סוף השבוע הגיע ואתם סוף סוף מתיישבים לראות את העונה החדשה של "בית הקלפים". העיניים על הטלוויזיה, הידיים על הסמארטפון ופתאום - משהו רוטט. זה לא פרנק אנדרווד, זו שוב הקבוצה המשפחתית. אתם עונים וחוזרים לבית הלבן, אבל אחרי דקה או שתיים היד שוב נשלחת למכשיר. מי עשה לכם לייק בפייסבוק? מה חדש באינסטגרם? הוואטסאפ שוב מזמזם, והופס - הפרק נגמר. איזה פרק מעולה, חייבים לצייץ עליו.

אתגר הריכוז הוא אינו רק הבעיה שלכם: חברות הכבלים, יצרניות התוכן וגופי התוכן, נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה בה הם חייבים לעניין ולרגש אותנו כל הזמן, אחרת נברח למסך השני. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי יצירת תוכן איכותי, אבל לצערם - זה לא תמיד מספיק. איך בכל זאת אפשר לנצל את הטכנולוגיה להעצים את חוויית הטלוויזיה והתוכן?

ספוילרים. הם בכל מקום

אתם יכולים לכתוב סטטוס גזעני, לפרסם תמונות דאע"ש קשות לעיכול ואפילו לפרסם בדיחת שואה ועדיין לא יתקפו אתכם ברשת כמו אחרי פרסום ספויילר. את האמת הפשוטה הזו יודע כל גולש - אבל גם חברות התוכן. נטפליקס למשל, שהבינה את הפוטנציאל הטמון בשיחה על ספויילרים, פיתחה שני כלים מעניינים: הראשון, Spoiler Alert, מאפשר להיכנס לאתר ופשוט להיחשף לספוילר משמעותי מתוך אחת הסדרות שלהם - שזה אחלה אם אתם מזוכיסטים. הכלי השני, Spoiler Foiler, שהושק יחד עם העונה החדשה של בית הקלפים, נועד לחסום ספוילרים. ברגע שמפעילים את הכלי, כל הספולרים הופכים להיות מוחשכים.

גם AMC , שאחראים על סדרות כמו "שובר שורות" או "דה קילינג" פיתחו אפליקציה שניתן להשתמש בה בזמן הצפייה בסידרה, לקבל הצצות מפרקים נוספים, חידונים ועוד.

אין תמונה
בית הקלפים
 

הזומבים יוצאים לרחובות

אם אתם לא נשארים נאמנים למסך הטלוויזיה, למה שחברות התוכן יהיו? גם הן יוצאות החוצה ומנסות להפתיע את הקהל במקומות בלתי צפויים. אחד הטריקים שרשת פוקס ו-Sky Australia השתמשו בהם כדי לקדם את העונה החדשה של "המתים המהלכים", היה להציב שלטים אינטארקטייבים בתחנת הרכבת, מהם צצו והופיעו זומבים שהפחידו את הממתינים. 

והם לא לבד. גם רשת הטלוויזיה TNT יצאה בקמפיין אינטראקטיבי ברחובות ניו יורק לרגל עליית הסידרה Perception. לשם כך, הוקם מסך ענק שמתקשר עם העוברים והשבים ברחוב ומצליח לתפוס את תשומת ליבם גם מרחוק.

הצילו, הספה שלי רוטטת

יכול להיות שלא היינו בורחים כל כך מהר לסמארטפון אם חווית הצפייה היתה פשוט מושלמת, וזה אומר: בלי פרסומות ועם ספה מפנקת. שני מיזמים באתרי המימון החברתיים מנסים לענות על הצרכים הללו בדיוק. הראשון, מאפשר להחליף את הפרסומות בתכנים מתוך הסמארטפון על ידי הנפת יד מול הטלוויזיה. השני, כולל גאדג'ט שמתחבר לספה  וגורם לה לרטוט בהתאם למה שקורה במשחק ההוקי בטלוויזיה. 

לחיות בסרט, או סידרה

זוכרים את הקלפים של "בוורלי הילס 90210"? הם הצליחו להרטיט מיליוני לבבות של נערות בגיל ההתבגרות, אבל היום זה פשוט לא מספיק. גופי התוכן מנסים לחשוב על דרכים הרבה יותר יצירתיות - והרבה יותר טכנולוגיות - כדי לחבר מחדש את הצרכנים לתוכן. 

"משחקי הכס" היא סדרה שלא צריכה להתאמץ יותר מדי כדי להשיג את האפקט הזה, ובכל זאת - בתערוכה שמוקדשת לסדרה, המשתתפים הוזמנו לעלות במעלית של החומה הגדולה עם משקפי תלת ממד של אוקולוס. אין כמו סאונד ואפקטים של רוחות ועורבים שחורים כדי להרגיש איך זה להיות כמו ג'ון סנואו. 

גם פרסומות יכולות לרגש

מפרסמים רבים מבינים שבעת הפרסומות הצופים נוטים לבחור לסלולר. אז למה שלא יפגשו אותנו שם? מקדונלד'ס יצרו פרסומת לשייק החדש שלהם בה הם הזמינו את הצופים בתחילת הפסקת הפרסומות להיכנס לאפליקציה ולבחור פרי שהיו רוצים לקבל ממנו שייק, בסוף ההפסקה הוגרל פרי, ואם הפרי שהוצג היה זהה למה שהצופה עצמו בחר - הוא מיד קיבל קופון מתנה. 

טיזריות

כדי לייצר עניין לצופים, גופי התוכן משחררים "הצצות" מקדימות או טריילרים לפני עליית הסדרה. TNT למשל השיקה את הסידרה החדשה שלה MOB CITY עם קטעים מתוך התסריט המקורי בטוויטר. בדומה להם, יוצרי הסדרה "בנות" שלחו לעוקבים שלהם סרטוני וידאו קצרים בסנאפצ'ט במטרה ליצור באזז על העונה החדשה.

גירלז בנות (צילום: Mark Schafer/yes)
המעריצים רואים קטעים לפני כולם|צילום: Mark Schafer/yes

משחקים בסדרות

אנחנו כבר רגילים שמשחקי מחשב הופכים לסרטים או סדרות, כדוגמת "לארה קרופט". אבל "Defiance" היא סדרה חדשה שכבר הושקה במקביל עם משחק מחשב ושמייצרים אינטראקציה בין שני התכנים. הצופים יכולים ליהנות מכל אחד מהם לחוד, אבל החוויה מתעצמת כשמשלבים בין המשחק לסדרה.

כדי למצוא פתרונות נוספים שידליקו את הטלוויזיה שלכם מחדש, ב TV TECHDATE, כחלק מכנס ה- INTV, יציגו סטארטאפים את הפתרונות החדשניים שלהם לטלוויזיה של המחר. הקליקו להרשמה.

הכותבת היא מקימת ה- TechDate, מיזם משותף של מקאן תל אביב וגיקטיים, שמטרתו לחבר בין סטארטאפים למותגים.