גיוס המונים הוא מגניב, נכון? כי מאפשר לכל אחד לבקש מכל האינטרנט תרומות לכל מטרה, טיפשית ככל שתהיה – ולקבל אותן. במיוחד אם אתם נראים טוב או יודעים להפיק סרטונים שנראים טוב ועולים כמעט כמו סכום התרומות שאתם מבקשים.
ביום שלישי, עלה לאתר גיוס ההמונים אינדיגוגו קמפיין (שבינתיים כבר הוסר מהרשת), בו מופיעה בחורה המזדהה כז'וליה אגוסטיניו, תלמידה בפקולטה פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת פורטו שבפורטוגל. הבקשה שלה מהגולשים (השגיאות במקור): "עזרו לי קונה ואייפון 5".
בתיאור הקמפיין היא כותבת: (גם כאן, השגיאות במקור): "יש לי 19 שנים", "כולם יודעים כמה חשוב שיהיה לכם טלפון נייד, אני ממשפחה ענייה בפורטוגל ואיני יכולה להרשות לעצמי לקנות את הטלפון, אנא עזרו לי".
לצורך קניית המכשיר מאמזון היא מבקשת 660 דולר – בקשה מוזרה, לאור העובדה שבאתר נמכרים מכשירים מסוג זה גם בסכומים נמוכים יותר – ומצהירה כי "לפרויקט הזה אין מוערך לעולם ועשוי להיראות אנוכי קונה אמת היא שאני לא יודעת מה לעשות יותר".
הבחורה התמימה, לכאורה, היתה עשויה לחמוק מתחת לרדאר וללמוד שבאינטרנט יש גבול למה שאנשים מוכנים לעשות עבור סתם אדם. אלא שהתמונה שמתנוססת בראש עמוד הקמפיין מראה צעירה בעלת חמוקיים גדולים הלובשת בגד שמיועד להראות אותם לעולם ומנופפת בהם באופן מודע, מה שעלול להסביר את העובדה שתוך יום היא זכתה למאות כניסות ואזכורים ברשת.
חיפוש של התמונה בגוגל העלה כי מדובר בתמונתה של דוגמנית רוסייה בשם קסניה מולר, שאגב כבר מחזיקה ברשותה אייפון כפי שניתן לראות בתמונות אחרות שלה, מה שהביא כמה גולשים להעלות תיאוריות קונספירציה על הסיבה לכך. התיאוריה האהובה עלינו עד כה גורסת שמדובר בסטודנטים לפסיכולוגיה המנסים להוכיח שתמונה פרובוקטיבית מספיק של בחורה יכולה להשיג כל דבר ברשת. תיאוריות אחרות אומרות שמדובר בסתם ניסיון פתטי של גולשת להשיג אייפון בעזרת זיוף זהותה. בינתיים גויסו 76 דולר משני גולשים. נמתין ונעקוב אחר המשך הקמפיין.