אולי כבר יצא לכם להיתקל בלוקרים הכתומים שפרוסים ביותר מ-170 מקומות בארץ. מדובר בתאים שאפשר לשלוח ולקבל מהם חבילות, מבלי לחכות בתור בדואר או להיכנס לפיצוציות, ולאחסן פריטים לטווח קצר וארוך. בנוסף, הם מציעים שירותי מכבסה וניקוי יבש – אתם שמים את הבגדים המלוכלכים בלוקר והכביסה חוזרת נקייה ומקופלת (ומגוהצת אם ביקשתם), תוך 3 ימי עסקים.

החברה שעומדת מאחוריהם נקראת Done, והיום (ד') היא מודיעה על גיוס Bootstrap של 9 מיליון דולר. הטכנולוגיה שלה משלבת בין חומרה (הלוקרים) לתוכנה – אפליקציה להפעלה, מערכת מתקדמת לניהול ובקרה, חיישנים ומסכי מגע בלוקרים, וכן התממשקות עם שירותי צד שלישי. הלוקרים מוצעים במגוון גדלים המתאימים לסוגים שונים של חבילות ושירותים, מתא קטן של 40 ליטר ועד נפח של 200 ליטר. החברה מספרת שיש להם היום כ-100 אלף משתמשים, לקוחות פרטיים ועסקיים.

זיהוי המשתמש יכול להתבצע על פי הקוד המשויך לחבילה, לפי טלפון ושם משתמש, או באמצעות קוד QR מתוך האפליקציה. בלוקרים המופעלים באפליקציה, הזיהוי מתבצע אוטומטית עם התקרבות הטלפון (בדומה לבלוטות' או Wi-Fi). בעת קבלת חבילה, הלקוח מקבל מסרון וכן הודעה באפליקציה עם קוד, שבאמצעותו הוא יכול לקבל את ההזמנה שבלוקר. שליחים מקבלים הרשאות גלישה ומתפעלים את הלוקר דרך תפריט ייעודי באפליקציה ייעודית לשליחים. Done עובדת עם חברות המשלוחים UPS, DHL ובר הפצה.

לוקרים Done (צילום: Done)
לוקרים Done|צילום: Done

כמה זה עולה?

משלוח דואר בינלאומי דרך דואר ישראל: עלות המשלוח + 10 שקלים; דרך חברות המשלוחים הבינלאומיות הגדולות - לפי מחירוני החברות; שילוח בין לוקרים: 30 שקלים; אחסון בלוקר: 10 שקלים לשעתיים, תוספת של 5 שקלים לכל שעה, או 30 שקלים ליום (תעריף זהה לכל סוג וגודל תא); שירותי כביסה - במחיר ממוצע של השוק.

החברה מציינת שחלק מהלוקרים צורכים חשמל מפאנלים סולאריים, ולדבריה השימוש בהם מקטין את היקף השליחויות והנסיעות ומאפשר לפזר חבילות מחוץ לשעות העומס.

Done נוסדה ב-2017 וכיום מונה 25 עובדים. היא פועלת בשיתוף פעולה עם עיריות וכן עם קניוני עזריאלי, רכבת ישראל ועוד, וזמינה בבנייני משרדים, מרכזיים מסחריים ובנייני מגורים. עד סוף השנה בעזרת הסכום שגויס, החברה מתכננת להגיע ל-500 לוקרים, כשכולם זמינים לשימוש 24/7. צפויה גם הרחבה של השירותים המוצעים בלוקרים, למשל, שירות לתיקון טלפונים. בהמשך, עם גיוסי הון נוספים, בכוונת החברה לפתוח פעילות בחו"ל.

"הציפייה היום היא למקסימום נוחות, נגישות וקרבה של מקסימום שירותים", מסר יבגני קנפל, מייסד ומנהל שותף בחברה. "הלוקרים החכמים של Done חוסכים זמן ומשאבים, דואגים שהמשימות הקטנות יתבצעו ומקלים על החיים".

איך אתם שונים מ-BOXIT, לדוגמה?

קנפל: "אנחנו נותנים מגוון הרבה יותר רחב של שירותים, מעבר למה שבוקסיט נותנים, יש לנו שירותי הכביסה וגם השכרת לוקרים, וכמו כן אנחנו עובדים עם חברות שילוח שונות".