במלאת שנה למתקפת השבעה באוקטובר, בטיקטוק מפרסמים דוח חדש שמנסה לשפוך אור על הדרך שבה ברשת החברתית מתייחסים לתכנים שעוסקים במלחמה, וכיצד הם דואגים לאבטח את הרשת מפני תכנים לא הולמים. במהלך השנה האחרונה טיקטוק ספגה ביקורת על העובדה שהרשת הציפה תכנים אנטישמים מובהקים. חלק מהטענות נגדה היו שהיא מקדמת תכנים פרו פלסטינים באופן ברור הרבה יותר מתכנים פרו ישראלים. 

ברק הרשקוביץ, שהיה עובד בכיר בטיקטוק ישראל, אף התראיין על כך לחדשות 12 והציג כיצד טיקטוק מנעה קמפיין שנוצר ע״י משפחות חטופים. הרשקוביץ אף העיד כי האחראים על סינון תכנים ברשת הביעו לא פעם את רצונם לחסום תכנים ישראלים ולקדם תכנים המצדדים בצד הפלסטיני בסכסוך.

"קרב" טיקטוק בין ישראל לחמאס|צילום: מתוך סרטון של jrbaldwiniv בטיקטוק

בטיקטוק מנסים להרגיע את הרוחות בדוח החדש. בין חלק מהדברים שברשת החברתית שינו, ישנו עדכון של כללי ההתנהגות ברשת החברתית המונע שימוש במונח ״ציוני״ כמילת גנאי, פעולה שראינו יותר ויותר בשנה האחרונה בעיקר בטיקטוק. 

"כדי לאכוף את המדיניות שלנו, המשכנו להשקיע גם בבודקי תוכן וגם בטכנולוגיות ניטור אוטומטיות, שמסירות כעת 80% מהתוכן המפר בטיקטוק" טוען הדוח החדש. "המשכנו לרענן ולהרחיב את מדיניות ביטויי השנאה שלנו ולהעביר הדרכות וקורסים לבודקי התוכן, כולל הכשרה להטיה מרומזת העוסקת באנטישמיות ואיסלאמופוביה. עברנו גם הכשרות מהליגה נגד השמצה ומהוועד היהודי האמריקני, שנועדו לקדם את הבנתנו לגבי איומים חדשים העומדים בפני הקהילה היהודית".

לפי הדוח של טיקטוק, בחברה הסירו בשנה האחרונה 4.7 מיליון סרטונים ו-300 אלף שידורים חיים שהפרו את כללי השימוש של החברה בנוגע למלחמה. באופן כללי, הסירו טיקטוק מאה מיליון תכנים, חשבונות סרטונים ושידורים חיים במהלך השנה האחרונה.

במלאת שנה למלחמה בעזה ולתפקידה האדיר של טיקטוק על שינוי השיח ברשת על המלחמה, מתגלה כי למרות שעבור משתמשים המתעניינים בנושא - טיקטוק יכולה להיראות כפלטפורמה העוסקת אך ורק בסכסוך, עבור רוב המשתמשים מדובר בטיפה בים. כמות ההאשטגים על הסכסוך הולכת ויורדת, וכך גם כמות הסרטונים, והתעבורה שמייצרת המלחמה היא בקושי אחוז אחד מהתעבורה של הסרטונים בפלטפורמה. 

@phiya_so

♬ rainy day - McKenna Barry

לדוגמא, במהלך ספטמבר הסרטון עם הכי הרבה צפיות ולייקים הוא סרטון שבו נערה מהעיר סופיה צילמה יער המואר בתאורה מיוחדת. במקום השני הגיעה אישה שניסתה לחבק כלב, אך זה תקף אותה. במקום השלישי החודש עמד סרטון שעוסק בדמות של וונדסדיי אדמס, מהסידרה המצליחה בנטפליקס. לכל אחד מהסרטונים הללו יש יותר צפיות מלכל הסרטונים על המלחמה בחודש ספטמבר ביחד. ההאשטגים המובילים בטיקטוק בחודש ספטמבר עסקו בחג האלווין, בפוטבול אמריקאי ובסתיו.

בחברה מציינים כי הם תמכו בשנה האחרונה במשלחת של 27 יוצרים מרחבי העולם שהשתתפו במצעד החיים הבינלאומי בפולין ובהונגריה. היוצרים למדו מחוקרים מובילים לתחום תולדות השואה ומניצולי שואה, וצעדו מאושוויץ לבירקנאו, שם חלקו חברי המשלחת כבוד לקורבנות השואה. את המצעד השנה הובילו 55 ניצולי שואה, בהם שבעה ניצולי שואה ישראלים שנפגעו מאירועי 7 באוקטובר בישראל. כחלק מהמסע שלהם, יוצרי תוכן של טיקטוק יצרו 76 סרטונים שהגיעו ליותר מ-22 מיליון צפיות בפלטפורמה.