למרות שההרשמה לתחרות הסטארטאפים של ישראל כבר נסגרה, וברגעים אלה עוברים עשרות החברות שנרשמו תהליכי מיון מתקדמים לקראת הגמר שייערך ב-25.1, חברה אחת כבר יכולה להיות רגועה, לשלב רגל על רגל ולהתחיל להכין את חשבון הבנק לקראת הפקדה גדולה במיוחד.

PushApps הישראלית היא החברה הראשונה שזכתה לקבל הודעה רשמית מחברת OurCrowd, אשר מובילה את מסלול היזמות בתחרות ה-Starup2, שהיא כבר עלתה לגמר ולמעשה קצת זכתה בו ותקבל השקעה מסוימת. הסכום הסופי אמנם עוד לא ידוע, אבל חבר השופטים כבר התלהב. ממה, בדיוק? אלירן לזר, אחד מארבעת היזמים, שמח להסביר לנו.

מתברר ש-PushApps מגדירה את עצמה כפלטפורמה הראשונה שמציעה הודעות דחיפה (פוש) עשירות. אתם יודעים, הדבר הזה שמצלצל אצלכם בסמארטפון ונראה כמו הודעת סמס, אבל הוא למעשה עדכון שנשלח מאחת האפליקציות שנרשמתם אליה, כמו למשל מבזק מיוחד ממאקו או הודעה בנוגע לאירוע חשוב או מבצע מיוחד. כמעט כל אפליקציה שמכבדת את עצמה מציעה לכם להירשם לשירות הזה, אבל רובן מסתפקות בהודעות טקסט בלבד, שברוב המקרים פשוט מפנות אתכם ישר לאפליקציה ופותחות אותה אוטומטית. PushApps מאמינה שהעדכון הזה יכול לעשות הרבה יותר, ולהיראות טוב יותר.

PushApp
PushApp

"אנחנו מביאים את הדור הבא", מכריז לזר. "במקום הודעה שמגיעה כשורה אחת עם אייקון, אנחנו רוצים ליצור משהו אינטראקטיבי, שויוכל אפילו לשאול אותך שאלות ולהציג לך עד דברים חוץ מההודעה הראשית. בדרך כלל שולחים לנו רק כותרות או עדכונים פוליטיים - מה עם כל שאר התכנים שהאפליקציה מייצרת? יש אנשים שמעניינים בספורט, טכנולוגיה, משפטים. יש כתבות שנכתבות ואנחנו אפילו לא יודעים עליהן. אחד הפיצ'רים המרכזיים שלנו, למשל, מציע שכשאתר חדשות שולח לך את ההודעה הראשית שלו, אנחנו נוסיף לך אוטומטית עוד שלוש כתבות שרלוונטיות אליך, לפי מה שמעניין אותך. המערכת שלנו באה ליצור אינטראקציה טובה יותר בין המשתמש לבעל האפליקציה - כבר בשלב הודעת הפוש.

כמו מה, למשל?
"עוד טקסט, תמונות, כפתורי שיתוף, הפעלת וידאו. אנחנו רוצים להניע אותך לפעולה כבר מחלון ההתראות של הסלולר".

אז אתם מכוונים בעיקר לנוטיפיקציות של תוכן?
"כן, בשלב הראשון אנחנו מתמקדים באפליקציות תוכן ומדיה, ולמעשה כבר עובדים עם מעריב, ספורט1 ובקרוב גם עם כלכליסט. אבל אנחנו יכולים לתמוך בכל אפליקציה לאנדרואיד. ב-iOS זה טיפה יותר מורכב, אבל דרך ווידג'ט ה'היום' בחלון ההתראות אנחנו יכולים להוסיף דברים משלנו".


 "זיהו את הפוטנציאל מיד"

PushApps היא תוצר של ארבעה חברי ילדות שמכירים אחד את השני עוד מימי בית הספר. בשנת 2012 הם הקימו סטארטאפ בשם keepitcity, שייצר מערכת ליצירת אפליקציות לרשויות מקומיות ("כמו דיגיתל רק בשאר הארץ"). לאחר שמכרו את המערכת ל-20 רשויות מקומיות החליטו למכור גם את החברה עצמה, ועם הכסף הקימו בשנת 2013 את Groboot, חברה לפיתוח אפליקציות שפיתחה עשרות כאלה, בין היתר לוואלה שופס, מלונות פתאל ובית החולים איכילוב.

"שם למדנו המון על הודעות הפוש", אומר לזר. "כל אפליקציה השתמשה בפוש בצורה שונה עם אלמנטים אחרים, והבנו שלהחליף לכל האפליקציות את הפלטפורמה שדרכה הן שולחות הודעה זה בעייתי. אז במקום להחליף את ההרגלים, צריך להוסיף שכבה אוטומטית שתייצר להן עוד כתבות ותגדיל את שטח פנים ההודעה, מבלי להפריע לבעל האפליקציה לשלוח את ההודעות כרגיל".

חבר השופטים של OurCrowd, ששמע על הרעיון בפיץ' שערכו לזר וחבריו במסגרת ההרשמה לתחרות Starup2, ככל הנראה האמין מהשנייה הראשונה שמדובר במוצר מנצח. "הם זיהו את הפוטנציאל מיד", אומר לזר, "הם הסתכלו שניים או שלושה צעדים קדימה - לאן אפשר לקחת את זה, מה אפשר לעשות בהמשך ולאילו ורטיקלים זה יכול להתאים".

PushApp
PushApp

איך התרשמת מהם?
"הם אנשים מאוד טובים ומנוסים, שאפשר לקלוט כבר בעשר השניות הראשונות אם הם בעניין או לא. היה פיץ' מעניין ונעים, באנו למכור משהו יחסית מצומצם והם לקחו את זה לכיוון הרבה גדול".

וכבר בחדר הם אמרו שהם בעניין?
"לא, אבל זה היה יחסית מהר. לא הרבה זמן אחרי הם התקשרו ואמרו שהם מעוניינים להיכנס איתנו להרפתקה הזו".

למרות שתגלו רשמית רק ב-25.1, דיברו אתכם כבר על סכום השקעה ספציפי?
"לא, אבל יש לנו יסוד להאמין שמדובר בסכום נאה, שלמעשה סוגר לנו את סיבוב ההשקעות, ואנחנו מוכנים לצאת לדרך".

ניתן להוריד גירסאות דמו של PushApps לאנדרואיד ו-iOS באתר החברה.

תחרות האפליקציות של ישראל - כל הפרטים