שנת 2020 לא ממש השאירה לנו טעם של עוד, אבל זו לא סיבה שנחליט לדלג על מצעד השמות השנתי ולמצוא אילו שמות כיכבו בקרב האמהות הטריות שחיפשו את פירוש השמות במילון השמות הגדול של mako. אז אילו שמות לבנות הגיעו לרשימה הנחשקת ואילו שמות לבנים? אתם יכולים להירגע, קורונה הוא לא אחד מהם. 

במקום ה-20: עומר

(יוניסקס)

המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ.

במקום ה-19: דניאל

(יוניסקס)

השם דניאל מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זהו שמו של הספר התשיעי בחלק הכתובים, אשר מתוארים בו החזיונות ותורת הנסתר של דניאל, יהודי חכם שהיה אחד מילדי האצולה היהודים שנלקחו לחצרו של נבוכדנצאר מלך בבל. דניאל היה ידוע בהיותו פותר חלומות מצטיין.

במקום ה-18: נועה

(בנות)

המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

במקום ה-17: ארי

(בנים)

המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.

במקום ה-16: אריאל

(יוניסקס)

השם אריאל מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו-"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

תינוק חמוד עם חיתול (צילום: istockphoto)
איך קוראים לי?|צילום: istockphoto

במקום ה-15: נועם

(יוניסקס)

השם נועם מופיע בספר משלי בתנ"ך כביטוי לדרך התנהגות. הפירוש המילולי של השם הוא התנהגות נעימה, נינוחה ואדיבה. את השם נועם אפשר לכתוב גם בלי האות ו' - נעם.

במקום ה-14: אופיר

(יוניסקס)

השם אופיר מוזכר בתנ"ך גם כאחד מצאצאיו של שם (בנו של נוח) המוזכר בספר דברי הימים וגם כשמה של ארץ ממנה יובאו לארץ ישראל זהב ואוצרות טבע על ידי עבדיהם של שלמה המלך ומלך צור. 

במקום ה-13: אלה

(בנות)

אלה זו המילה הנקבית למונח אל. מעבר לכך היא גם שם של משפחת עצים נפוצים בארץ (אלת המסטיק, אלה ארצישראלית, אלת טרבינת, אלה אמיתית (אלת הבטנה ממנה מגיע פרי הפיסטוק המוכר לנו) ואלה אטלנטית.

בנוסף, השם אלה מוזכר בתנ"ך כשמו של אלה בן-בעשא שהיה אחד ממלכי ישראל.

במקום ה-12: מיקה

(בנות)

הפירוש המילולי של השם מיקה נגזר משמה הלטיני של קבוצת מינרלים צורניים (Micare) שנקראים בעברית גם בשם "נציץ". כמו כן השם משמש כשם חיבה וקיצור לשם מיכל או מיכאלה.

במקום ה-11: גאיה

(בנות)

השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים.

תינוקת  (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ)
גאיה או מיקה?|צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ

במקום ה-10: איתי

(בנים)

מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך.

יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

במקום ה-9: רומי

(בנות)

המקור לשם רומי הוא בספר חבקוק שבקובץ תרי עשר בתנ"ך, שם מופיעה המילה רום המתארת עליונות והתרוממות. השם רומי הוא הטיית שייכות של המילה "רום", כלומר - המרום שלי, ההצלחה שלי, העליונות שלי. רומי זו גם שמה של אחת מהמדינות הגדולות בעולם העתיק שהייתה קרויה על שם רומא, בירת איטליה והפכה לאימפריה.

במקום ה-8: ארבל

 (יוניסקס)

השם ארבל מוכר בימינו כשמו של הר או מצוק בגליל התחתון שבצפון הארץ. בתקופת התנ"ך ובימי בית שני שכן על מצוק זה יישוב כהנים עם שם זהה.

במקום ה-7: ליה

(בנות)

השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו-"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האמהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

במקום ה-6: יובל

(יוניסקס)

לשם יובל כמה פירושים שונים. השם יובל מוזכר בתנ"ך כבנם של למך ועדה שהמציא את הנגינה וכן ככינוי לשופר שעשוי מקרן איל. בשפה העברית משמעות השם יובל היא אפיק נחל שזורם לתוך נהר גדול ממנו. יובל, בניקוד אחר, מציין תקופת זמן, מחזור בן חמישים שנה.

תינוקות  (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ)
צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ

במקום ה-5: קאי

(בנים)

לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב. 

במקום ה-4: ארייה

(בנות)

השם ארייה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה. 

במקום ה-3: אימרי

(בנים)

השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. משמעות השם בשפה העברית היא ציווי לגוף שני נקבה להגיד דבר מה.

במקום ה-2: לביא

(בנים)

השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה.

ובמקום הראשון: ריי

 (בנים)

לשם ריי יש כמה משמעויות שונות בשפות שונות. בשפה היפנית משמעותו היא קידה, בשפה הספרדית משמעותו היא מלך, ולפי הקבלה מדובר באחד משמותיו של האל וראשי תיבות של "רחמיך יקדמוני יום".

בהריון או אחרי לידה? באפליקציית איזי ריכזו עבורך את כל המידע: