לפי דיווח של בלומברג, סין פתוחה לאפשרות שאלון מאסק ירכוש את הפעילות בארה"ב של טיקטוק. על פי הדיווחים, פקידי ממשל בסין דנו בתרחיש שבו ByteDance, חברת האם של הרשת החברתית, תצטרך למכור את טיקטוק בארצות הברית למאסק, זאת במידה שבית המשפט העליון לא יבטל את החוק נגד האפליקציה שיחול ב-19 בינואר.
בבלומברג מדווחים כי סין תעדיף שטיקטוק תישאר בבעלות של ByteDance, אך נטען שפקידי ממשל שקלו מכירה למאסק כחלק מתוכנית רחבה יותר לעבוד עם ממשל הנשיא הנכנס דונלד טראמפ. בתרחיש זה, הפלטפורמה של מאסק, X, תרכוש את טיקטוק בארה"ב, ותספח למעשה את 170 מיליון המשתמשים האמריקאים ותכניס מיליארדים בהכנסות מפרסומות פוטנציאליות. דובר טיקטוק הכחיש את הדיווח וכינה אותו "בדיוני לחלוטין" בהצהרה לאתר Variety.
הדיווח טוען שלא ברור עד כמה בייטדאנס וטיקטוק יודעות על הדיונים בסין על מכירה למאסק, מה שעשוי להדגיש את השפעתה לכאורה של סין על הפלטפורמה, שהביאה לחוק זה מלכתחילה. יש לציין שבמידה שהדבר יקרה הוא עלול לגרום לרשות להגבלים עסקיים לרצות למנוע עסקה כזאת, מכיוון שתהפוך את X לסוג של מונופול עם 2 מתוך 4 הרשתות החברתיות הגדולות בארה"ב. למרות שמאסק צייץ מאז הדיווח מספר ציוצים, הוא לא התייחס לאותו דיווח על רכישת טיקטוק. בחודש אפריל האחרון המיליארדר התייחס לחרם על טיקטוק וטען שהוא נגדו מכיוון שזה נוגד את עקרונות חופש הביטוי.
In my opinion, TikTok should not be banned in the USA, even though such a ban may benefit the platform.
Doing so would be contrary to freedom of speech and expression. It is not what America stands for.
בינתיים, בארה"ב הגולשים מתחילים להתכונן ליום שאחרי טיקטוק, במידה שהיא אכן תוגבל שם. גולשים שונים החלו לעלות סרטוני סיכום שכוללים את מיטב הסאגות, ממים וטרנדים שהיו בשנים האחרונות ברשת החברתית. בחנות האפליקציות של אפל צצה לה אפליקציה חדשה בשם "רדנוט" אבל כתובה בסינית Xiaohongshu, בזמן קצר היא כבשה את מצעד האפליקציות והפכה לפופולרית ביותר בקרב קטגוריית החינמיות והרשתות החברתיות.
כמה יוצרי טיקטוק מקדמים את רדנוט בחשבונות שלהם, ומעודדים את העוקבים שלהם לעבור לפלטפורמה. למשפיענים אולי באמת מושג אם טיקטוק תעלם, אבל Xiaohongshu הפכה לאלטרנטיבה עבור כל מי שלא רוצה לעזוב את טיקטוק ולחזור למתחרות של מטא, כמו אינסטגרם.
Xiaohongshu היא רשת חברתית סינית שנוצרה בשנת 2013 כדי להתחרות בפינטרסט ובאינסטגרם, הפלטפורמה התמקדה בעיקר בלאפשר למשתמשים ולמשפיענים לשתף ביקורות על מוצרים שנרכשו ברשת. לאחרונה, רדנוט החלה גם להשקיע בסרטונים קצרים, בדיוק כמו טיקטוק והכינה את עצמה למבול המשתמשים שיגיע אליה עם שיפור הממשק לדוברי אנגלית.
לאחר כמה שנים יציבות של צמיחה, במהלך הקורונה רדנוט פרחה בקרב צרכנים סינים צעירים יותר. כעת היא מתהדרת ב-300 מיליון משתמשים פעילים חודשיים; 79% מהם נשים. היא דומה מאוד לטיקטוק מבחינת הגריד שלה והעובדה שעובדת על סרטונים קצרים.
כעת האפליקציה הפכה לאפליקציה מספר אחת בהורדות בחנות האפליקציות האמריקאית, עקפה אפליקציות כמו ChatGPT, ת'רדס, אינסטגרם וטיקטוק. מספר גדל והולך של טיקטוקרים אמריקאים החלו להופיע בפלטפורמה, ולעתים קרובות אומרים שהם עושים זאת כאקט של מחאה נגד המהלך של הממשלה נגד טיקטוק.
ההאשטאג "TikTok refugee" או בתרגום לעברית "פליט טיקטוק" זכה לכמעט 60 מיליון צפיות ולמעלה מ-1.7 מיליון תגובות, נכון לכתיבת שורות אלו.
"הממשל שלנו יצא מדעתו אם הם חושבים שאנחנו הולכים לעמוד מנגד על הצו הזה נגד טיקטוק", אמרה משתמשת בשם הת'ר רוברטס בסרטון ברדנוט, שזכה ליותר מ-45,000 לייקים. "אנחנו רק הולכים לאפליקציה סינית חדשה, והנה אנחנו".
"זה הרבה יותר טוב מטיקטוק", טען "פליט" אחר בסרטון. "אמריקאים באים לכאן... אז מצטער שתשנאו אותנו, אבל אני מבטיח שנעשה כמיטב יכולתנו".
אחת מתכונות המפתח של האפליקציה היא אלגוריתם התוכן שלה, המתמקד בתחומי העניין של המשתמשים ולא באנשים שהם עוקבים אחריהם, קצת כמו טיקטוק. חלק מהמשתמשים אומרים שזה מעודד תוכן מקורי ומפחית את הדומיננטיות של משפיענים רבי עוצמה.