תערוכת CES 2024, לאס וגאס (צילום: Ethan Miller, getty images)
תערוכת CES 2024, לאס וגאס|צילום: Ethan Miller, getty images

בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה בעזה ובחזית הצפונית, ההייטק הישראלי נאלץ לנסות לסחוב למרות הקשיים, ולהישאר חוד החנית של התעשייה הישראלית. למרות נוכחות מצומצמת יחסית, גם השנה נפתח הדוכן של מכון הייצוא הישראלי בתערוכת ה-CES בלאס וגאס. השנה הגיעו לטקס הפתיחה גם גארי שפירו, מנכ"ל CTA המארגן את הכנס, אשר הגיע עם סיכה משולבת של ארה"ב וישראל והתייחס גם למצב המסובך בישראל.

יחד עם שפירו הגיעו גם קונסול ישראל בלוס אנג'לס, ישראל בכר והנספח הכלכלי בסן פרנסיסקו, עומר פיין. כבר במבט ראשון ניתן היה לזהות שהדוכן הישראלי היה יחסית קטן לעומת השטח שהוקצה לו. אולי הסיבה היא שמספר חברות נאלצו לבטל את ההשתתפות בכנס בעקבות גיוס למילואים, כך לפי חלק מאנשי המכון.

למרות ההפגנות הרבות בעולם נגד ישראל והאווירה העוינת שיהודים חווים בארה"ב, דווקא בתערוכת הטכנולוגיה לא נרשמו אירועים מיוחדים, לפחות ביומיים הראשונים שלה.

הדוכן של ישראל, CES (צילום: יונתן אפולט, לאס וגאס)
הדוכן של ישראל, CES|צילום: יונתן אפולט, לאס וגאס

חלק מהמשתתפים וממארגני הדוכן חששו שיצטרכו להתמודד עם הפגנות או סתם ביטוי שנאה נגד ישראל, אבל מי שהתייחס למצב רק הביע אמפתיה כלפי ישראל. גם מארגני הכנס שיתפו פעולה באופן יוצא דופן כאשר ניסו לעזור למשלחת הישראלית כמה שאפשר בעקבות אירועי 7 באוקטובר.

בקרב הדוכנים הישראליים נראו אורחים רבים מרחבי העולם ובזמן חלוקת השמפניות לכבוד הטקס אפשר היה לשכוח לכמה רגעים מהעובדה שישראל נמצאת במלחמה בימים אלו - אי של תקווה בקטר הכלכלי של המדינה.

עומר פיין, הנספח הכלכלי של ישראל בסאן פרנסיסקו, סיפר ל-mako: "בחודשים האחרונים הנספחות, לצד כלל הנספחויות בעולם, פעלה בקרב משקיעים ואנשי עסקים לחיזוק ושימור רציפות הפעילות העסקית הבינלאומית של מדינת ישראל ושל חברות ישראליות. הביתן השוקק היום הוא הדוגמה הטובה ביותר לחוסן הישראלי ולתרבות העסקית הישראלית של Deliver No Matter What".

בין 11 החברות שכן הגיעו לתערוכה ניתן למצוא כמה עם פוטנציאל אמיתי להפוך לשם דבר בתחומן. הנה כמה דוגמאות:

Nimble Beauty

נכון שכאשר חושבים על הייטק, לק לציפורניים לא ממש נשמע "הייטקי", אבל החברה הצליחה להכניס בינה מלאכותית לאחד מהתחומים הכי ידניים שיש - צביעת ציפורניים. קופסה בגודל של מדפסת (בערך) הופכת את הפעולה הזאת לפשוטה. חיישנים סורקים, מצלמים בתלת ודו מימד את הציפורניים ויודעים בעזרת רובוטיקה עדינה למרוח לק באופן מושלם על כל אצבע.

המכונה שעובדת עם קפסולות של החברה, בדומה למודל העסקי של נספרסו, עולה 700 דולר באתר (כרגע 600 בהנחה) וכל מארז קפסולות לק עולה 10 דולר (כל מארז מספיק לצביעת 20 אצבעות). על פי נציגי החברה, החברה נמצאת ב"צרות טובות" כאשר הביקוש גבוה מהיצע והם מנסים להשלים את הפער.

החברה כבר חושבת על הצעדים הבאים, כאשר האפשרויות הן הוספת הסרת לק, הוספת לק ג'ל והוספת אופציה ללק ברגליים, אבל עוד מוקדם לנחש לאן תתקדם. במהלך היום הראשון החברה גם התבשרה על זכיית בפרס ציון לשבח של התערוכה ובפרס הקיקסטארטר היוקרתי של התערוכה, זאת לאחר קמפיין מימון המונים המוצלח ביותר בתחום הקוסמטיקה כאשר ביקשו לגייס 50 אלף דולר והצליחו לגייס 2 מיליון דולר.

Nimble Beauty (צילום: Nimble Beauty)
Nimble Beauty|צילום: Nimble Beauty

Visionary.ai

הוא לא מוצר שמיועד ללקוחות פרטיים - אבל הוא כן יכול להגיע לטלפונים הבאים שלכם. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למצלמות לצלם באיכות וידאו גבוהה בתנאי תאורה חלשים ביותר ובזמן אמת. התוכנות כוללות ראיית לילה, טשטוש והפחתת רעש, ביצועי HDR משופרים וזיהוי עצמים איכותי. בהדגמה שהראו נציגי החברה ניתן לראות כיצד צילום של לוחית רישוי בלילה הופך לבהיר וברור ביחס לצילום רגיל של מצלמת אבטחה, וכיצד צילום לילה מקבל תאורה טובה יותר מבלי להפחית יותר מידי באיכות שלו. 

iRomaScents

מוצר שגרם להרבה עניין בדוכן הישראלי. החברה יצרה מוצר פיזי שאפשר לתכנת אותו לכמה שימושים. המוצר עצמו הוא מעין קופסת קפסולות של ריח, אשר אפשר לתכנת שתפיק את הנינוח שרוצים על פי הוראה. בהדגמה שלו ניתן לראות אפשרות לשליחת אמוג'י מסוים שמוציא ריח ספציפי, או שימוש קמעוני למשל לבתי מרקחת שבעזרת טאבלט ומספר שאלות, הוא יודע למצוא את הריח הנכון לך ולהשפריץ אותו. שימוש נוסף הוא הכנסת ריחות לתוך טיימליין של קטע וידאו כמו פרסומת, סרט או משחק. המוצר נמכר כבר ביפן, אבל לא נתפלא אם בקרוב נראה אותו במדינות שונות.

בנוסף, הדוכן הישראלי כלל עוד כמה חברות כמו Carteav, חברה המספקת כלי רכב אוטונומיים במהירות נמוכה, המשמשים להובלת אנשים וסחורות ומופעלים באזורים כמו אתרי נופש, כפרים, שדות תעופה ועוד.

הדוכן של ישראל, CES (צילום: יונתן אפולט, לאס וגאס)
משמאל לימין: ישראל בכר, קונסול ישראל בלוס אנג'לס, עומרי פיין, נספח כלכלי של ישראל בסן פרנסיסקו וגרי שפירו, נשיא התאחדות צרכני הטכנולוגיה|צילום: יונתן אפולט, לאס וגאס

Arti – כלי עבודה פשוט של יצירת תוכן תוך הקלה בהוספת גרפיקה תלת ממדית לכל וידיאו על-ידי כל אחד – ללא צורך בחומרה או מיומנות עיצוב.

EZinGrow – פתרון לגידול מגוון רחב של צמחים בסביבת פנים (בית, משרד, ארגון) ללא כל צורך בידע או ניסיון ובכך להפוך את חוויית הגידול לקלה. המוצר הופך כל עציץ לבית גידול חכם בעזרת יחידה המותקנת בעציץ כדי לנטר ולשלוט בתנאי הגידול של הצמח.

Water.io – בקבוק חכם עם פטנט טכנולוגי שמציע תוכנית הידרציה מותאמת אישית, תזכורות ומעקב בזמן אמת כדי לאפשר למשתמשים להגיע ליעדי השתייה והרוויה יום אחר יום.

בקבוק חכם של Water.io (צילום: יונתן אפולט)
בקבוק חכם של Water.io|צילום: יונתן אפולט

הכותב הוא אורח של תערוכת ה-CES