללא סיבוכים.  במקרים כמו אלו שהתינוק מחליט שהגיע הזמן לצאת ויהי מה, כדאי להגיע לבית החולים על ידי מד"א או לבד. אנו כמובן כמו תמיד היינו ערוכים לקליטה מהירה של יולדות והתינוק בדרך הכי בטוחה עבורם מרגע הגעתם לבית החולים.  מאחלים למשפחה שיגדלו את התינוק המקסים בהרבה נחת ושמחה".