מייקל סמית', מוזיקאי מארה"ב, יצר את הפשע המושלם: הוא השתמש בבינה מלאכותית על מנת ליצור שירים יש מאין, לאחר מכן יצר בוטים שהאזינו בסטרימינג לשירים הללו שוב ושוב - והרוויח הון עתק מכספי התמלוגים. סמית' בן ה-52, תושב צפון קרוליינה, יצר בשיטה זו אלפי שירים גנריים וסכום התמלוגים שהרוויח מהם הגיע ליותר מ-10 מיליון דולר.
המוזיקאי נעצר באשמת הונאה וקשירת קשר, והעונש המקסימלי עליהם עשוי להגיע ל-60 שנות מאסר. משרד ה-FBI בניו יורק, שחקר את המקרה, מסר לאמצעי התקשורת בארה"ב שסמית' "השתמש בתכונות אוטומטיות כדי להזרים שוב ושוב את המוזיקה ולייצר תמלוגים לא חוקיים", בין היתר מפלטפורמות סטרימינג כמו Spotify, Amazon Music ואפל מיוזיק.
בתחילה, סמית' הפיץ בפלטפורמות מוזיקה שהוא יצר בעצמו, אולם, לפלטפורמות הסטרימינג ישנם מנגנוני מניעת הונאה שהיו יכולים לעצור אותו. לכן, הוא החליט לעבור לשלב הבא - ויצר שירים גנריים באמצעות AI, אותם כאמור הוא ניגן שוב ושוב כדי ליצור תמלוגים.
בסך הכל, סמית' יצר אלפי חשבונות בפלטפורמות הסטרימינג באמצעות בוטים, ואלו הניבו לו כ-600 אלף האזנות ביום. לצורך כך, הוא קנה כמויות אדירות של כתובות אימייל ששימשו אותו כדי ליצור את החשבונות המזויפים, וכן השתמש בשירות VPN כדי להסוות שהוא שולט בכל החשבונות המזויפים מביתו.
את כספי התמלוגים הוא תבע מפלטפורמות הסטרימינג, אליהן הזרים את המוזיקה שיצר. רשויות אכיפת החוק חשפו מייל של סמית' מחודש פברואר האחרון, בו הוא התגאה שבסך הכל השירים זכו למספר מטורף של יותר מ-4 מיליארד האזנות, ושהוא הרוויח יותר מ-10 מיליון דולר בתמלוגים מאז החל לפעול בשיטה המדוברת לפני כחמש שנים. "אנחנו צריכים ליצור המון שירים במהירות כדי לגרום לזה לעבוד עם המדיניות נגד הונאה שהחבר'ה האלה משתמשים בה עכשיו", הוא כתב לשותפיו, כך לפי כתב האישום.
"באמצעות ההונאה שלו, סמית' גנב מיליוני דולרים של תמלוגים שהיו צריכים להיות משולמים למוזיקאים, כותבי שירים ובעלי זכויות אחרים ששיריהם הוזרמו באופן לגיטימי", מסר עורך הדין דמיאן וויליאמס לאמצעי התקשורת.
המקרה של סמית' מעלה לדיון מחודש את הקושי שיוצרת הבינה המלאכותית בתעשיית המוזיקה, לרבות את השאלה האתית האם זה לגיטימי להשתמש בקולותיהם של אמנים שהלכו לעולמם. בתחילת השנה, אמנים מובילים רבים ובהם בילי אייליש, צ'אפל רואן, אלביס קוסטלו ואירוסמית' חתמו על מכתב הקורא להפסיק את השימוש ה"דורסני" ב-AI בתעשיית המוזיקה.