גוגל איימה על משפיענים טכנולוגיים: בשבוע שעבר השיקה ענקית הטכנולוגיה את סדרת מכשירי הפיקסל החדשה שלה, כולל המכשיר המתקפל, Pixel Fold Pro. כעת מסתבר שההשקה הזאת לוותה בלחץ מאסיבי מצד גוגל על משפיעני רשת בתחום הטכנולוגיה, שנדרשו להעדיף את המכשירים החדשים על פני המתחרים. אם הם לא יעשו זאת, כך איימו בגוגל, תיפסק מערכת היחסים עם אותם משפיענים. בגוגל התנצלו על הדברים ואמרו שהשפה שבה השתמשו "פספסה את המטרה".

גוגל ניהלה תוכנית בשם Team Pixel, במסגרתה היא העבירה למשפיענים את המכשירים עוד לפני ההשקה הרשמית. בתמורה, המשפיענים נדרשו שלא להציג את מכשירי הפיקסל לצד מכשירים מתחרים, ואלו שהצהירו שהם מעדיפים מכשירים אחרים על פניו, נדחקו החוצה מהתוכנית. עבור משפיענים צעירים שמקווים לפרוץ לעולם סיקור הטכנולוגיה, המשמעות היא בחירה בין שמירה על גישה אקסקלוסיבית למכשירים חדשים, או שמירה על היושרה העיתונאית.

בטופס ההצטרפות לתוכנית שדלף לרשת נכתב כך: "בהצטרפות לתוכנית, אתה מכיר בכך שאתה מצופה להציג את מכשיר הפיקסל במקום כל מכשיר אחר של המתחרים. אם נשים לב לכך שמותגים אחרים מועדפים על פני הפיקסל, נצטרך להשהות את מערכת היחסים בין החברה ליוצר התוכן".

באופן רשמי, לא מדובר בתוכנית שמנוהלת על ידי גוגל ישירות, אלא על ידי סוכנות יחסי הציבור 1000heads שבשירותה יוצרי תוכן ומשפיענים הופכים לשגרירי המותג. גוגל אמנם משתפת פעולה עם 1000heads, אך היא לא מפעילה ישירות את התוכנית. עיתונאים ומשפיענים בתוכנית הביקורות הרשמית של גוגל מקבלים לעתים קרובות תדרוך ואת מוצרים לסקירה תחת אמברגו, לפני או במהלך האירוע. משתתפי Team Pixel מקבלים את המכשירים זמן קצר לאחר ההשקה אך לפני הציבור - הכל בתמורה לסיקור ברשתות החברתיות. עבור יוצרים קטנים יותר, מדובר בהזדמנות להשתלב עם עיתונאים ולצבור קהל עוקבים גדול יותר וחשיפה.

בתגובה לטענות, מסרה מנהלת התקשורת של גוגל, קיילה גייר, לאתר The Verge שחשף את המסמך, כי "#TeamPixel היא תוכנית נפרדת מתכניות הביקורות שלנו בעיתונות. המטרה של #TeamPixel היא להעביר את מכשירי הפיקסל לידיים של יוצרי תוכן, לא של מבקרי עיתונות וטכנולוגיה. פספסנו את המטרה עם השפה שהופיעה בטופס ההצטרפות לתוכנית".

למרות ההתנצלות של גוגל, והעובדה שלא עשו משהו לא חוקי, עיתונאים רבים ביקרו את החברה והתנאי שהציבה לאותם יוצרי תוכן. גם מארקיז בארונלי, סוקר הטכנולוגיה הנחשב למוביל בעולם, התייחס לעניין: "גוגל עשו מה שכל חברת טק הייתה רוצה לעשות, שזה להבטיח סיקור חיובי כלשהו של המוצר שלה ברגע שהיא משיקה. זה מה שכולם רוצים, אי אפשר לעשות זאת בסקירות רגילות".

היוטיובר קווין ניטר, המנהל את הערוץ The Tech Ninja, אמר גם הוא שהסעיף הוביל אותו לפרוש מתוכנית Team Pixel. "כמי שמבקר טכנולוגיה לפרנסתי, אני עובד עם מותגים רבים. כשדוחקים בך להשתמש במוצר אחד - זה לא עובד עבורי, וזה משהו שאני רוצה להשתתף בו".

נזכיר שבישראל אין יבוא רשמי של גוגל, ולכן סקירות באתרים כמו שלנו נעשות בעזרת חנויות מקומיות אשר מייבאות לבד את המכשירים ומספקות אותם לסקירה לתקופה מוגבלת.