על רקע הערפל סביב עתידה של טיקטוק בארה"ב, אינסטגרם רוצה להפוך להיות המקום אליו מגיעים יוצרי תוכן לפרסם סרטונים – והיא עושה זאת באמצעות כסף, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-The information.
מטא, אשר עשתה שינויים רבים באינסטגרם כדי להידמות לטיקטוק, יצרה קשר עם יוצרי תוכן והציעה להם אלפי דולרים בתמורה לתכני וידאו בלעדיים ברילס באינסטגרם. על פי ביזנס איינסיידר, הסכומים נעו בין 2,500 ל-50 אלף דולר בחודש ודרשו שהתוכן יהיה בלעדי לאיסטגרם למשך שלושה חודשים.
ההצעות נשלחות לרוב ליוצרים עם יותר ממיליון עוקבים בטיקטוק, כאשר לא כל החוזים זהים. על פי ביזנס אינסיידר, מטא מציעה 5 דרגות של תשלומים: 2,500, 5,000, 15,000, 25,000 ו-50,000 אלף דולר לחודש. יחד עם זאת, אפילו המענק הכספי לא הספיק כדי לפתות כמה יוצרי טיקטוק. "לנסות ולשנות את התנהגות הצרכנים, או לפחות את הקבלה הנתפסת של התנהגות צרכנים, על ידי מניעת פלטפורמה אחרת, אני פשוט לא חושב שזו הדרך הנכונה להתמודד עם זה", טען מנהל של יוצרי תוכן.
אינסטגרם מציעה עסקאות בשווי של עד $300,000 במשך 6 חודשים. הנה הצצה להצעה שנשלחה למספר יוצרים:
- יוצרים יידרשו לפרסם באינסטגרם תוכן וידאו חדש, שלא נראה קודם לכן, בצורת רילס.
- במהלך שישה חודשים, היוצרים יפרסמו לפחות 10 רילס חדשים בחשבונות האינסטגרם שלהם בכל חודש.
- תוכן זה חייב להיות בלעדי לאינסטגרם למשך שלושה חודשים.
- אורך הסרטונים חייב להיות לפחות 15 שניות ולא יותר משלוש דקות.
- יוצרים חייבים לפרסם 25% יותר ברילז של אינסטגרם מאשר בפלטפורמת הווידאו הקצרה הבאה בגודלה שלהם, בין אם זאת טיקטוק או יוטיוב.
- הם חייבים לחלוק שניים מהרילז בחודש כסטורי.
- פעם ביום, הם צריכים ליצור קשר עם מעריצים באמצעות תגובות, שיתופים או תשובות לתגובות.
- הם חייבים לפרסם פעמיים בחודש בפלטפורמה הראשית שלהם (טיקטוק או יוטיוב), לקדם את התוכן שלהם באינסטגרם ולעודד את המעריצים שלהם לעקוב אחריהם באינסטגרם דרך הקישור בביו שלהם.
- אינסטגרם עשויה לקדם את התוכן של היוצר באמצעות מודעות בתשלום בטיקטוק, גוגל וחנויות אפליקציות.
- אם היוצרים יעמדו בדרישות האלה, הם ירוויחו 50,000 דולר בכל חודש למשך העסקה של שישה חודשים.
למרות הסכומים הגבוהים, נראה שהיוצרים לא ממש מתלהבים להצטרף. סוכן טאלנטים עם מידע על העסקאות הללו אמר שחלק מהלקוחות שלהם דחו את ההצעה, והסבירו שזאת בעקבות הבלעדיות ותסכול כללי ממטא. חלק אמרו שפרסום רילס מרובים ביום הרגיש "Cheugy", מונח בשימוש צעירי דור ה-Z ל"סגנון מתאמץ מדי".
"זו לא עסקה טובה", אמר אותו סוכן. "הצורך לפרסם 25% יותר רילס מאשר טיקטוק ולעקוב אחרי זה, הופך את זה לבלתי נסבל". למרות זאת, ישנם יוצרים שכן לקחו את העסקה הזאת או את אחת העסקאות הפחות רווחיות, בכל זאת מדובר בסכומים נאים.
השמועה על ההצעות של מטא רצה בתעשיית המשפיענים בארה"ב: "מטא ממש מתעקשת לסגור אותם", אמר מנהל כישרונות נוסף שראה הצעות דומות מהחברה של מארק צוקרברג.
זה לא הטריק היחיד שיש למטא בשרוול כדי לחזר אחרי יוצרי טיקטוק. מטא השיקה בשבוע שעבר תוכנית "בונוסים פורצת דרך". התוכנית משלמת ל"טיקטוקרים הזכאים להיות חלק מהתוכנית כדי לעזור להם להזניק את הצמיחה שלהם באפליקציות שלנו", אמר דובר של החברה לביזנס אינסיידר. התמריץ הוא עד 5,000 דולר בתוך תקופה של שלושה חודשים עבור פרסום רילס באינסטגרם ובפייסבוק.
מטא סירבה להגיב לביזנס אינסיידר על הכתבה.