אינסטגרם הציגה את Reels, גירסה משלה לטיק טוק - המתחרה שהכי מאיימת עליה. רילס (גלגלים של סרטי הקלטה או צילום) מאפשרת ליצור קליפים של 15 שניות, אליהם אפשר להוסיף ליפ סינק וקטעי ריקוד, ולשתף כסטורי.
ברילס, שכרגע זמינה רק בברזיל, אפשר לבחור קטעי שירים קצרים מתוך קטלוג של מוזיקה של כל האולפנים הגדולים בארצות הברית, וכמה אולפנים עצמאיים. על פי טקקראנץ'. כל הפילטרים של אינסטגרם כבר בפנים, ובכל קטע מוזיקה מהקטלוג, יהיה אפשר גם לראות אילו סרטונים כבר עשו איתו, ויהיה אפשר לייצר מיקסים עם סרטונים או קטעי מוזיקה מקוריים של גולשים אחרים.
אפשר יהיה גם להוסיף כתוביות עם מילות השירים, ולייצר מעברים חלקים בין הקליפים בעזרת כלי שנקרא Ghots ומראה את הסרטון חצי-שקוף, לפני שמתחלים לצלם את הסרטון הבא. האפליקציה זמינה בברזיל לאייפון ולאנדרואיד, ועדיין לא פורסם מתי תגיע לשאר העולם.
העתקה בוטה? "לטיקטוק מגיע הקרדיט על הפיכת הפורמט לפופולרי", אמר מנהל המוצר באינסטגרם לטקקראנץ', "...אבל בסופו של דבר שיתוף סרטון עם מוזיקה הוא רעיון די אוניברסלי". ומאיפה הכסף? בין קטעי הריל יופיעו פרסומות, בדיוק כפי שמופיעות כעת בפיד של אינסטגרם ובין הסטוריז.
תחרות צעירה
ב-2006 אינסטגרם הציגה לראשונה את הסטוריז שלה - תמונות שאפשר לקשקש עליהן ולשגר לעולם ל-24 שעות בלבד, בשביל להתחרות בסנאפצ'ט, שהתחרתה בה. אינסטגרם שכללה מאז את הסטוריז שהפכו לחלק מרכזי באפליקציה והצמיחו את הרשת החברתית שהוקמה לפני עשור ונרכשה על ידי פייסבוק.
כעת, אינסטגרם מנסה למשוך את הקהל מתחרה הצעירה יותר. טיקטוק הסינית הושקה לפני כשלוש שנים בלבד (תחת השם מיוזקלי), וצמחה למילארד וחצי משתמשים פעילים מדי חודש.