אחרי שוק הסמארטפונים בישראל, שהפך פתוח בהרבה מבעבר עם חדירת הסמארטפונים ופתיחת הנציגויות לחברות הסיניות, מגיע תור הטאבלטים. היום הודיעה יורוקום על הצטרפותה לשוק עם השקתם של טאבלטים מבית ZTE, שלפי נתונים שונים נמצאת על סף חמש יצרניות הסלולר הגדולות בעולם.
"אחרי הסמארטפונים של ZTE, התחלנו לשווק גם את הטאבלטים שלה", אומר ל-NEXTER אילן גרינבאום, מנכ"ל יורוקום. שני המכשירים הראשונים המגיעים לישראל הם S7Q ו-S8Q, בגדלים 7 ו-8 אינצ' בהתאמה ובמחירים המגרדים מלמטה את רף 1,000 השקלים.
שני המכשירים מעוצבים בצורה שונה מהמקובל, סביב מסכים צרים (בניגוד למסכים הרחבים הנמצאים ברוב הטאבלטים מלבד אייפד) באיכות HD (768p) ומפרט בסיסי למדי, הכולל מעבדים מרובעי-ליבות במהירות 1.2 גיגה-הרץ, זיכרון עבודה 1 גיגה-בייט, אחסון פנימי 8 גיגה-בייט, מצלמות של 2 מגה-פיקסל מאחור ו-0.3 מגה-פיקסל מלפנים וסוללות של 3,100 ו-3,600 מיליאמפר/שעה בגרסאות ה-7 וה-8 אינצ', בהתאמה.
אמנם, כיום ניתן להשיג בישראל מגוון רחב של טאבלטים סינים בעלי מפרטים דומים במחיר של מאות בודדות של שקלים - כ-50% פחות ממחירי המכשירים של ZTE - אך לדברי גרינבאום, אלו של היצרנית הידועה, שהחלה את דרכה כמפעל למותגי סלולר מערביים, נותנים תמורה טובה יותר למחיר: "המוצרים של ZTE מאוד איכותיים ומאוד זולים, ויחד עם יבואן חזק כמונו שנותן תמיכה מאחור, שהצרכן הישראלי מכיר וקונה הרבה מהמוצרים שלנו, כנראה שהוא מעריך אותנו ויעדיף לקנות את המכשירים שלנו".
לדבריו, תחום הטאבלטים הולך וצומח, ולמרות ההיצע הרחב "רוב הישראלים רוצים טאבלטים אבל עדיין לא קנו". מאז תחילת מכירות הטאבלטים של ZTE על ידי ספקיות הסלולר בשבועיים האחרונים, הוא אומר, נמכרו "אלפים רבים" מהמכשירים והספקיות כבר הזמינו מלאים חדשים - מה שמהווה הבעת אמון במותג.
עם זאת, הוא לא חושב שרמת המשיכה למותגים הסיניים מסכנת את מעמדם של מותגים מערביים כמו נוקיה האירופאית, שגם אותה מיבאת יורוקום וצפויה להשיק טאבלט ופאבלט (סמארטפון ענק) מתוצרתה בקרוב. "שני המותגים לא מתנגשים. הם מבוססים על שתי מערכות הפעלה שונות, כאשר יש אנשים שרוצים Windows Phone, ואני שמח שיש, ויש כאלה שרוצים אנדרואיד, שהיא היום מערכת ההפעלה הכי גדולה בעולם".
אכן, טאבלטים בכלל וטאבלטים מבוססי אנדרואיד בפרט נמצאים בצמיחה אדירה. בשנה שעברה נמכרו בישראל לראשונה יותר טאבלטים ממחשבים ניידים, לפי נתוני IDC, לאחר שמכירות הניידים התכווצו ל-377,000 יחידות בעוד הטאבלטים רשמו גידול של כמעט 100% מ-229,000 ב-2012 ל-440,000. במקביל, עבר נתח השוק של טאבלטים מבוססי אנדרואיד של גוגל את זה של האייפד מבית אפל.
גרינבאום בטוח ש"הקטגוריה הזו תלך ותגדל. אין ספק שכיום, לחלק גדול מהצרכנים הטאבלט הוא כבר תחליף ללפטופ. אמנם לא לכולם, אבל ככל שישופרו היכולות של הטאבלטים הם יהפכו יותר ויותר לתחליף של ממש".