מייסדי Joyned, משמאל לימין: מיכאל לוינסון, יונתן א (צילום: דורון לצטר)
מייסדי Joyned, משמאל לימין: מיכאל לוינסון, יונתן אברהם|צילום: דורון לצטר
הסיטואציה הזאת מוכרת כנראה לרבים – אתם רוצים להזמין מלון או טיסה ביחד עם מישהו שלא נמצא פיזית לידכם, ואתם מתחילים לשלוח אחד לשני קישורים רלוונטיים בוואטסאפ או במייל, כדי שתוכלו להחליט ביחד מה לבחור. הסטארטאפ הירושלמי Joyned, החליט לפתור את הבעיה המסורבלת הזו ופיתח את Joyned Booking, שהופך את ההזמנה באתר למשותפת.

איך זה עובד? במהלך הגלישה באתר או באפליקציה המשתמש שולח לחבריו או לבני משפחתו הזמנה לצ'אט חי, שבמהלכו כולם חשופים לתוכן האתר, מקיימים דיון ומחליטים ביחד על הזמנת טיסות, מלון, טיול ג'יפים, שיט ופעילויות נוספות.

Joyned, שגייסה עד כה 4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, הודיעה בימים אלו על שיתוף פעולה חדש עם חברת Vacation Homes OYO, אחת מהחברות המובילות באירופה להשכרת בתי נופש. במסגרת ההסכם, יוטמע פתרון Joyned Booking באתר ההזמנות של Vacation Homes OYO – כרגע בגרמניה, הולנד ודנמרק, כאשר התכנון הוא להתרחב למדינות נוספות באירופה בתחילת 2023.

נכון להיום, מעל עשר רשתות תיירות בינלאומיות גדולות עובדות עם Joyned, כאשר הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה פועלת בכל העולם וזמינה בלמעלה מ-20 שפות.

החברה נוסדה על ידי יונתן אברהם, מנכ"ל, ומיכאל לוינסון, סמנכ"ל מוצר, בשנת 2017, ומעסיקה 15 עובדים, רובם במשרדי החברה בירושלים. השניים הכירו באוניברסיטה העברית בגבעת רם, כשאברהם למד פיזיקה ולוינסון מדעי המוח, ויחד הם הקימו קבוצת יזמות שהגתה והוציאה לפועל רעיונות בתחומים רבים כמו Medical tech ו-Aviation tech. את הסטארטפ הנוכחי בנו לדבריהם, מתוך תחושת התסכול האישית מחוויית הזמנת החופשות אונליין.

"על פי גופי תיירות גדולים כמו אמדאוס ואקספידיה, מעל 80% מהתיירים בעולם יוצאים אל חופשותיהם יחד - עם משפחה, חברים, בני זוג וכו', אך אין כיום שום דרך נוחה לתכנן את החופשה עצמה יחד", אומר אברהם. "החברה שלנו מחוללת שינוי דרמטי בביצועים העסקיים של אתרי הנסיעות, בשוק שהיקפו מוערך בכ-1 טריליון דולר בשנה".

חברת Joyned (צילום: דורון לצטר)
חברת Joyned|צילום: דורון לצטר

לדברי אברהם, "חברות נסיעות משקיעות מידי שנה למעלה מ-10 מיליארד דולר במודעות בגוגל ובפייסבוק, שמניעות בממוצע רק 2% מהנחשפים אליהן להגיע לאתרי חברות התיירות. בעזרת השימוש ב-Joyned Booking, מזנק שיעור זה עבור משתמשי Joyned מ-2% ל-90%, כאשר ערך ההזמנה הממוצע של המשתמשים צומח ב-25% ויחס ההמרה (converstion rate) שלהם צומח פי ארבעה – שיפור ביצועים דרמטי בכל קנה מידה. בנוסף, הפתרון החדש מתאפיין ברמת ויראליות גבוהה ומגדיל את הסיכוי שרבים מהגולשים ירכשו שירותים בעתיד".

האם החברה מתכננת להתרחב לתחומים נוספים? לדברי המייסדים, כרגע הם ממוקדים בעולם התיירות, אך בעתיד הם רואים גם פוטנציאל התרחבות בתעשיות נוספות כמו אופנה, מכשירי חשמל ועוד.