האולימפיאדה תמיד הייתה פסגת הספורט העולמית, אבל ה מעבר לשידורי הלייב המסורתיים, טיקטוק לקחה את האולימפיאדה והפכה אותה לאירוע מדהים שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. בימי שגרה לא חסרה ביקורת על התכנים שיש בה, הפעם הפלטפורמה הוכיחה את עצמה ושינתה את צריכת התוכן בכל הקשור למשחקים האולימפיים. בזכותה קיבלנו עוד זווית, לא רק מהמשחקים עצמם אלא הצצה של ממש לשגרה בכפר האולימפי של הספורטאים והספורטאיות, החוויות האישיות והכרת האופי שלהם.

קחו למשל את סימון ביילס, ה-כוכבת האולימפית שהוכיחה השנה שהיא לא רק המצטיינת בהתעמלות, אלא גם ביצירת תוכן. הסרטונים הקלילים שהעלתה בהם היא מתארגנת לתרגיל בכפר האולמפי, מתגאה במדליות שקיבלה, הכל כמובן בשילוב הטרנדים החמים, זכו לעשרות מיליוני צפיות. וזה לא רק בגלל שהיא אלופה, היא הפכה פשוט את המסע האולימפי שלה לחוויה אותנטית ונגישה שקל להתחבר אליה. הסרטונים המצחיקים שלה עם חברותיה לנבחרת הציגו צד אחר של האולימפיאדה – צד כיפי, משעשע ולא פורמלי. היא מצליחה באמצעות הטיקטוק לשמר את התדמית האנושית והנגישה שלה, תדמית שהיתה מאוד לא אופיינית לספורטאיות ולכוכבות בסדר גודל כזה.

סימון ביילס (צילום: FRANCK FIFE, getty images)
צילום: FRANCK FIFE, getty images

דוגמה נוספת היא אילונה מאהר, שחקנית הרוגבי מארה"ב שהפכה לכוכבת טיקטוק בזכות ההומור שלה. היא העלתה סרטון שהגיע נכון לכתיבת שורות אלו ליותר מעשר מיליון צפיות. ומה יש באותו סרטון? היא וסימון מחליפות סיכות אולימפיאדה בעיצוב אישי. כן כן, לא צוקהארה משולשת ולא שבירת שיא עולם, הסרטון מציג רגע רגיל ואותנטי של מפגש בין ספורטאיות. וזה היופי בתוכן ויראלי, אי אפשר לצפות אותו מראש. ומה שיכול להישמע כסתמי דווקא שובר שיאי צפיות. אנשים אוהבים לראות אנשים ואוהבים תוכן אותנטי.

@ilonamaher @Simone Biles my christmas gift @Olympics @Team USA @paris2024 ♬ original sound - Ilona Maher

עכשיו שאלה - מי היה הכוכב האמיתי של פריז 2024? אם אתם חושבים על ספורטאי או ספורטאית, אתם טועים, מדובר במאפין שוקולד. התכנים המדוברים ביותר שהעלו ספורטאים היו סביב מאפין חלבון שחילקו בחדר האוכל של הכפר האולימפי. כל זאת הודות לשחיין הנורווגי הנריק כריסטיאנסן שהיה אובססיבי לאותו מאפין בטיקטוק, עד כדי כך שאנשים פחדו שלא ישאר להם מאפין בחדר האוכל. וכמובן שהסרטונים שלו יצרו גלי תהודה שהניעו לסרטונים נוספים גם בשאר הרשתות החברתיות. תחשבו שאם התוכן הזה לא היה נוצר אנחנו כנראה לעולם לא היינו שומעים על המאפין ובטח לא על כריסטיאנסן. 

@henrikchristians1 We have chocolate muffin before GTA 6 #fyp #olympics #paris2024 #olympictiktok #olympicvillage #muffins #gta #gta6 ♬ GTA San Andreas Theme (Remake) - Ben Morfitt (SquidPhysics)

אי אפשר לדבר על טיקטוק בלי להזכיר טרנדים, ובאולימפיאדה הזאת היו הרבה כאלה. אחד הפופולריים היה "מהו הספורט הכי קל, אני רוצה להתחרות ב-2028", שבו גולשים שאלו על סוגי ספורטים קלים כדי שהם יתחילו להתאמן. זה טרנד מצחיק וחסר מודעות בקטע מודע לעצמו, אבל יותר מזה – הטרנד הזה מוכיח עד כמה אנשים התלהבו השנה מהאולימפיאדה עד כדי כך שהם ממש מנסים (בצחוק) להתקבל למשחקים הבאים.

@mediaheidari #olympics #paris ♬ girl I really like the way youuuu - Dominique Loisos

עוד טרנד מדובר היה "לצערי, לא בחרו אותי לפריז 2024", שבו גולשים העלו סרטונים מהילדות שלהם בו רואים אותם מתעמלים ולא בהצטיינות יתרה. גם הטרנד הזה היה מלווה בהרבה הומור עצמי שמוכיח כי גם כשאתה גרוע – אתה עדיין רוצה לקחת חלק במסיבה. שני הטרנדים האלו ועוד רבים אחרים, הם חלומו של כל מותג, להיות כל-כך נחשק עד כדי שאנשים מייצרים עבורך תוכן גם בלי שיוצא להם מזה משהו. 

@sarahgravy Hoping 2028 is my year #olympics ♬ Star Spangled (Bass Boosted) - SNC

כל התכנים האלו, שהם כביכול הפרטים הקטנים, גורמים להעמקת המעורבות ולהרגשה שאנחנו ממש חלק מהחוויה האולימפית. זה מחזק את החיבור לספורטאים ולספורטאיות, נותן לנו את החשק  לרצות בהצלחתם וכן, גם לבכות איתם כשהם נכשלים. מהצד של הספורטאים זה נתן להם הזדמנות להיות דמויות משפיעות שמייצרות תוכן מעורר השראה ולעיתים גם מצחיק. זה עוד כלי עבורם לקבל את אהבת הקהל בלי קשר להישגים שלהם ובנוסף לבנות את המותג שלהם ליום שאחרי.

רן פינקלשטיין (צילום: מאי סביר)
רן פינקלשטיין|צילום: מאי סביר

רן פינקלשטיין הוא איש קריאייטיב, במאי ומגיש הפודקאסט "מדברים קריאייטיב"